Auto ei lähde käyntiin pakkasta ollut melkein kuukauden 20 astetta. Auto seisoi pari päivää jonka jälkeen alkoi ongelmat, nyt yritetty ladata akku ja lämmittää moottoria, mutta ei auta startti vain vinkuu tyhjää, auto on melko uusi vuosi sitten ostettu jota ennen puoli vuotta liikkeessä ajettu n. 15000km missä vika.
Ongelma fiat linea
9
962
Vastaukset
- hgfgfyjh
Keksi parempi satu. Jooko...!
- täydellistä
niin täydellistä.
- hernenenä
Hetkinen, ensin käyntiin ja sitten vasta johdonpäähän, vaikka aloittaja vielä kertoi pakkasta olleen jo kuukaudenpäivät? Rajansa se on tyhmyydelläkin!!!!! Näyttäisi kuitenkin vakavastiottaen siltä, että tuota rajaa oltaisiin vähintäänkin uhmattu, ehkä jopa ylitetty. Mutta kukapa voi arvatakkaan mikä rajatapaus siellä loppujenlopuksi töpistelee! Kaikkea ei vaan voi sanomatta nielaista. Ei , ei.
Jos minulta kysytään henk.koht., niin te ette ole autoa nähnytkään, lohkolämmittimiistä ja muusta niitä koskeviista perusasioista puhumattakaan. Tuskin tajuat mitenpäin sillä edes ajetaan, joten olehan vain ihan peace tykkänään.
Tarinassasi on, pakko sanoa , kieltämätöntä yrityksenjyvää, mutta ja\ kun siinä paistaa eräs seikkaperäinen seikka läpi. Se seikka on nimittäin siinä kun, tottakai tampiompikin laholatva tajuaa, että on talvi vai herättikö se tämän tallaajan vasta tässä vaiheessa, tänään tässä ja nyt talviuniilta? Herätys!!!!!! Ei uppoa, valitan.
Jatalvella..
Talvella on järjestään helvetin kylmä, ja helvetinkylmällä talvella noin tuoreen auton omistajat kyllä lämmittävät menopelinsä järjestään ennen kuin maailma kutsuu. Kuuluu yleissivistykseen, täällä pyhien peltisonnien luvatussa kolkatassa. Sitäpaiten, mitä uudempi auto, sitä arvokkaampi kohtelu! Perinteistä kotimaista autologiikkaa.
- kyllä lähtee!!!
Jos näin on, autossa on vikaa ja uudessa autossa on takuu. Mitähän pitäisi tehdä?
Mulla on uusi Croma ja lähes 20 vuotias Uno. Molemmat lähtee ilman lämmitystä ja akun latailua vielä näillä pakkasilla, vaikka parhaimmillaan joulun pyhinä melkein pari viikkoa olivat ajamatta ja pakkasta parhaimmillaan -29 C.- Anonyymi
Mutta sen verran Unosta, että ensimmäinen uutena ostamani auto oi Fiat Uno, aivan viimeisestä pakasta vuosimallia 1995. Siinä loppui uutena talviominaisuudet jo "alkaen" -10C lämpötilassa. Autossa nimittäin oli niin jäykät öljyt vaihteistossa, että vaikka auton käynnisti kytkin pohjassa, vaihe päällä, niin auto alkoi välittömästi ryömiä. Joten piti muistaa pistää vapaalle ennen käynnistystä. Ensihuollossa piti vaihtaa laatikkoon laihemmat öljyt ja ryömintä poistui. Toinen talvipuute oli se, että lämppäri ei jaksanut sulattaa alle -15C lämmöissä tuulilasia kuin alimman 3/4.
Kyllä Uno oli tehty palmun alle elelemään, käynnistyi tietty suomessakin aina kuin palmun alta...mutta ryömi ja piti tuulilasin himmeänä, mutta käynnistyi aina. Upea auto monessa mielessä kuitenikin. Tuollaisia kotteroita pitäsi edelleen olla ostettavissa kauppakasseiksi.
- Fiatisti .
Kyllä oma Linea(bensakoen) lähti käyntiin oltuaan -21 lämpötilassa vurokauden verran.
- Huolto tekee vikoja
ihan selvästi akun kengissä eli ovat joko löysällä tai joku on fiude huollossa tyrinyt ja laittanut sitä rasvaa akun kenkiin sisä puolelle jonne se ei kuulu vaan kenkien päälle mutta aika turhaa on.
- Anonyymi
Linea 1,4 käynnistyminen on ongelma kun mennään pakkasen puolelle. Lähtee vielä vaivoin -5°C mutta ei juurikaan kylmemmässä. Nykyisissä ruiskupeleissähän ei ole perinteistä "ryyppyä" vaan lämpötila-anturi välittää tiedon moot.ohj. yksikölle joka antaa lisää polttoainetta kunnes kone lämpenee. En ole löytänyt kuin yhden anturin joka on moottorin yläosassa. Mittaristolle kylläkin tulee lämpötilatieto mutta käsittääkseni ei moot.ohj. yksikölle. Olisiko kellään apua/neuvoja tähän ongelmaan ?
- Anonyymi
Sinun kannattaa viedä auto korjaamolle, jos sinulla ei ole asiasta kokemusta ja halua selvittää itsenäisesti asiaa esimerkiksi obd skannerilla, jolla näkyisi anturitietoa.
Yleisesti kannattaisi akku ottaa sisälle sulamaan päiväksi ja sitten ladata täyteen. Pyyhkiä akku puhtaaksi ja rasvata navat akkunaparasvalla kevyesti. Sen jälkeen lisää uusi maadoitusjohto vaihteiston pulttiin, sekä koriin. Yleensä vika on siinä, ettei startille tule riittävästi virtaa juuri huonon maadoituksen takia ja lisäksi hapettuneet akkukengät huono kontakti jne. Ihan perusjuttuja!
Voihan se map anturin lämpötilatieto olla väärä. Lisäksi voi olla jäähdytysnesteen lämpötila pielessä. Mutta nämä onkin ihan perusjuttuja. Jos sulla menee nämä asiat yli, niin vie ihmeessä korjaamolle.
Plus sekin asia, että auto pitää kunnolla esilämmittää ennen starttaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225384- 264627
- 282651
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211347- 151276