GIMP 2.6.8 näkyy olevan eri suuruisia asennusohjelmia netissä. MIKÄ niistä on oikea ja onko joku feikkiä?
Asensin sen suurimman ja asennus onnistui muuten, mutta kieli on englanti enkä saa sitä vaihdettua. Ei ole mitään valikkoa, mihin kielenvaihto-ohjeissa viitataan. Onko vika siinä, ettei minulla ole GTK:ta asennettuna ensin?
GTK:ta näkyy löytyvän noin 30 kpl erilaisia. Mikä näistä pitäisi imuroida, että Gimpin asennus ja kielivalinta onnistuisi? Käyttöjärjestelmäni on W7. Jos tilaan GTK GIMP -paketin, sieltä tulee pelkkä GIMP ilman GTK:ta ja suomenkielinen teksti ei onnistu.
Mikä helvetti siinä on, ettei näitä tietokoneohjelmia saada toimiviksi vaan kaikki on keskeneräistä? Aiemmin Gimpin asennus onnistui suomeksi, mutta silloin sainkin GTK:n ladattua Gimpin sivulta, nyt sitä ei sieltä saa.
GIMP asennus
8
714
Vastaukset
- VF14jGB6b0
Johtuu paljolti siitä että näitä tehdään harrastepohjalta ja Gimpin porukka ei edes tue Windowsia virallisesti. Kun lyöt kaupassa tonnin tiskiin, saat viimeistellyn Photoshopin ja ei tarvitse kitistä.
- hölöttäjä2010
Tuosta linkistä juuri latasin Gimpin. Siellä EI OLE GTK:ta, vaikka sellaisen väitetään olevan paketissa.
Ei oikein innosta maksaa tonnia toisesta ohjelmasta noin kymmenestä vuosittaisesta kuvankäsittelystä omaan käyttöön.
- 2+18
GIMP 2.6.8 ja huom. download.fi kautta eli katso vähän sivustoja mistä otat. Toimii loistavasti suomenkielisenä eikä tartte GTK:ta ollenkaan. Helppoa. Paitsi Photoshop on selvästi parempi - mutta maksullinen.
- reewr teerg edg
GTK piti asentaa ensin ja sitten Gimp. Nuo ilmaisohjelmat nyt ovat vähän tuollaisia, johtuu siitä että ne ovat ilmaisia. Miks muuten pitää olla suomenkielinen? Mulla on aina kaikki ohjelmat olleet englanniksi, koska ammattikieli kuitenkin on englanti ja suomenkieliset käännökset usein ihan pölöjiä.
Siksi pitää olla suomenkielinen, kun kuulun siihen ikäluokkaan, joka ei saanut oppia ulkomaan kieliä. Jotenkuten pärjään kirjoitetulla englannilla, mutta varmuus paras. Toisekseen niitä englanninkielisiä ammatteja ei kovin paljoa Suomessa ole vaikka mm muuan suuri energiayhtiö on jo 10 vuotta kehunut olevansa englanninkielinen. Ei sitä työelämässä huomannut muuten kuin sen omasta väitteestä.
- 18+3=?
mulle oli tosi vaikeeta käsittää suomalaisia nimä, kun olen käyttänyt englanninkielistä Photoshopia. Hauskaa Gimpissä oli se, että sanoja oli molemmilla kielillä:) No mites ny käännät vaikka Twirl...hehhee. En mä tohon Gimpiin tuhlaa aikaa, mutta on se hyvä osata sekin; varsinkin kun alussa oli moni valikko piilossa, hankala juttu sellaiselle, joka on aloittelija ja jää sit heti jumiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748