Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. Matt.7:24...Suomi on lujalla kalliopohjalla,ei maanjäristykset taloja tuhoa,niin sama juttu se Uskon kanssa,lue Raamattua ja käy seurakunnassa,rukoille ja kiitä,ylistä ja palvo Jumalan Poikaa.Niin löytyy luja ja vankka perusta hyvälle elämälle.
Rakenna kalliolle.
19
291
Vastaukset
- aikuiskaste.
Käy aikuiskasteella !! Ei mitään väliä vaikka Raamttu sanoo, että yksi kaste ! Tärkeintä on se helluntailaisten suorittama kaste.
Sitten ollaan niin hyvää uskovaa että vaikka rikotaan toisten avioliitto ei olla syntiä tehty, kun on käyty aikuiskasteella ."!! Ei mitään väliä vaikka Raamttu sanoo, että yksi kaste "
Yksi kaste. Ja se kaste onkin vasta se varsinainen ja oikea kaste, eli ensimmäinen, joka suoritetaan kun ihminen tulee uskoon Herraan Jeesukseen. Ei sellainen mikään kaste ole mitä pappi vauvalle suorittaa, pikemminkin päänpesua se on. Näin on näreet!
Se on tärkeätä mille perustalle rakentaa. Kun rakentaa Kristus kalliolle, niin se perustus kestää.
- Raamattu.
Sinulla ei ole mitään omaa uskoa ! Jos jotain on sekin on Jumalan lahjoittamaa.
Ihminen ei voi itse päättää - nyt olen riittävästi uskossa ja mene kasteelle.
Kaste on Jeesuksen Kristuksen lahja - siinä ei ole mitään ihmisen omaa - samoin kuin pelastuksessa - Jeesus meidät pelastaa ja kokoajan haluaa pelastaa ja ihminen hangoittelee vastaan. - Sirpa Rajala
Raamattu. kirjoitti:
Kaste on Jeesuksen Kristuksen lahja - siinä ei ole mitään ihmisen omaa - samoin kuin pelastuksessa - Jeesus meidät pelastaa ja kokoajan haluaa pelastaa ja ihminen hangoittelee vastaan.ihmisellä olla uskoa että uskoo Jeesukseen Kristukseen sillä muuten ei pelastu.
- Jeesus.
Sirpa Rajala kirjoitti:
ihmisellä olla uskoa että uskoo Jeesukseen Kristukseen sillä muuten ei pelastu.
Niin teillä hellareilla kun olette mielestänne pyhiä on sitä omaa uskoa !
Tosiasiassa usko on Jumalan lahja. Jeesuksen Kristuksen teko. Raamattu. kirjoitti:
Kaste on Jeesuksen Kristuksen lahja - siinä ei ole mitään ihmisen omaa - samoin kuin pelastuksessa - Jeesus meidät pelastaa ja kokoajan haluaa pelastaa ja ihminen hangoittelee vastaan.henkilökohtaisesti tehtävä valinta ottaako Jeesuksen vastaan vai ei. Kukaan toinen ihminen, ei voi sinun polestasi sitä valintaa tehdä. Jos sinä uskot Herraan Jeesukseen Kristukseen, olet silloin uskosi perustanut Kristus kalliolle. Jos uskosi on muualla kuin Jeesuksessa Kristuksessa, silloin olet hiekalle rakentanut. Ymmärrätkö?
Jeesus. kirjoitti:
Niin teillä hellareilla kun olette mielestänne pyhiä on sitä omaa uskoa !
Tosiasiassa usko on Jumalan lahja. Jeesuksen Kristuksen teko.että omalla uskollaan ei kukaan pelastu! Pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa! Uskomalla Häneen saa syntinsä anteeksi.
- M@k3
Jos unelmatalon kellari on ihan homeessa, niin auttaako siihen että kellarin ovi naulataan kiinni ja yritetään unohtaa koko asia?
- kaste.
Pyhän kasteen olemuksesta
13.07.2005
PYHÄN KASTEEN OLEMUKSESTA
Uskonpuhdistaja tohtori Martti Lutherin
VÄHÄN KATEKISMUKSEN SELITYS eli
KRISTINOPPI
NELJÄS LUKU, PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI
Mitä kaste on? Kaste ei ole pelkkää vettä, vaan se on vettä, joka liittyy Jumalan käskyyn ja yhdistyy Jumalan sanaan. Mikä on se Jumalan sana? Tämä, jonka Herramme Jeesus Kristus sanoo Matteuksen evankeliumin viimeisessä luvussa: Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
295.
Millaisessa käytössä vesi on kasteessa?
