GIMP asennus

GIMP 2.6.8 näkyy olevan eri suuruisia asennusohjelmia netissä. MIKÄ niistä on oikea ja onko joku feikkiä?
Asensin sen suurimman ja asennus onnistui muuten, mutta kieli on englanti enkä saa sitä vaihdettua. Ei ole mitään valikkoa, mihin kielenvaihto-ohjeissa viitataan. Onko vika siinä, ettei minulla ole GTK:ta asennettuna ensin?

GTK:ta näkyy löytyvän noin 30 kpl erilaisia. Mikä näistä pitäisi imuroida, että Gimpin asennus ja kielivalinta onnistuisi? Käyttöjärjestelmäni on W7. Jos tilaan GTK GIMP -paketin, sieltä tulee pelkkä GIMP ilman GTK:ta ja suomenkielinen teksti ei onnistu.

Mikä helvetti siinä on, ettei näitä tietokoneohjelmia saada toimiviksi vaan kaikki on keskeneräistä? Aiemmin Gimpin asennus onnistui suomeksi, mutta silloin sainkin GTK:n ladattua Gimpin sivulta, nyt sitä ei sieltä saa.

8

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VF14jGB6b0

Johtuu paljolti siitä että näitä tehdään harrastepohjalta ja Gimpin porukka ei edes tue Windowsia virallisesti. Kun lyöt kaupassa tonnin tiskiin, saat viimeistellyn Photoshopin ja ei tarvitse kitistä.

• hölöttäjä2010
      • Tuosta linkistä juuri latasin Gimpin. Siellä EI OLE GTK:ta, vaikka sellaisen väitetään olevan paketissa.
        Ei oikein innosta maksaa tonnia toisesta ohjelmasta noin kymmenestä vuosittaisesta kuvankäsittelystä omaan käyttöön.

• Tänään sitten löysinkin oikean version GTK:ta ja sain Gimpin asennettua suomeksi.

• 2+18

GIMP 2.6.8 ja huom. download.fi kautta eli katso vähän sivustoja mistä otat. Toimii loistavasti suomenkielisenä eikä tartte GTK:ta ollenkaan. Helppoa. Paitsi Photoshop on selvästi parempi - mutta maksullinen.

• reewr teerg edg

GTK piti asentaa ensin ja sitten Gimp. Nuo ilmaisohjelmat nyt ovat vähän tuollaisia, johtuu siitä että ne ovat ilmaisia. Miks muuten pitää olla suomenkielinen? Mulla on aina kaikki ohjelmat olleet englanniksi, koska ammattikieli kuitenkin on englanti ja suomenkieliset käännökset usein ihan pölöjiä.

• Siksi pitää olla suomenkielinen, kun kuulun siihen ikäluokkaan, joka ei saanut oppia ulkomaan kieliä. Jotenkuten pärjään kirjoitetulla englannilla, mutta varmuus paras. Toisekseen niitä englanninkielisiä ammatteja ei kovin paljoa Suomessa ole vaikka mm muuan suuri energiayhtiö on jo 10 vuotta kehunut olevansa englanninkielinen. Ei sitä työelämässä huomannut muuten kuin sen omasta väitteestä.

• 18+3=?

mulle oli tosi vaikeeta käsittää suomalaisia nimä, kun olen käyttänyt englanninkielistä Photoshopia. Hauskaa Gimpissä oli se, että sanoja oli molemmilla kielillä:) No mites ny käännät vaikka Twirl...hehhee. En mä tohon Gimpiin tuhlaa aikaa, mutta on se hyvä osata sekin; varsinkin kun alussa oli moni valikko piilossa, hankala juttu sellaiselle, joka on aloittelija ja jää sit heti jumiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5254
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4408
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2561
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1938
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe