Olen kauan harkinnut koristeomenapuun hankintaa. Ihastuin Rautatieomenapuuhun. Onko se hitaasti kasvava? Vaatiiko mitään erityistä ?Paikka johon olen ajatellut laittaa sen on etelän puolella. Eli aurinkoa riittää aamusta myöhälle alkuiltaan.Maa on hapanta mutta kalkituksella siitäkin selviää.
Ainakin pari kirsikkapuuta viihtyy liikaakin..olen laittanut ne alas monta kertaa ja hetkessä ovat jo itseni mittaisia.
RAUTATIEOMENAPUU
5
2725
Vastaukset
- ltvn
Rt-puu on riippaoksainen ja sen näkee esim Salon asemalla levinneen monta metriä leveäksi. Korkeutta ei näytä tulleen.
- omenuinen
Meillä rt-omenapuu, pieni n. 1.80 cm korkea. Leveyttä kasvaa hienosti. Saako leikkaamalla kasvamaan korkeutta? Tekee omeniakin.
- ltvn
omenuinen kirjoitti:
Meillä rt-omenapuu, pieni n. 1.80 cm korkea. Leveyttä kasvaa hienosti. Saako leikkaamalla kasvamaan korkeutta? Tekee omeniakin.
Jos haluaa korkeamman puun niin silloin hyvingiensis oli väärä valinta. Sen ominaisuus on sivuille leviävät riippaoksat.
- Innostunut omppu
ltvn kirjoitti:
Jos haluaa korkeamman puun niin silloin hyvingiensis oli väärä valinta. Sen ominaisuus on sivuille leviävät riippaoksat.
Olen ihastunut myös Rautatieomenapuuhun, juuri sen kasvutavan takia. Onkos tällä puulla millainen kasvunopeus? Pituudella ei mitään väliä..sitä parempi mitä pienemmäksi jää..mutta tuo tuuheus leveys suunnassa ja oksien pituuskasvu kiinnostaa. Kun olen niin malttamaton odottelemaan :))
- Puutarhurin vinkki
Innostunut omppu kirjoitti:
Olen ihastunut myös Rautatieomenapuuhun, juuri sen kasvutavan takia. Onkos tällä puulla millainen kasvunopeus? Pituudella ei mitään väliä..sitä parempi mitä pienemmäksi jää..mutta tuo tuuheus leveys suunnassa ja oksien pituuskasvu kiinnostaa. Kun olen niin malttamaton odottelemaan :))
Jo viidessä vuodessa hyvällä paikalla rautsi on kuin valkoinen päivänvarjo. Kannattaa valita korkealle vartettu rautsi. Se kun ei kasva enää korkeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748