Miksi 500cc 2 tahdit poistui? Miten paljon niissä oli tehoja ja kulkua ja painoa vastaako ne nyky moto gp pyöriä?
Millasia kierrosaikoja ne ajo 1990 ja paljonko kovempaa nykyisin ajetaan?
Kiva ois semmone 500cc kakstahti
2t vs. 4t
2
1213
Vastaukset
- kehitys
siirtymäajan ajoivat rinnan molemmilla, 2t kehitys lopetettu silloin ja myös rengas suunnittelu 4t suuntautunut, Rossi oli nopein 4t:llä.
- GP-tietäjä...
Ympäristösyistä haluttiin nelitahtisia. Tehoa 180-200 hv ja painoa 110 kg.
MotoGP-pyörässä vastaavat lukemat ovat 250 hv ja 140 kg. Toisaalta monet tallit ovat tiputtaneet tehoja, koska se helpottaa pyörän ajettavuutta. Ensimmäisellä kaudella Ducatin pyörät sutivat kanttareiden yli kierrosrajoitin paukkuen. Nyky-Moto-GP-pyörissä on luistonesto ja keulimista rajoittava järjestelmä. Ne on siksi helpompia ajaa, mutta meno ei ole niin näyttävää.
MotoGP-pyörä pesee 500-kuutioisen kakstahtisen 6-0 suorituskyvyssä. Tämä nähtiin siirtymäkaudella, kun pitkillä suorilla nopeusero oli vaarallisen suuri. 500-kuutioinen menee reilut 300 km/h, Moto-GP-pyörät jopa n. 350 km/h.
MotoGP-pyörien avauskaudella alettiin murskaamaan rataennätyksiä. Ne ovat siis nopeampia, mutta en osaa sanoa mitään keskimääräistä eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453290
- 402899
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391990