Kasteessa vesi ei ole tavallisessa käytössä, sillä siihen liittyy Jumalan sana. Luther: "Kaste onkin aivan jumal'vettä, mutta ei sen vuoksi, että kastevesi itsessään olisi jalompaa kuin muukaan vesi, vaan siksi, että siihen liittyy Jumalan sana ja käsky."
296.
Kuka on asettanut pyhän kasteen?
Vapahtajamme Herra Kristus itse asetti pyhän kasteen antaessaan opetuslapsillensa lähetyskäskyn.
Matt. 28:18-20: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heidät pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
297.
Kuka toimittaa kasteen?
Kasteen toimittaa säännönmukaisesti seurakunnan pastori, mutta hätätapauksessa jokaisella kristityllä on siihen oikeus ja velvollisuus. (Katso liite 4, ohje kasteen toimittamiseksi hätätapauksessa).
1 Kor. 4:1: Niin pitäköön jokainen meitä (sananpalvelijoita) Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
298.
Millä tavoin kaste on toimitettava?
Herramme Kristus ei ole antanut käskyä siitä, millaista kasteen muotoa on käytettävä. On kristittyjen vapaassa harkinnassa, kastetaanko valelemalla, upottamalla vai pirskottamalla, kunhan vain käytetään vettä ja kaste toimitetaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Sanaa kastaa (kreikaksi baptidzein) käytetään Raamatussa pesemisestä, valelemisesta, pirskottamisesta ja upottamisesta, siis kaikenlaisesta vedellä koskettamisesta.
Tehtävä: Lue Mark. 7:4, Apt. 22:16, Matt. 3:11, Ef. 5:26 ja Hebr. 9:10.
299.
Mitä merkitsee kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
Kun kaste Vapahtajan käskyn mukaan toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, merkitsee se sitä, että itse kolmiyhteinen Jumala kastaa ja ottaa siinä kastettavan yhteyteensä ja kaiken armonsa osallisuuteen.
2 Moos. 20:24: Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
Luther: "Jumalan nimeen kastaminen ei näet ole kasteen saamista ihmiseltä, vaan itse Jumalalta. Vaikka siis kaste saadaankin ihmiskäden välityksellä, se on todella itse Jumalan aikaansaannos."
300.
Keitä on kastettava?
Herramme Kristuksen käskyn mukaan on kastettava kaikkia kansoja, siis kaikkia elossa olevia ihmisiä sekä lapsia että aikuisia seuraavaa järjestystä noudattaen:
1. Kun on kastettava sellaisia, joita jo voidaan opettaa, on heille ensiksi opetettava kristillisen opin pääkohdat. Sen jälkeen heidät kastetaan, kun he samalla tunnustavat uskonsa Kristukseen.
Tehtävä: Lue Apt. 8:26-39: Filippus kastoi etiopialaisen hoviherran.
2. Ne pienet lapset, jotka syntyvät kristillisen seurakunnan keskuudessa, on ensin kastettava ja sitten opetettava. Samoin on tehtävä niille lapsille, jotka seurakunta saa heidän huoltajansa luvalla kasvattaa kristillisessä uskossa ja opettaa.
« Edellinen Seuraava »
« Takaisin
Kristinoppi kaste. kirjoitti:
Pyhän kasteen olemuksesta
13.07.2005
Uskonpuhdistaja tohtori Martti Lutherin
VÄHÄN KATEKISMUKSEN SELITYS eli
KRISTINOPPI
NELJÄS LUKU, PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI
Mitä kaste on? Kaste ei ole pelkkää vettä, vaan se on vettä, joka liittyy Jumalan käskyyn ja yhdistyy Jumalan sanaan. Mikä on se Jumalan sana? Tämä, jonka Herramme Jeesus Kristus sanoo Matteuksen evankeliumin viimeisessä luvussa: Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
295.
Millaisessa käytössä vesi on kasteessa?
Kasteessa vesi ei ole tavallisessa käytössä, sillä siihen liittyy Jumalan sana. Luther: "Kaste onkin aivan jumal'vettä, mutta ei sen vuoksi, että kastevesi itsessään olisi jalompaa kuin muukaan vesi, vaan siksi, että siihen liittyy Jumalan sana ja käsky."
296.
Kuka on asettanut pyhän kasteen?
Vapahtajamme Herra Kristus itse asetti pyhän kasteen antaessaan opetuslapsillensa lähetyskäskyn.
Matt. 28:18-20: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heidät pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
297.
Kuka toimittaa kasteen?
Kasteen toimittaa säännönmukaisesti seurakunnan pastori, mutta hätätapauksessa jokaisella kristityllä on siihen oikeus ja velvollisuus. (Katso liite 4, ohje kasteen toimittamiseksi hätätapauksessa).
1 Kor. 4:1: Niin pitäköön jokainen meitä (sananpalvelijoita) Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
298.
Millä tavoin kaste on toimitettava?
