Megane 1.5 dci käynnistysongelmat

Hehkutulpat vaihtoon

Argh. Kyseessä siis 04 megane, 1.5 dci. Nyt pakkasilla on tullut eteen käynnistysongelmat. Akku on vaihdettu, nyt 75 amp hopea-kalium akku. Mitä seuraavaksi. Hehkutulppien vaihtoko? Käynnistäminen on ihan tuskaa jos auto on ollut vaikka 8h ilman käyttöä ja vaikka kuinka olisi roikkunut roikassa. Nyt parina aamuna olen saanut sen käyntiin raivoisan retuuttamisen jälkeen. Yrittää kyllä käynnistää, mutta ei vaan hörähdä. Jos autoa on käytetty viimeisen parin tunnin aikana, niin käynnistyksessä ei ole mitään ongelmaa.

6

5004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu?

Voisiko olla jo itse kone väsynyt?

• ööäää

Se hörii jostakin ilmaa. Tarkistaisin ensiksi polttoainesuodattimen ja sen tiivisteet, polttoaineletkujen kunnon (kylmänä kovia, jolloin vuotavat herkemmin ilmaa, jos ovat imupuolen ongelmia) takaiskuventtiili.

• ööääää
        ööäää kirjoitti:

Se hörii jostakin ilmaa. Tarkistaisin ensiksi polttoainesuodattimen ja sen tiivisteet, polttoaineletkujen kunnon (kylmänä kovia, jolloin vuotavat herkemmin ilmaa, jos ovat imupuolen ongelmia) takaiskuventtiili.

hehkut kannattaa toki tarkistaa.

• tuskin,

"Voisiko olla jo itse kone väsynyt? "

sillä on miljoonaa keretty ajamaan kuudessa vuodessa.

• Hehkutulpat vaiohtoo

Kiitos pojat (??) Hehkutulppien vaihto auttoi. Auto on taas oma iloinen itsensä.

• Renumies129

yleensähän Renaultissa hehkun rikkoutuminen sytyttää "Check Injection" valon kojetaulussa. Tämä valo palaa /syttyy kylmänä moottoria käynnistettäessä, mutta kun moottori on lämmin ja käynnistät valo ei pala. Eikö autossasi ko. valo syttynyt ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5760
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5243
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2974
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1882
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe