Kutsuntojen passaaminen

ttinooo

Nythän kävi niin, että poikaystävä skippasi loka/marraskuussa kutsunnat "koska en pääse armeijaan kuitenkaan". Myöskään jälkeenpäin se ei ottanut yhteyttä mihinkään eikä ole vieläkään käynyt esittämässä sitä maagista, vapauttavaa lääkärintodistustansa.
Meillä on tarkoitus lähteä ulkomaille maaliskuun aikana, joten tuleeko lentokentällä ongelmia jos se ei vielä siihenkään mennessä tee mitään asian eteen, tai siis voidaanko siltä evätä pääsy koneeseen tms?
Ja mihin sen nyt pitäisi mennä ilmoittautumaan? Suoraan poliisille?
Olis hienoa, jos joku tietäisi ja sivistäisi muakin, niin saataisiin täällä päässä asiat hoidettua.

7

1228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulmuri

että kutsunnoihin ei tulla, se on ihan hyvä, vielä on Suomessa valitettavasti tämä nuorten miesten alistussysteemi voimassa, mukamas toteutetaan jotain vanhaa horinaa sodasta ja muuta höpinää

• ............

Kyl mä uskoisin että voidaan evätä koveeseen pääsy.
      Kaveril kävi niin et se jätti menemät niin poliisit tuli seuraaval viikol korjaamas jätkän talteen ja vei seuraavan päivän toisen paikkakunnan kunsunta tilaisuuteen

• wertu

Ja matka katkeaa, mutta eivät ole vissiin ehtineet muilta kiireiltään etsikellä, koska ennenpitkää tyypit just löytyvät noissa passintarkastuksissa tai käryävät liputta ajamisesta tms.
      Ei muutaku käymään sotilaskonttorissa ja voihan sitä selitellä että: tuliko mulla moka vai onko se todistus tullu automattisesti tänne ja asia on jo selevä?

• ...

Ensinnäkin: inttiin ei päästä, sinne otetaan.

Toisekseen: ei kukaan sitä kentällä kyylää, mutta kyllä viranomaiset aikanaan sitten ottaa yhteyttä. Ei ne nyt niin himokkaasti kutsunnoista pois jääneitä jahtaa.

• sadfs

Paikallinen aluetoimisto on oikea paikka mihin ottaa yhteyttä. Etsi vaikka mil.fi sivuilta. Todellakin voivat pysäyttää lentokentällä. Lennot ja matkat maksettu, mut elä välitä. Voit sitten yksinäs tutustua ulkomaisiin herkkupeppuihin ilman että saamaton poikaystäväs on pyörimässä eteisessä.

• Al-ala-ala

Ihme jos se jätkäsi osasi edes lentolippuja tilata jos on tuollainen saamaton urpo.

Ei kutsunnoista selvitä unohtamalla ne ja uskomalla että viranomaisetkin unohtivat.

Käyköön ao. jätkäsi edes esittämässä jonkun syyn/tekosyyn lykkäystarpeelleen. Sittenkin on vähintään sivari edessä.

• ttinooo

Jeps, kiitos vastauksista. Aluetoimistoon se sitten otti yhteyttä, sopi postittavansa lääkärintodistuksen sinne ja sitten kun se on saapunut ja oikeaksi todettu, niin hakukin poistuu.
      Lentoliput varasi ja maksoi saamattoman urpon ei-niin-saamaton tyttöystävä tällä kertaa ;)

Junttimaista touhuahan tuollainen on ollut, mutta eipä se nyt mun asiani ole tuomita. Itsehän hölmöilee ja hölmöilyistään sitten kärsii jos niikseen on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5760
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5243
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2974
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1882
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe