Onko kuvien koolla merkitystä laatuun? Meinaan sitä, että kun kamerassani on 12mpxl, niin kannattaisko kuvien kooksi valita pienempi pikselimäärä? Onko tuolla arvolla muuta väliä, kuin tulostettaessa isoja kuvia?
kuvan koko
1
610
Vastaukset
jos tulostat 10-kuvia suoraan tiedostosta riittänee vähempikin pikselimäärä, jos taas muokkaat itse kuvia ja haluat esim. osasuurennoksia niin ottaisin kaikki pikselit kuvaan. Itse otan aina parhaalla laadulla ja maksimi pikseleillä sillä sen kuvan saa kyllä pilattua myöhemminkin ei sitä tarvitse kuvatessa tehdä.
Ehdotan kuitenkin kokeilua ja sen jälkeen voit päättää mikä on sinun tapasi. Ota muutama kuva 12Mpix ja samoista kohteista vaikka 6mpix kuvat, sen jälkeen teetät ne ja vertailet. Jos et huomaa eroa niin 6Mpix riittää sinulle sen laatuiseen kuvaukseen jota harrastit. Naapuri käyttää toisinaan kameraa jossa on vain 2Mpix kenno ja puhelimessani on 1,3Mpix kamera ja silläkin olen tehnyt muistiinpanoja joskaan en valokuvannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457422
- 324088
- 573635
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522366- 532327
- 432268
- 372258
- 162246