A4 Ei puhalla lämmintä

Nakkisiili

Tervehdys!

Ostin Audi A4 1.8 avantin vuosimallia 1998

Jostain syystä puhaltimista ei tule tarpeaksi lämmintä ilmaa. Mistä voisi johtua? Lämmöt mittarin mukaan 90 ja jäähdytinnestettä on tarpeeksi. Ilma on kuitenkin melko haalean lämmintä. Ei siis täysin kylmää.

16

11818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhgd

sama ongelma, niin Audissakin joka oli, vaihdoin merkkiä ja johan lämpöä tulee, autot on ajamista varten ei korjaamista varten. Toki korjatakkin voi, onko moottorista lämmityskennolle menevä putki kuuma, entä paluu, jos ovat niin voi olla säätömekanismissä vikaa. Sisäilmasuodatin puhdas ? kanavat puhtaat ? voi olla havunneulasia ja lehtiä täynnä. Lämppärin kenno kunnossa, putket auki ? Jos moottori lämpee mutta sisäälle saakka ei tule joissain tuolla voi olla vikaa, toki muuallakin.

• 1,8 Tq

mulla ilmeni vuosien saatossa samaa vikaa et lämmöt hiipui,kyselin merkki liikkeestä(puoltutulta) et mikä vaivaa,sano et lämppärin kenno vaan tukkeentuu ajan kans (lienee ominaisuus).kenno itse ei paljoa maksa mut täytyy irroittaa mm.kojetaulu et pääsee käsiksi ja se vie paljon aikaa ja maksaa hitosti nyky tunti taksoilla varsinkin,itsellä oli tilanne päällä reilut kolme vuotta sitten. voi toki yrittää putsailla jäähdytys järjestelmää mut ei välttämättä pelitä kauaa. auto oli vm.-97 ja varustettu automaattisella ilmastoinnilla,ajettu silloin noin 200tkm,ja suomi auto täydellisellä huolto kirjalla...ja sattumalta ku kävin kurkkimas netti auton sivuilta autoa työkaverin pojalle, niin siellä se oli myytävänä, 1,8 tq sedan...melkein täydellisillä tiedoilla(ei välttämättä johdu nykyisestä omistajasta)...yhä näytti olevan siistissä kunnossa :-)

• Joonas76
        1,8 Tq kirjoitti:

mulla ilmeni vuosien saatossa samaa vikaa et lämmöt hiipui,kyselin merkki liikkeestä(puoltutulta) et mikä vaivaa,sano et lämppärin kenno vaan tukkeentuu ajan kans (lienee ominaisuus).kenno itse ei paljoa maksa mut täytyy irroittaa mm.kojetaulu et pääsee käsiksi ja se vie paljon aikaa ja maksaa hitosti nyky tunti taksoilla varsinkin,itsellä oli tilanne päällä reilut kolme vuotta sitten. voi toki yrittää putsailla jäähdytys järjestelmää mut ei välttämättä pelitä kauaa. auto oli vm.-97 ja varustettu automaattisella ilmastoinnilla,ajettu silloin noin 200tkm,ja suomi auto täydellisellä huolto kirjalla...ja sattumalta ku kävin kurkkimas netti auton sivuilta autoa työkaverin pojalle, niin siellä se oli myytävänä, 1,8 tq sedan...melkein täydellisillä tiedoilla(ei välttämättä johdu nykyisestä omistajasta)...yhä näytti olevan siistissä kunnossa :-)

Minulla oli samaa ongelmaa -03 A4:ssa ei tullut lämmintä ilmaa hyttiin. Merkkiliikkeessä vaihtoivat lämmitysjärjestelmään jonkun o-renkaan!! kuulema kovat pakkaset aiheuttaa o-renkaan kypsymisen...noin 200e makso töineen & osineen ja taas tuli lämmintä ilmaa tyhjäkäynnilläkin jo!!!( lämmintä ilmaa ei tullut alle 3000 kierroksilla ). Merkkiliikkeessä sanoivat et harvoin menee lämmityskenno paskaksi!! itsekkin kokeilin onko kenno tukkeessa ,mutta ei ollut!

