jouskarhi oisi sopiva 105 hv traktorille. kun ois karhin hankinta edessä.
minkähän kokoinen
1
442
Vastaukset
On myös monenlaista joustopiikkiäestä. On myös monenlaisia maalajeja, joissakin on vastusta lujastikin. Sitten on myös erilaista muokkausta vaativia kasveja. Jos traktorissa on TOIMIVIA pikavaihteita ja muutoinkin toimiva vaihteisto, pärjäilee tuollaisella reilun 100 hv:n koneella jo melkoisen juntturan kanssa.
Minä ajelen museotavaralla: Fiatagri 130-90 DT, jotain vm. -85. Ei ole pikavaihteita! Pelkkä perusmurikka ja paksusta raudasta rakennettu. Äkeenä on Ruotsista uitettu Lille Harrie, leveys 6,70 metriä. Muokkaan pääasiassa keveähköjä viljamaita, ohralle ja kauralle lähinnä. Peruna vaatii hieman syvemmän muokkauksen ja taas lisää tehoja etenkin, mikäli maalaji on jäykkä? Tuo ruuvattu Fiat 130-90 DT ei kaipaa yhtään leveämpää äestä ainakaan tuolla perusvaihteistolla. Olen kuullut sanottavan, että 6000-sarjan Valmeteilla vedetään jopa 6-metristä jousikasta. Nopeus ei takuulla yllä kovin ylös.
Miten käytät äestä? Jos tuplaat muokkauksen ajaen puolikaskarhilla, jo kertaalleen ajettua, tai siis muokattua, putoaa tehontarve taas reilusti. Minä en kaipaa omalle Fiatilleni yhtään isompaa taakkaa. Ehkä 140 hv nykyään ja äes 6,70 m. Hyvin se kulkee, mutta kysyy myös paljon, lähes kaiken!
Luulenpa, että 6 m on ehdoton maksimi tuollaiselle Reilun 100 hv:n koneelle viljanviljelyssä ja mieluummin suositeltava on 5 metrillä alkava lukema.
Kertokoon muut reilun 100 hv:n traktorilla töitä tekevät tarkemman metrilukeman ja vaikkapa sitten sentilleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121