Nyt on KHO huomannut varmaan sen, mitä C-10/08 päätös sanoo, että ei saa rajoittaa elvipalautuksen vaikutusaikaa. Pyytänevät huomenna ennakkopäätöstä Euroopasta (miksi eivät pyytäisi, kun kerran jo uutisoivat?). Käytännössä siis koko EU-aika 1995 alkaen tulee kyseeseen, tässä: 1995-2005 eli 11 vuotta. Siinä on taas Tullilla laskemista kun palauttavat meille sata miljoonaa euroa:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/02/tuontiautoista_ehka_uusi_miljoonalasku_valtiolle_1411568.html
Jo käytyä keskustelua aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto-ja-verotus/yle-tuontiautoista-voi-tulla-uusi-miljoonalasku-valtiolle
Tajuavatkohan himoverottajat, että systeemi on tullut tiensä päähän? Muutaman kuukauden välein tulee näitä hazardeja käteen.
Elvit ennen 2006 takaisin!
7
407
Vastaukset
- sakke.kl
3 vuodassa vanhenee aina saatavat jos ei ole laskua lähettänyt tai valitusta siinä ajassa.Vain valitajat jotka tehneet sen veropäätöksestä 3 vuodessa voi saada kenties.Koskee tietenkin vain itse tuotuja autoja.
- huijaus!
Autovero on Suomen historian suurin huijaus. Saatava voi vanheta, mutta rikollisesti saadun hyödyn palauttamienn on vähän toinen juttu. Kannattaa valittaa, jos rahoja ei muuten saa takaisin.
- Revi siitä;D
Koko ajan toimittu "mala fide". Lisäpalautuksia luvassa XXX XXX XXX €.
- kaketus
Minä ainakin jo sain 2004 ja 2005 tuoduista autoista joista valitin.
Jos ei ole valittanut,ei kaipaa rahoja. - J
kaketus kirjoitti:
Minä ainakin jo sain 2004 ja 2005 tuoduista autoista joista valitin.
Jos ei ole valittanut,ei kaipaa rahoja.Niin mutta kun ei ole tiennyt valittaa...
Kun jopa korkeasti koulutetut tuomarit ovat olleet sitä mieltä että asia on ihan OK.
No ei hätää, vaikka valitusaika onkin mennyt jo umpeen (niinkuin kävi itselläni)
Löysin netistä tietoa http://www.arcticoutcomes.com/ nimisestä firmasta, joka nyt hoitaa asiaani...
Hinta oli 40 € 10 % palautettavasta määrästä, eli mielestäni varsin kohtuullisesta, ilman noita oikeustoimiahan en tulisi koskaan saamaan euroakaan...
Nimim. "muahan ei enää toistamiseen kusetetta" - mietteliä
J kirjoitti:
Niin mutta kun ei ole tiennyt valittaa...
Kun jopa korkeasti koulutetut tuomarit ovat olleet sitä mieltä että asia on ihan OK.
No ei hätää, vaikka valitusaika onkin mennyt jo umpeen (niinkuin kävi itselläni)
Löysin netistä tietoa http://www.arcticoutcomes.com/ nimisestä firmasta, joka nyt hoitaa asiaani...
Hinta oli 40 € 10 % palautettavasta määrästä, eli mielestäni varsin kohtuullisesta, ilman noita oikeustoimiahan en tulisi koskaan saamaan euroakaan...
Nimim. "muahan ei enää toistamiseen kusetetta"Aivan. Eihän mikään systeemi voi olla rakennettu sellaisen kaiken varalta valittamiseen. Mielestäni oma veropäätös oli aikanaan Suomen lakien mukainen, joten mistä olisin voinut valittaa, kun pelkkä liian suuri veromäärä ei olisi riittänyt valituksen aiheeksi.
Tuokin vaikuttaa kyllä vähintään hieman rahastukselta. Ihmisiä "uhataan" sillä, että ko yritys tarjoaa ainaoan mahdollisuuden veronpalautuksen saamiseen. Tietysti 100M on sellainen summa, joka houkuttelee. Siitä 10% on 10 miljoonaa. Eikä toisaalta 40 euron menetys ole kovinkaan suuri kenellekään, vaikka sattuisi käymään niin, ettei palautusta tulisikaan. Nythän palautus näyttää kuitenkin melko varmalta.
Äkkiä ajatellen nuo rahat kuulusivat mieluummin Siilinille ja Snellille. Heidän avullaan on jo tähän mennessä monet autoilijat säästäneet miljoonia. Ja jos asiasta tulee ennakkopäätös, niin silloinhan jokaisen olisi helppo hoitaa itse juttunsa. Voi ehkä vähän riippua siitäkin, minkälaisesta summasta on kyse, ja minkälainen oikeusturvavakuutus sattuu olemaan. - sanoma_
J kirjoitti:
Niin mutta kun ei ole tiennyt valittaa...
Nimim. "muahan ei enää toistamiseen kusetetta"KPy:n sanoma on koko ajan ollut, että valittakaa, jotta jutut pysyvät auki. Kannattaa kuunnella oikeita asiantuntijoita, eikä jotain VM:n amatöörejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047