RAUTATIEOMENAPUU

innostunut..

Olen kauan harkinnut koristeomenapuun hankintaa. Ihastuin Rautatieomenapuuhun. Onko se hitaasti kasvava? Vaatiiko mitään erityistä ?Paikka johon olen ajatellut laittaa sen on etelän puolella. Eli aurinkoa riittää aamusta myöhälle alkuiltaan.Maa on hapanta mutta kalkituksella siitäkin selviää.

Ainakin pari kirsikkapuuta viihtyy liikaakin..olen laittanut ne alas monta kertaa ja hetkessä ovat jo itseni mittaisia.

5

2725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ltvn

Rt-puu on riippaoksainen ja sen näkee esim Salon asemalla levinneen monta metriä leveäksi. Korkeutta ei näytä tulleen.

• omenuinen

Meillä rt-omenapuu, pieni n. 1.80 cm korkea. Leveyttä kasvaa hienosti. Saako leikkaamalla kasvamaan korkeutta? Tekee omeniakin.

• ltvn
        omenuinen kirjoitti:

Meillä rt-omenapuu, pieni n. 1.80 cm korkea. Leveyttä kasvaa hienosti. Saako leikkaamalla kasvamaan korkeutta? Tekee omeniakin.

Jos haluaa korkeamman puun niin silloin hyvingiensis oli väärä valinta. Sen ominaisuus on sivuille leviävät riippaoksat.

• Innostunut omppu
        ltvn kirjoitti:

Jos haluaa korkeamman puun niin silloin hyvingiensis oli väärä valinta. Sen ominaisuus on sivuille leviävät riippaoksat.

Olen ihastunut myös Rautatieomenapuuhun, juuri sen kasvutavan takia. Onkos tällä puulla millainen kasvunopeus? Pituudella ei mitään väliä..sitä parempi mitä pienemmäksi jää..mutta tuo tuuheus leveys suunnassa ja oksien pituuskasvu kiinnostaa. Kun olen niin malttamaton odottelemaan :))

• Puutarhurin vinkki
        Innostunut omppu kirjoitti:

Olen ihastunut myös Rautatieomenapuuhun, juuri sen kasvutavan takia. Onkos tällä puulla millainen kasvunopeus? Pituudella ei mitään väliä..sitä parempi mitä pienemmäksi jää..mutta tuo tuuheus leveys suunnassa ja oksien pituuskasvu kiinnostaa. Kun olen niin malttamaton odottelemaan :))

Jo viidessä vuodessa hyvällä paikalla rautsi on kuin valkoinen päivänvarjo. Kannattaa valita korkealle vartettu rautsi. Se kun ei kasva enää korkeutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5397
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1957
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      78
      1125
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      951
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe