Näin se on: viime vuoden 2009 joulukuussa ensirekisteröitiin 4124 henkilöautoa. Vähänlaisesti, vaikkakin 2007 kun autoveromuutosta pukkasi myynti oli puolet tästäkin.
Muuten autoala piti tammikuun puolivälissä itse alasrukkaamansa ennusteen reilusta 90 tuhannesta henkilöautosta jotenkuten. Kuluvasta vuodesta toivotaan vähän parempaa:
"Henkilöautojen tilauskannat ovat nyt huomattavasti korkeammalla tasolla (noin
20 %) kuin viime vuonna vastaavana aikana. Autoalan ennusteryhmä arvioi
joulukuussa, että alkaneena vuonna myydään 100 000 uutta henkilöautoa."
Toisaalta homma on sellainen, että reilusti alle promille (tuhannesosa) suomalaisista hankki joulukuussa uuden auton. Käytettyjen luku valmistuu kohta, marraskuussa se oli 2629 henkilöautoa. Ei ehkä mene kauaakaan, niin Automaan, jobbarien ja yksityisten tuomat harmaatuontiautot ylittävät volyymiltaan uudet autoa?
Lähde:
AKEn tilasto
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Ensirekister%C3%B6innit kuukausittain ja ajoneuvolajeittain/Vuosi 2009 ja...
Kauppalehti & Autoalan tiedotuskeskus:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100101/12626973092290&industry=&=
Käytetyistä:
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/K%C3%A4ytettyn%C3%A4 maahantuodut/K%C3%A4ytettyn%C3%A4 maahantuodut kuukausittain/Vuodet 2009 ja ...
Joulukuu 09: 4124 hlö-autoa
5
372
Vastaukset
- Jeeeesss
homma, vielä kun saadaan tuo puolitettu niin ollaan järjellisessä uusintainvestoinasteessa
- sgdsfsfsdfs
lukemiin jäätiin. Sitä samaa luokkaa se oli alimmillaan silloin edellisessä porvarillisen politiikan KLIIMAKSISSA, joskus 90-luvulla. En muista tarkkaan, mutta porvarit kyllä muistavat, kysy heiltä
- Tämä on totuus
Yksityiskäyttöön vain murto-osa.
- e4567890
Yhteensä joulukuussa 4131kpl. 1952 kpl yksityiseen käyttöön. Onko noin puolet sama kuin murto-osa?
- 1-vahti
Mitä sitten? Posti uusii kalustoaan, leasingsopimukset päättyvät, ne vaihdetaan uusiin, aivan normaalia kauppaa jota on aina tehty. Samalla tavalla nämä ovat aina näkyneet myynteinä ja rekisteröinteinä ennenkin.
Miksi joillakin on aina halu etsiä jotain negatiivista autokaupan selvistä piristymisen merkeistä? Arvaan kyllä syyn, mutta olkoon sanomatta....!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047