poliisin toiminta...

Kyrpiintynyt

Tässä taannoin syksyllä kävi seuraavanlainen tilanne:
Minulta tultiin autoa katsomaan ja nämä jätkät OLIVAT kavereitani vielä silloin.
He sitten lähtivät käymään koeajolla, jonka jälkeen autoa ei sitten näkynyt..

No poliisiasemalla kävin sitten ja vastaus oli seuraavanlainen: "Asia on siviiliasia, joka pitää teidän itse selvittää." Asiasta kävin toisen kerran kyselemässä, kun auto oli haettu takaisin oikealle omistajalle, kun oli kuvat autosta, mitä hajalla... Poliiseilta tuli sama vastaus kuin mitä mainitsin..

Autosta oli toinen eturengas ja vanne paskana, selkänoja takaa paskana, takatukivarsi paskana, kuskin etuovi ei mennyt lukkoon, akku tyhjä..

Ja rekisteriotekkin oli hävinnyt ja ihme kyllä, tämä jätkä toi avaimet minulle että hae paskas pois sieltä..
Myönnän toki, että omaa tyhmyyttäni oli kun en mukaan lähtenyt kun luotin kavereihini sen verran...

Ja auto oli vielä jätetty pellon reunaan...

Onko tosissaan näin syvältä poliisin toiminta kun eivät pahoinpitelytilanteessakaan tee mitään.. rikosilmoitus on pahoinpitelystäkin tehty vaan poliisista ei oo mitään kuulunut..

7

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omankäden oikeus

No tyypillistä toimintaa, oma mielipiteeni on kyllä että poliisi hoitaa hommansa hyvin ainakin omalla kohdalla hoitanut, mutta luulisin että taitaa tää suomen oikeuslaitos olla vähän toi jarru näissä jutuissa, Tee ihmeessä korvausvaatimus pojille, itellä samanlainen tilanne mutta autossa käytiin ihan parkkipaikalla. Mutta pidän peukkuja sulle et asiat selviäs

• MM

Mikään ei sido poliisin käsiä niin paljon kuin Laki.
      Jos haluaa Poliisille lisää valtaa, pelätään poliisivaltiota ja itketään yksityisyydensuojasta.
      Jos Poliisin valtaa vähennetään, valitetaan sitä että Poliisi ei tee mitään...

Joko kestät koettelemuksen niinkuin mies ja jatkat elämää, tai sitten miehistäydyt ja pistät "kavereille" takaisin samalla mitalla, koska oikeutta ei näköjään tule muuten. Älä jää kiinni. Tai sitten kerrot kaikille minkälaisia mulk**ja olivat. Kyllä se sana leviää siitä paikkakunnalla. Oli miten oli, pysy Äijänä.

• Kyrpiintynyt

Moi!

Niin, autohan lähti sitten romuttamolle kun ei kannattanut enää korjata ja näiltä yritettiin rahaa saaha ja sopia asiaa, mutta ovat sitä mieltä että "ja myö ei makseta mitään" ja sellanenki kävi että avaimet kun oli minulla niin tämä soitti porukoilleni että "auton laitatte työ ja auto on nyt minun" ja tämän jälkeenkin tämä kaveri on kiristänyt minua, poliisille en oo ees menny ku paskat ne mua kuuntele...

Eli annetaan asian olla, eipä ollut kallis auto, muutaman satasen peli mutta toki harmittaa!!

• LainOppinut
        Kyrpiintynyt kirjoitti:

Moi!

Niin, autohan lähti sitten romuttamolle kun ei kannattanut enää korjata ja näiltä yritettiin rahaa saaha ja sopia asiaa, mutta ovat sitä mieltä että "ja myö ei makseta mitään" ja sellanenki kävi että avaimet kun oli minulla niin tämä soitti porukoilleni että "auton laitatte työ ja auto on nyt minun" ja tämän jälkeenkin tämä kaveri on kiristänyt minua, poliisille en oo ees menny ku paskat ne mua kuuntele...

