mikä kirja?

peijooni1

siitä on monta vuotta kun luin yhden kirjan enkä muista enää sen nimeä.. tietäisikö kukaan?, kirjassa kerrotaan susilaumasta ja sen johtajauroksesta. joku metsästäjä yrittää tappaa niitä ansoilla ja mies yritti myrkyttää niitä susia ruualla.. en kyllä muista paljoa siitä oliskohan sitte ollu joku nuorten kirja mutta olis kiva lukea se uudestaa.. hitto ku siitä on nii kaun, ei vaa nimi muistu.

5

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkoinen susi

Dorothy Hearst: Suden lupaus

En ole lukenut kirjaa joten siksi vain arvailua.

• peijooni1

varmasti hyvä kirjatuokin mutta ei se mitä haen... siitä on siis noin 9 vuotta kun kirjan luin siksi en siis muista paljoa siitä. eli aika vanhasta kirjasta kyse. kirjassa kerrotaan ennemmin tämän metsästäjän näkemyksiä. eli hän on siinä pää osassa. muistan että siinä kerrotaan myös tämän susilauman johtajauroksesta.

• Malyjo

Pieni kaivelu muistilokeroissa toi mieleeni tarinan Lobo-nimisestä sudesta, joka on ollut oikeastikin olemassa. Ernest Thompson Seton kertoi kyseisestä luontokappaleesta yhdessä tarinoistaan kirjassa Villejä Eläimiä. Itse tutustuin tarinaan joskus ala-asteella koulun kirjastossa, mielestäni erittäin hyvä ja mieleenpainuva kertomus.

En ole varma osuinko oikeaan, mutta ainakin kuvauksesi istuu siihen hyvin. Toivottavasti olin avuksi :)

• peijooni1

siis toi on ihan varmasti 99% se kirja mitä etsin.. täytyy varmaa mennä kattoo kirjastosta jos loytyis... itse muistan kirjan myös koulu ajoilta je se palasi yhtäkkiä mieleeni.. silloin kirja oli mielestäni erittäin mielenkiintoinen.. kiitos todella paljon avusta...

• 14+70

Kamiitan varmaan monta vanhaa susitarinaa, kun kerron, että susilaumoja johtavat nartut. Miten lienee E.S. Seton senkin kuvannut?
      Muuten, eihän kirjasi ollut Lismajoen sudenpyytäjä? Minä luin sen nimisen nuortenkirjan joskus, ja pidin siitä. Kirjailija taisi olla "Palo-"joku.

• Anonyymi

Jack London oli erämaakirjailijoita. Susistakin jotain kirjotteli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5294
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4478
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2591
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1297
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1204
    Aihe