Nopeustesti ADSL 8/1

Soneraaaaa

Hei!

Minulla on ollut ongelmia Soneran Internet-yhteyden kanssa. Kun esimerkiksi streamaan musiikkia nettiin, niin pätkii pirusti. Soneran nopeustesti (http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajakaista kotiin/Nopeustesti) toi 8/1 yhteydelle tuloksen:

Lataus
7.0 Mbits

Lähetys
0.36 Mbits

Onko nämä normaalit arvot mitä pitäis olla?? Millaisia tuloksia te muut 8/1 Mbits yhteyden omaavat saatte tuloksiksi??

5

1859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZTE 931

Oma 8/1 Megainen Soneran laajakaista muuttui 27.1, Sonera laajakaista extraksi ja nopeus pitäs olla 100/ 10 Megaa. Jos teen speedtest.net nopeustestin niin tulos onkin 81/ 9, että toi testi kannattaa tehdä.

• Lataus...

Se on normaali, jos maaseudulla ja pitempi linja, niin peräti hyvä.
      Sama mittari mulla 2 mekainen yhteys, keskukselle 4-5km. lat. 1.71, läh. 0.39.
      Sulla pitäisi olla lähetys 1 mek. - jotakin, käytännössä ehkä noin 0.80

• fdfdfdfd

Mulla on 24 meganen, ja tulee vajaat 4 megaa ja lähetysnopeus o,4 megaa.. Jollei viikon sisällä ala pelittään ni vaihetaan kyllä takas kaksmegaseen. Vittu tota soneraa ku ei ne ossaa mitään

• mitäsitämuuta
        fdfdfdfd kirjoitti:

Mulla on 24 meganen, ja tulee vajaat 4 megaa ja lähetysnopeus o,4 megaa.. Jollei viikon sisällä ala pelittään ni vaihetaan kyllä takas kaksmegaseen. Vittu tota soneraa ku ei ne ossaa mitään

oletkos itte osannut tehdä vikailmoitusta? Luuletko sä, että ne siellä 24/7 seuraa sun linjanopeuksia?

Vittu mitä urpoja tänne kirjoittaa...

• tekemään mitään

johtopäätöksiä nopeuksista, niin pitäisi hommata adsl testeri, jolla pystyy mittaamaan nopeuden suoraan talon maakaapelin päästä. Talon sisäverkossa pystyy olemaan monenlaisia vikoja, jotka aiheuttavat nopeuden tippumisen. Itse kun olen relacommilla hommissa ja näin ollen oli käytettävissä testilaitteet. Kotona omakotitalossa ihmettelin kun nopeus nostettiin megasesta 8/1 megaan, niin modeemilla nopeus oli 3/0,3 megassa. Otin testerin firmasta ja mittasin suoraan 3 parisen maakaapelin päästä ja siellä oli 8/1 niinkuin piti ja nyt alan selvittelemään, että onko huoneen rasiassa hämminkiä, vai halkiopari kytkentä (eli väärin kytketty parit) vai yksi johdin poikki (adsl kun pystyy toimimaan yhdellä johtimellakin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe