Ostin siis Ebaysta tuotteen, joka ei vastannut odotuksia. Tuotteen tiedoissa luki, että palautukset on mahdollisia ja luin myös myyjän palautuspolitiikan ennen tuotteen tilaamista. No tuote osoittaitui kuitenkin väärennökseksi; sitä myytiin 100 % aitona, mutta kuvat ja teksti olivat ristiriidassa tuotteen kanssa. Tuote oli aivan erilainen kuin kuvissa, joten lähetin palautuspyynnön myyjälle yhteistietoineni. Sieltä tuli kumminkin hylätty vastaus, hän ei annakaan palauttaa tuotetta.
Olen taas lähettänyt viestiä myyjälle, etten ole tuotteeseen tyytyväinen, enkä aio maksaa satoja euroja tuotteesta, joka ei vastaa kuvausta ja on kaiken lisäksi selvä feikki (kotona saman merkin tuote laatikkoineen, aitoustodistuksineen ja muineen, joten tiedän mihin verrata). Muutenkin internetissä käytävässä kaupassa ostajalla on oikeus palautukseen, koska kauppaa ei käydä kasvotusten. Tuohan lukee jo Ebayn ohjeissa. Mutta mitä tässä nyt seuraavaksi tulisi tehdä? Myyjä on antanut olettaa ennen ostoa, että kaikki hänen tuotteensa voi palauttaa, mutta nyt hylkää pyyntöni. En halua pitää tätä tuotetta. Mihin pitäisi nyt seuraavaksi valittaa asiasta? Ebayhin, PayPaliin? Mitä ne voivat tehdä? Kiitoksia!
Myyjä ei suostu palautukseen
5
470
Vastaukset
Tutustu PayPalin Resolution Centeriin. PayPal turvaa maksun ja selvittää kaupanteoon liittyviä asioita tuota kautta.
"You can use the Resolution Center to contact your seller and open a dispute about a problem transaction. If you are unable to resolve the dispute with the seller, you can escalate it to a claim with PayPal within 20 calendar days of opening the dispute.
By escalating to a dispute, you would be asking PayPal to review the case and decide the outcome."- aloittaja
Hei kiitos paljon avusta! En vaan millään löydä tuota kohtaa sieltä PayPalista. Ebayssakin apu loppuu tähän kysymykseen:
I have started a return, but the seller rejected. What can I do?
In respect of most “Buy it Now” items, business sellers are legally required to accept cancellations made within a period of seven working days after the date the buyer received the item.
Auttoipa paljon. Ärsyttää ihan hirveästi, kun myyjä aloitti nyt sitten mykkäkoulun. - PMo
aloittaja kirjoitti:
Hei kiitos paljon avusta! En vaan millään löydä tuota kohtaa sieltä PayPalista. Ebayssakin apu loppuu tähän kysymykseen:
I have started a return, but the seller rejected. What can I do?
In respect of most “Buy it Now” items, business sellers are legally required to accept cancellations made within a period of seven working days after the date the buyer received the item.
Auttoipa paljon. Ärsyttää ihan hirveästi, kun myyjä aloitti nyt sitten mykkäkoulun.Minä olen saanut rahat takaisin kun tein valituksen Paypaliin. Eli sitä kautta etenet!
- w45ywe4y45y6
aloittaja kirjoitti:
Hei kiitos paljon avusta! En vaan millään löydä tuota kohtaa sieltä PayPalista. Ebayssakin apu loppuu tähän kysymykseen:
I have started a return, but the seller rejected. What can I do?
In respect of most “Buy it Now” items, business sellers are legally required to accept cancellations made within a period of seven working days after the date the buyer received the item.
Auttoipa paljon. Ärsyttää ihan hirveästi, kun myyjä aloitti nyt sitten mykkäkoulun.Myyjän mykkäkoululla ei ole mitään väliä. Sinun ei tarvitse olla hänenkanssaan missään tekemisissä, sen jälkeen kun olet riitauttanut ostoksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467475
- 334123
- 573645
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons532399- 532327
- 382281
- 432278
- 162256