• audi.. läjä..
        Joonas76 kirjoitti:

Minulla oli samaa ongelmaa -03 A4:ssa ei tullut lämmintä ilmaa hyttiin. Merkkiliikkeessä vaihtoivat lämmitysjärjestelmään jonkun o-renkaan!! kuulema kovat pakkaset aiheuttaa o-renkaan kypsymisen...noin 200e makso töineen & osineen ja taas tuli lämmintä ilmaa tyhjäkäynnilläkin jo!!!( lämmintä ilmaa ei tullut alle 3000 kierroksilla ). Merkkiliikkeessä sanoivat et harvoin menee lämmityskenno paskaksi!! itsekkin kokeilin onko kenno tukkeessa ,mutta ei ollut!

ei toi korjauttaminen niin kallista ookkaan näköjään..mutta kun vikoja kasaantuu tusina sit miettii.Onneksi kesä tulee kohta pääsee ajaa akkunat auki vanhoilla autoilla.

• 3421344

Katso ilmastointilaitteen vikakoodit siitä näytöltä. Näet mahdollisesti jos ei läpät toimi oikein.

• A4 1.9tdi

ettei vaan ilmaa olis jäähdytysjärjestelmässä? itselläni audini teki samanlailla ja vikana oli ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, pari kertaa joutunu ilmaamaan ja johan alko lämmintä tulemaan...

• Q7

kyllä lähtisin ensiksi ilmaamaan kans enne kuin rupee purkaa kennoa esille ei pikku homma ole, sitten muut tee se itse huollot...

• Ex a4 98

Mulla oli sama tilanne, viaksi paljastui kenno tukossa. Eli oli ajettu huonoilla nesteillä ja oli karstoittanut/ruostunut kennon sisus. Näkee kun käytää rintapellin luota letkuja irti kennossta jos ei siinä mitään ruostetöhnää silloin muualla vika ei kennossa.

• jk

jollain ollut automaatti-ilmastointi sekaisin, resetoitava jotenkin, jos autom. ilmast sattuu olemaan

• audi 07

07 audi kävi jakohihnan/vesipumpun vaihdossa. Ennen sinne menoa lämppäri toimi normaalisti. Ton rempan jälkeen hyttiin puhalteli viileetä tyhjäkäynnillä, mutta ajossa tuli lämmintä ja ajosta jäi tyhjikselle niin puhalteli jälleen tosi viileetä?? Ilmausta tehtiin kolmeenkin kertaan( ihan turhaan). Missä vika??

• qwe111

Missähän se O rengas mahtaa sijaita joka ei kestä pakkasia ?
      Mulla ilmailtu,vaihdettu termari,vesipumppu....nyt epäillään kansipahvia..

• vieläkin Audimies

Jos vikana siis otsikossa mainittu ettei tule lämmintä ilmaa, niin mulla oli ekassa A4 sama vika vuosia sitten. Vikana oli että lämmppärin kennot olivat täynnä paskaa ja vesi ei päässyt kiertämään koko kennoa läpi.

• Teknistä_takapakkia

Aika verran niitä o-renkaita löytyy? Mistähän pitäs ekax katsoa?

• audiless

O renkaat alkaa kutistumaan kuumudessa, kaikissa audeissa tänä talvena!

• Kutistuneet-rinkulat
        audiless kirjoitti:

O renkaat alkaa kutistumaan kuumudessa, kaikissa audeissa tänä talvena!

Meinaatko, että O onkin o ? Vaiko ihan vaan . ?

• Anonyymi

Audi a4 3.0tdi b7 2005. Moottori ei lämmennyt pakkasella eikä sisääm tullut kunnolla lämmintä. Autoon vaihdettiin egr. Ään läppäyksikkö joka päästi käryä sisään regeneroidessa sekä lämppärin sisäkenno. Nyt lämpenee mosa ja sisätilat hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe