Brittikauhua saadaan maistaa videolta.The Children elokuva käynnistyy joulunvieton merkeissä,jossa kaksi isoa lapsiperhettä aikoo viettää joulua maaseudulla kaukana lähimmästä asutuskeskukusesta.Iloiset tunnelmat rikkoutuvat lasten sairastuttua outoon oksennustautiin,jolloin joistakin lapsista tulee väkivaltaisen agressiivisia julmureita vanhempien KAUHUksi.
Perus KAUHU mättöä on siis jälleen luvassa,jossa lapsi on jälleen se pahin hirviö.Näitä lapsikauhu leffoja ollaan nähty jo aiemminkin mm. Damned of village (Kirottujen kaupunki) ja Omen (Ennustus) ovat klassikoita.Oikeastaan "The Children" elokuvaa voisi pitää eräänlaisena yhteiskuntakriittisenä tutkielmana lasten kasvatuksesta.Lasten vanhemmat ovat yleensä se taho,joista lapsi ottaa oppia aikuisten käytöksestä ja opetuksesta.Elokuvassa toisen perheen neljälapsinen perhe on kyllä pahasti kadonnut vanhempien kontrollista.Ohjaaja Tom Shankland kuvaakin osuvasti KAUHUn muodossa perhekasvatusta.Sivusta katsojana elokuvassa toimii teini-ikäinen Casey tyttö,joka on lapsuuden ja aikuisuuden välimaastossa.Casey tytöllä onkin asioiden ainoa perustavanlaatuinen käsitys siitä mitä perheessä tapahtuu,vanhemmat tuntuvat olevan pahasti tuuliajolla ja jopa sokeita asioidenkulusta.
The Children ei sinänsä tuo mitään uutta ja ihmeellistä KAUHU elokuvaan.Mutta uskaltaa rohkeasti ottaa kantaa lastenkasvatukseen,näin sen asian minä ainakin koin.Elokuva,joka pistää miettimään lapsiperheen perustamista vakavasti otettavana haasteena.
The Children (2008)
5
1005
Vastaukset
- NR
Elokuva jää keskikastin alapuolelle eikä tarjoa oikeastaan mitään..Elokuvaa katsoessa tulee mieleen kysymys: - Onko tätä edes yritetty tehdä? No omasta mielestä ei,ihan hyvä idea leffalle,mutta toteutus on jäänyt aivojen kanssa narikkaan.
- jodi66
Minä itse tykkäsin kyseisestä leffasta paljon, mikä on minun kohdalla harvinaista kun puhutaan uusista pätkistä. Kyllä näköjään briteissäkin osataan, sillä tykkäsin myös Eden lakesta.
- ,...........
jodi66 kirjoitti:
Minä itse tykkäsin kyseisestä leffasta paljon, mikä on minun kohdalla harvinaista kun puhutaan uusista pätkistä. Kyllä näköjään briteissäkin osataan, sillä tykkäsin myös Eden lakesta.
Ite en oikein pitänyt siitä kun aikuiset naiset ja miehet olivat lähestulkoot koko elokuvan ajan
ville-viisvuotiaiden tossun alla inisemässä ja he pompotteli näitä miten sattuu. Tunnelmaakaan ei tuntunut erityisemmin olevan.
Kliseekimara oli kyllä liiaksikin tämä ja yliarvostettu. En vertaisi tätä Eden Lakeen, joka sentään on laatuelokuva. Ihan katsottavahan tämä The Children toki on, muttei kannata odottaa liikoja.
- hinkuyskä98
ootte homoja!
- japyhh
oli niin huono, että kesken jätin :s
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178123Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996369Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702440
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402430- 422204
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575