Läppärin webkameran käyttö

buby

Miten ihmeessä läppärissä (jossa webkamera on "sisäänrakennettu") saa näyttöön webkameran? Ainoastaan messengerin välityksellä olen saanut nähdä webkamerakuvaa omalta koneelta, mutta muuten en saa sitä mistään?

9

9671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asus-läppärissä

löytyy sen oma kamera
      apuohjelmat/scannerit ja kamerat -kohdasta

• buby

Multa ei löydy apuohjelmista tuota "skannerit ja kamerat"-kohtaa.

• asus-läppärissä
        buby kirjoitti:

Multa ei löydy apuohjelmista tuota "skannerit ja kamerat"-kohtaa.

kuin turvautua vihoviimeiseen temppuun jota normaali
        kansalainen inhoaa sydämensä pohjasta
        -Lue koneen käyttöohje

• Riippuu ohjelmistoista. Ainakin Ubuntu Netbook Remixissä on Muikku -niminen ohjelma heti suosikeissa millä pääsee käyttämään webkameraa. Asusken omassa käyttiksessä oli myös joku kamera toiminto isona kuvakkeena heti tyrkyllä.

• kone inhokki

siellä ei edes puhuta siitä web kamerasta siis asus koneiden käyttö ohjeissa

• anonyymi hyypiö

mulla sama ongelma

• yifuvgobihpökjl

Mulla on vm. -09 läppäri jossa on web camera ja kun kursorin vie ruudun yläreunaan, ilmestyy webkameran hallintapalkki esille, kannattaa kokeilla kuljettaa kursoria ruudun reunoilla, ehkä se ponnahtaa esiin jostain reunasta.
      Toinen vaihtoehto on katsella alapalkin kellon vieressä olevat kuvakkeet josko siellä olisi kameran kuvake.
      Jos mistään muualta ei löydy niin käynnistä valikosta kaikki ohjelmat esille ja käy ne läpi.
      Itse en kylläkään käytä kameraa juuri koskaan, oikealla digikameralla saa parempia kuvia.

• ItselläJustÄskenSama

Etsi-toiminnolla haet vaan kirjoittamalla KAMERA. Hakutuloksista etsit tuplaklikkaamalla, että millä lähtee toimimaan. Jos tulee musta kameran ruutu, niin kokeile VAIHDA KAMERA.

• VLC-löytää

VLC soittimessa on sellainen vika että se löytää Web-kamerat jos vain on kytketty. Kameran kuvaa taas pääsee katsomaan:

Avaa kaappauslaite --> Video camera --> Toista

Live stream lähetys Web-kamerasta VLC ohjelmalla saat tällä ihmeellisellä komentoputkella:
      cvlc v4l2:// :v4l2-vdev="/dev/video0" --sout '#transcode{vcodec=x264{keyint=60,idrint=2},vcodec=h264,vb=400,width=368,heigh=208,acodec=mp4a,ab=32 ,channels=2,samplerate=22100}:duplicate{dst=std{access=http{mime=video/x-ms-wmv},mux=asf,dst=:8082/stream.wmv}}' --no-sout-audio

Ja tuota livelähetystä voit katsoa puskurointi viivellä näin:
      mplayer http://127.0.0.1:8082/stream.wmv

Tämä live ohje löyty tuolta: LinuxQuestions.org sivulta. En itse noiden kanssa juurikaan touhua, mutta tuon testasin ja kyllä se toimii.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Linux Mint 17.3 Rosa
      Xfce 64-bit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7654
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5979
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1997
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1698
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1579
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe