Katainen tuli vihdoinkin ulos "suuren" autoverotusuudistuksen kanssa.
Tärkein anti on, että käyttövoimavero (dieselvero) alenee, ja vastaavasti dieselin polttoainevero nousee.
Muutokset tulevat todennäköisesti voimaan vuoden 2010 alusta.
Nyt kannattaa ehdottomasti pantata auton ostoa vielä vuoden loppuun sakka !!!
mullistus ajoneuvon
10
658
Vastaukset
- kyseliä
Nyt jo helmikuu menossa, palautetaanko jo maksettua dieselveroa.
- tietoa.
Miksi autonostoa pitäisi pantata, eihän autoverosta ole kysymys.
Ennakkotietojen mukaan ns. dieselvero putoaa 30 % ja vastaavasti polttoaineveroon tulee 30 % korotus.
Diesel maksaa uuden systeemin mukaan n. 10 c alle 95 bensiinin.- nykyisellä
ei voida jatkaa ;)
- keikkaaa
nykyisellä kirjoitti:
ei voida jatkaa ;)
Samassa toteutunee autoveron alentaminen, poisto portaittain vuoteen 2016 mennessä.
- korjataan vanhaa rom
keikkaaa kirjoitti:
Samassa toteutunee autoveron alentaminen, poisto portaittain vuoteen 2016 mennessä.
Uutta autoa ennenkuin vero 0.
On se hyvä että tulee paivämääriä!
Syvä kiitos, koitan pärjätä vanhalla, kyllä se siihenasti kestää. - 8.2.2010.
Dieselin hinta tulee nousemaan 8 senttiä litralta kun samalla vuotuinen käyttövoimavero alenee.
Tämä merkitsee käytännössä sitä että ne autoilijat jotka ajavat vain vähän vuoden aikana dieselautollaan
tulevat hyötymään ja taas ne autoilijat jotka ajavat dieselautollaan paljon tulevat maksamaan entistä enemmän kalliimman diesel polttoaineen takia.
Kyseinen dieselin hinnan nousu tulee vähentämään ns. turhaa ajoa diesel autolla. 8.2.2010. kirjoitti:
Dieselin hinta tulee nousemaan 8 senttiä litralta kun samalla vuotuinen käyttövoimavero alenee.
Tämä merkitsee käytännössä sitä että ne autoilijat jotka ajavat vain vähän vuoden aikana dieselautollaan
tulevat hyötymään ja taas ne autoilijat jotka ajavat dieselautollaan paljon tulevat maksamaan entistä enemmän kalliimman diesel polttoaineen takia.
Kyseinen dieselin hinnan nousu tulee vähentämään ns. turhaa ajoa diesel autolla.Mä en ainakaan dieseile turhaan. Onkohan kukaan ajatellut että rahaa se on eurokin litralta, ja autoiluun kuluu myös aikaa, renkaita, huoltoa, onnettomuusriski....
jos huviajelua pitäisi harrastaa, ei alla olisi muutenkaan dieselauto!!!!- molemmat löytyy
IngmarB kirjoitti:
Mä en ainakaan dieseile turhaan. Onkohan kukaan ajatellut että rahaa se on eurokin litralta, ja autoiluun kuluu myös aikaa, renkaita, huoltoa, onnettomuusriski....
jos huviajelua pitäisi harrastaa, ei alla olisi muutenkaan dieselauto!!!!Diesel on työkone ja hyvä näin.
Itsekin ajelen huviajot mieluummin hiljaisella bensiiniautolla. - vaikuta tavalliseen
8.2.2010. kirjoitti:
Kyseinen dieselin hinnan nousu tulee vähentämään ns. turhaa ajoa diesel autolla.No ei nyt niin kummoinen ole tuo uudistus. Teipä muutaman laskelmankin, jotka näyttivät siltä, että naapaurin täti joka ei aja paljon mitään, mutta diesel pitää olla, hyötyisi vuodessa ehkä noin 50 €, kun taas noilla kaupparatsun suoritteilla tulee suunnilleen satasen verran lunta tupaan. Tämä perustuu aika tavalla arvaukseen, että käyttövoimaveroa alennetaan suunnilleen samassa suhteessa kuin polttoaineveroa dieselistä nostetaan. Polttoaineverohan vaikuttaa myös alviin, mutta tämä on liiketoiminnassa vähennyskelpoinen erä kun taas kukkahattutädin kohdalla alvin nousu syö osan edusta. Käyttövoimavero ei vaikutua alviin. Alv-vaikutus mukaan lukien uudistus ei vaikuta "tavallisen dieselistin" maksamiin veroihin luultavasti juuri mitenkään, ja niinhän se kai oli tarkoituskin
- lyö ...
Vastaappa vaikka itse kysymykseesi, jos et sarkasmista mitään ymmärrä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846