kun jäin kuukausi sitten työttömäksi ja (jättäydyin) nyt olen sairas, saanko päivärahan työtulojen perusteella kelasta vai miten? sairausloma kestää kolme kuukautta.
miten menee
4
342
Vastaukset
- kokemusta on
maksaa sinulle riippuen kuinka kauan olet työssäsi ollut,mutta jos näin ei ole kela tai sairaskassasi jos teillä on tai oli maksaa sinulle päivärahaa mutta ota ihmeessä nopeasti yhteyttä koska he eivät sitä tee kysyäkseen sinulta miten toimeen tulet.Jos palkkasi oli esim. 3000 kk niin pv rahaa saat n.1700 ekua.
- hmmmmmmhhh
ei ole velvollinen makselemaan mitään jo eronneelle työntekijälle, aloittaja kertoo irtisanoutuneensa.
Ja tuo päivärahajuttu on laskettu hieman pieleen.
Al; soita KELA:n tai käy sen siv.
- saikulla
saat päivärahan vuoden 2007 verotuksen ansiotulojen mukaan
- Tiedon ottaja.
mutta kannattaa laskea Kela laskurilla mahdollisuus, että pyytää sairauspäivärahaa viimeisten 6 kuukauden työtulojen mukaan ennen sairastumista (irtisanoutumista). Jos tulot ovat keskiarvolla paremmat kuin vuoden 2007 tulot (12 kk jaettuna 2:lla = 6 kk), niin ilman muuta sairauspäiväraha paremman ansion mukaan. Ymmärsittehän? Itse käytin tämän vuoden tuloja kun olin töissä 6 kk ja saan paljon paremman päivärahat kuin edelliset tulot tai vain peruspäiväraha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224974- 204025
- 272351
- 342174
- 371968
- 151858
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191205Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134