" Minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta ".
Kiitetty ja ylistetty iankaikkisesti olkoon rakas taivaallinen isämme , joka armostaan veti meitä puoleensa , kun me emme vielä tunteneet häntä , vaan vaelsimme synnin ja epäuskon pimeydessä kuoleman ja kadotuksen lapsina . Sulasta armostaan ilman vähintäkään omaa ansiotamme ja yksikin isällisestä rakkaudestaan hän on jo kasteessa synnyttänyt meidät Kristuksessa Jeesuksessa lapsikseen ja sitten
koko elinaikanamme vetänyt meitä puoleensa.
jatkuu.
Jer. 31:3
2
477
Vastaukset
- teuta
Tämän täytyy kaikkien Herran omien kiitosella ja sydämellä ihmettelyllä tunnustaa . Tätä ihmeteltävää rakkauttaan ja ansaitsematonta armoaan ylistää Herra itsekin , kun hän sanoo Israelille : " Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut , sentähden minä olen sinua rakastanut , sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta". Vaikka Israel oli Herran tottelematon lapsi , jonka tähden hänen Isällinen sydämensä tunsi suurta surua ja murhetta , ei herra sitä kuitenkaan unohtanut , vaan kuritti sitä parannukseen ja veti sitä puoleensa sulasta armostaan .
Tämän päivän teksti on hivenen vaikea.- TEUTA
Vain siksi , kuten hän itse todistaa , että hän aina ja kaikkialla oli kaikilla oli sitä rakastatanut .-- Tämä Jumakan iankaikkinen rakkaus , jolla hän rakasti meitä Kristuksessa Jeesuksessa jo ennen perustamista , on ainoa syy siihen että hän on vetänyt meitäkin puoleensa sulsta armostaan , katsomatta mihinkään meidän
omaan mahdollisuuteemme , olipa se miten vähäistä tahansa .
Sen tähden vakuuttaa apostoli : " Armosta te olette pelastetut uskon kautta , ette itsenne kautta -- se on Jumalan lahja -- ettette tekojen kautta , jottei kukaan kerskaisi ", ks. Ef. 2:8-9. Sellaista ei tosin maailma
viisaudessaan voi käsittää eikä pimeä ihmisjärki suostua siihen , sillä järki vaatii kuitenkin aina jotakin mahdollisuutta ihmisen puolelta .-- Yksi ainoa ihminen on maailmassa ollut , joka kuuliaisuutensa kautta ansaitsi autuuden kaikille : se ihminen , josta Isä itse kovalla huudolla taivaasta rtodisti :" Tämä on minun rakas Poikani , johon olen mielistynyt ". Ja tämän rakkaan Poikansa tähden raksti taivaallinen ISÄ meitä iankaikkisuudeesta asti , ja sitten ajassa hän veti sulsta armosta puoleensa kaikki ne, jotka pyhitetään uskon kautta häneen .
Tunnen teidän erään kirjoittajan "LESTAADILAINEN "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224704- 203825
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082494- 272241
- 342064
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371888
- 151758
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191527- 121411