Herramme Kristus ei ole antanut käskyä siitä, millaista kasteen muotoa on käytettävä. On kristittyjen vapaassa harkinnassa, kastetaanko valelemalla, upottamalla vai pirskottamalla, kunhan vain käytetään vettä ja kaste toimitetaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen. Sanaa kastaa (kreikaksi baptidzein) käytetään Raamatussa pesemisestä, valelemisesta, pirskottamisesta ja upottamisesta, siis kaikenlaisesta vedellä koskettamisesta.
Tehtävä: Lue Mark. 7:4, Apt. 22:16, Matt. 3:11, Ef. 5:26 ja Hebr. 9:10.
299.
Mitä merkitsee kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?
Kun kaste Vapahtajan käskyn mukaan toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, merkitsee se sitä, että itse kolmiyhteinen Jumala kastaa ja ottaa siinä kastettavan yhteyteensä ja kaiken armonsa osallisuuteen.
2 Moos. 20:24: Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
Luther: "Jumalan nimeen kastaminen ei näet ole kasteen saamista ihmiseltä, vaan itse Jumalalta. Vaikka siis kaste saadaankin ihmiskäden välityksellä, se on todella itse Jumalan aikaansaannos."
300.
Keitä on kastettava?
Herramme Kristuksen käskyn mukaan on kastettava kaikkia kansoja, siis kaikkia elossa olevia ihmisiä sekä lapsia että aikuisia seuraavaa järjestystä noudattaen:
1. Kun on kastettava sellaisia, joita jo voidaan opettaa, on heille ensiksi opetettava kristillisen opin pääkohdat. Sen jälkeen heidät kastetaan, kun he samalla tunnustavat uskonsa Kristukseen.
Tehtävä: Lue Apt. 8:26-39: Filippus kastoi etiopialaisen hoviherran.
2. Ne pienet lapset, jotka syntyvät kristillisen seurakunnan keskuudessa, on ensin kastettava ja sitten opetettava. Samoin on tehtävä niille lapsille, jotka seurakunta saa heidän huoltajansa luvalla kasvattaa kristillisessä uskossa ja opettaa.
« Edellinen Seuraava »
« Takaisin
KristinoppiMitä kaste on?
"Kaste ei ole pelkkää vettä, vaan se on vettä...".
---
Moni puhuukin pelkästä vesikasteesta.
He näkevät kasteessa vain sen ulkoisen olemuksen ("Paljon veden"), mutta unohtavat tärkeimmän; kasteen hengellisen ulottuvuuden.
He eivät ota huomioon, että kasteeseen liittyy myös Pyhä Henki (Joh.3:5, Tiit.3:5).
Korjaan kirjoitusvirheitä.
--
Raamatussa puhutaan myös kulmakivestä.
KRISTUS, SEURAKUNNAN KULMAKIVI
1.Piet. 2:4-10
-------
Seurakunnan kulmakivenä on Jeesus Kristus (Ef. 2:20). Kulmakivi on rakennuksessa jokainen kivi perustuksesta kattoon asti kahden seinän yhtymäkohdassa.
Perustuksessa oleva kulmakivi on vertauskuva Jeesuksesta.
Perustus on tärkeä, sen tietää jokainen talonrakentaja.
Itse olen rakennellut viime aikoina kivimuuria. Siinäkin on tärkeätä, miten perustus tehdään ja miten kivet ladotaan päällekkäin.
Jouduin toissa kesänä myös uusimaan kosken yli johtavaa siltaa. Ihmettelen, miten silta on pysynyt pystyssä, kun perusta oli niin heikosti tehty. Osa sillasta oli jo uhkaavasti kallellaan, kun perusta oli pettänyt.
Oli jo aika laittaa perusta kuntoon.
Olisko meidänkin syytä tarkistaa, mille perustalle elämämme rakennamme? Mistä siihen saisimme oikeita rakennusaineita? Tarjollahan on niin monenlaista touhua ja menoa.
Juutalaisille tämä ”elävä kivi” (4) merkitsi ”kompastuskiveä ja loukkauskalliota” (8). Kristus on tänäänkin loukkauskivi niille, jotka tahtovat käydä omien tekojen tietä (omavanhurskaat).
He kompastuvat tähän kiveen ja kaatuvat; heille Kristuksen risti on loukkaukseksi.
Paavali sanookin:
” ... me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus” (1. Kor.1:23,24).
Pietarin lähettämän kirjeen vastaanottajat ovat ottaneet uskossa vastaan sanoman kulmakivestä, sanoman Jeesuksesta. Pietari voi sanoa heistä:
”te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa” (9), ”te olette armahdetut” (10).
----
Miten on sinun laitasi?
Oletko sinä kokenut armahduksen?