Eli annetaan asian olla, eipä ollut kallis auto, muutaman satasen peli mutta toki harmittaa!!

Jos suoraan sanotaan niin Suomen rikoslaki on hanurista, ja SYVÄLTÄ sieltä! Poliisit kyllä puuttuvat hanakasti asioihin kuten esimerkkinä voinen mainita rekka-autojen ajovalot. Siitä nassutetaan kuin ne eivät ole juuri niin ja näin, mutta pahoinpitely tilanteet ja vastaavat rikokset, ei poliisia kiinnosta..

• kyrpiintynyt ..
        LainOppinut kirjoitti:

Jos suoraan sanotaan niin Suomen rikoslaki on hanurista, ja SYVÄLTÄ sieltä! Poliisit kyllä puuttuvat hanakasti asioihin kuten esimerkkinä voinen mainita rekka-autojen ajovalot. Siitä nassutetaan kuin ne eivät ole juuri niin ja näin, mutta pahoinpitely tilanteet ja vastaavat rikokset, ei poliisia kiinnosta..

Ihme, poliisit soittelikin mulle tästä autohommasta ja myös siitä pahoinpitelystä...
        Pahoinpitelystä kuulu semmoset 3 kk tapahtuneesta ja korvaukset tuli jo...

Auton katoamisestakin soittelivat ja nyt kyselivät sitten että mikä on tilanne...
        Minä sitte sanoinkin että ei mikään, auto romuttamolla jo...

Ja kysyin vielä kertaalleen että eikö muka rikosta siinä ollut... ja sanoin että jos autoliike ois ollu kyseessä niin ois jo tullu syyte poijjille ...
        Mutta otappa näistäkin selvää...

Liikkeestä jos koeajolla katoaa auto niin kyllä sillon puututaan mutta ei puututa jos yksityiseltä katoo tolleen.

"se on siviiliasia ja tässä tapauksessa ei ole rikosta tapahtunut, koska olet itse antanut auton koeajoon"
        -poliisin kertomaa...

• The Pretender
        kyrpiintynyt .. kirjoitti:

Ihme, poliisit soittelikin mulle tästä autohommasta ja myös siitä pahoinpitelystä...
        Pahoinpitelystä kuulu semmoset 3 kk tapahtuneesta ja korvaukset tuli jo...

Auton katoamisestakin soittelivat ja nyt kyselivät sitten että mikä on tilanne...
        Minä sitte sanoinkin että ei mikään, auto romuttamolla jo...

Ja kysyin vielä kertaalleen että eikö muka rikosta siinä ollut... ja sanoin että jos autoliike ois ollu kyseessä niin ois jo tullu syyte poijjille ...
        Mutta otappa näistäkin selvää...

Liikkeestä jos koeajolla katoaa auto niin kyllä sillon puututaan mutta ei puututa jos yksityiseltä katoo tolleen.

"se on siviiliasia ja tässä tapauksessa ei ole rikosta tapahtunut, koska olet itse antanut auton koeajoon"
        -poliisin kertomaa...

Pitää kyllä kehua pitkäpinnaisuutta :O Itse olen sen verran kuumahermoinen, että olisin ottanut kättä pidempää mukaan ja käynyt kyselemässä korvauksia autosta.

• andjustice

Joudut tekemään siviilikanteen. Joudut siis itse ottamaan yhteyttä asianajajaan ja nostamaan oikeusjutun. Tulee tietenkin paljon kalliimmaksi kuin se muutama satanen minkä se auto maksoi. Jos häviät niin maksat oikeudenkäyntikulut. Riippuu siitä millaiset todistajat ja todisteet sinulla on.

Toinen mahdollisuus on tietenkin korpilain ottaminen käyttöön mutta se on sitten karumpi homma. Ja siitä kyllä sitten joudut lain edessä vastaamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5249
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      527
      1786
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe