Mihin M-S taudissa kupsahtaa?

mst ässä

Sitten loppujen lopuksi,noin yleensä? Terveisin: puoli vuotta diagnosista oireiden kanssa kamppaileva epätietoinen m.41v

7

1923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dg sinne sun tänne

No enpäs tiedä! En itse ole kupsahtanut vielä mihinkään. Diagnoosista on 22,5 vuotta. Eipä tuo ole normaalia arkipäivää haitannut juuri millään lailla. Eiköhän se kuolema tule sitten kunkin kohdalle miten sattuu. Joku jää auton alle ja joku tulee ammutuksi. Paha sanoa!

• mst ässä

Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?
        Tästä johtuen heräsi vaan minullekkin tuo kysymykseni.

• lukijakokelas
        mst ässä kirjoitti:

Jäi vain mieleen tuossa jokin aika sitten kun kuoli ja lehdistö kertoi jutussaan jotenkin että " Hänen kehonsa ei vaan jaksanut MS taudin tuomia ongelmia" (ei todellakaan sanatarkasti) mutta kehuivat rouvan olleen todella sinnikäs ja taisteli tautia vastaan?

Lehdessä luki, ettei Uman kuolema johtunut MS-taudista...

• exx-kofeinisti
        mst ässä kirjoitti:

Kuolinsyy oli aivoverenvuoto, joka on todennäköisimmin aiheutunut ms-oireyhtymään liittyvien uraattikertymien vapautumisesta verenkiertoon, joka aiheuttaa voimakkaan ja äkillisen verenpaineen nousun, joka yleensä päättyy sydän-, tai aivotapahtumaan. Olen itse ollut muutaman kerran vaaravyöhykkeessä verenpaineen ollessa jo hypertensiivisen kriisin lukemissa.

• ilta

ms-tautinen voi kuolla aivan mihin hyvänsä, kuten tervekin väestö. Tosiasia on sekin, että myös ms-tautinen kuolee ennemmin tai myöhemmin, yleinen kuolinsyy heikkokuntoisilla imisillä on keuhkokuume. Kuolintilastoja johtaa noin yleisesti viina, jonka kanssa suomalaiset rakastavat läträtä.

http://www.iltalehti.fi/sydan/2009121810810583_sd.shtml

• ms-tautinen

vaan taudin omaava kuolee yleensä samasta syystä kuin ms-taudittomatkin, siis kuolemaan johtavaan sairauteen.

• :)

Itse luin kerran lehdestä että puolet MS-potilaiden elinikä lyhenee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43