Voitko sinä sanoa kuuluvasi ”valittuun sukuun, kuninkaalliseen papistoon, pyhään heimoon, omaisuuskansaan”?
Muista, olemme kalliisti lunastetut ja sovitetut, Jeesuksen Kristuksen verellä (1:19).
Suostu siis armahdettavaksi. Älä torju kutsua!- hellari terroristit.
Vetoavat kaikessa aikuiskasteeseen ja senjälkeen heillä ei ole enää syntiä - kyllä sellainen uskomus vetää ihmisiä puoleensa ja sitten vielä se oma teko= nyt olen tarpeeksi uskossa ja minä menen kasteelle minä minä minä .....
helluntailaisilla ei ole jumalansa palvelussa synnintunnustusta - eivät siis tunnusta olevansa syntisiä.
heillä ei myöskään ole uskontunnustusta - he eivät käytä ristiä kaulassaan, etteivät joutuisi ihmisten silmissä ylenkatsotuiksi vaan heillä on kuulemma sydämen usko ...
helluntailaisperheen mielestä Turussa Paattisilla kahden pikkutytön pieksäminen nahkavyöllä ei ollut rikos tai synti.
helluntailaisperheen mielestä toisen uskovan herjaaminen julkisesti ei ollut synti ja sitä ei tarvinnut pyytää anteeksi eikä hyvittää - uhri oli vaan herkkä.
helluntailaisrouvan mielestä hänen firmansa ei tarvinnut maksaa kaupungille veroja vaan se laitettiin konkurssiin se ei ollut synti ja elämä jatkui varakkaana komeassa omakotitalossa.
solunjohtajan poika varasti toisten lasten leluja - joskus palautti kun kauniisti pyydettiin - useimmiten ei palauttanut. - tämäkään ei ollut syntiä eikä siitä tarvinnut tehdä parannusta.
viinaa sai helluntailaisten mukaan juoda niinpaljon kuin jaksoi kunhan vain ei oksentanut. jos okseni se oli sitten synti.
ravintolan portsarina työskentely ei ollut synti.
uskovaisen perheen avioliiton rikkominen ei ollut synti
olen tehnyt näistä Paattisten helluntailaisista kaksi kantelua Turun helluntaiseurakunnan johdolle - mitään yhteydenottoa minuun ei ole kuulunut.
hellunatailaisten mielestä uhrilta ei tarvitse pyytää anteeksi vaan urhin on pakko antaa anteeksi hänen terrrorisoijilleen.
- Threemoles
Nyt on se aika kun ihmisen pitää rakentua temppeliksi Hengelleen. Kristus käy siihenkin esikuvaksi.
- Matt.7:24
Tunnustuksensa todeksi eläviä verrataan kalliolle rakentaviin,mutta
jos usko on pelkkiä sanoja,elämältä puuttuu kestävä perustus. aksu521: "Niin löytyy luja ja vankka perusta hyvälle elämälle".
--
On monenlaisia rakennuksia ja rakennelmia.
1.Kor.3:9-13
--
3:9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
3:10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
---
Kulta, hopea, jalokivet, puut, heinät ja oljet tarkoittavat oppeja ja opetuksia.
Kolme ensimmäistä ovat tulenkestäviä eli raamatullisia, kolme jälkimmäistä ovat tulessa palavia ihmisoppeja.
Toiset kestävät koetuksen, toiset palavat.
Mille perustalle uskomme rakennamme. Mistä siihen saisimme oikeita rakennusaineita? Tarjollahan on niin monenlaista touhua ja menoa.
Joillekin saattaa tulla kompastuskiveksi tunteisiin vetoava kristillisyys, jossa Raamatun Sanalle (terveelle opille) ja armonvälineille ei anneta paljoakaan arvoa.
Uskomme mukaan Jumalan seurakunta on siellä, missä evankeliumia puhtaasti saarnataan ja kaste ja ehtoollinen evankeliumin mukaisesti jaetaan. Jos näistä luovutaan niin turhaa vaivaa näämme.
Olkoon siis uskonperustamme vahva, Kristuskalliolle rakennettu!
Lue: Matt.7: 24-27 !- höperöt hellarit.
tehän ette pidä ketään lapsena kastettua oikeana uskovaisena. Vaikka lapsi olis uskovaisen kodin tenava ja saanut Krisitillistä kasvatusta ja opetusta koko nuoruutensa.
teille on tärkeää että MINÄ olen nyt tarpeeksi uskossa ja MINÄ menen nyt kasteelle. Jumalalle jää vain sivurooli, vaikka tilanne on täysin päinvastainen.
- ???
miksi sinä avaat keskustelun, mutta asitten et keskustelekkaan? Etkö osaa keskustella siitä kalliosta johon pitäisi rakentaa? Mikäs se kallio sitten on?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144