Yhdestä allaolevasta keskustelusta tuli mieleeni, että milloin istumapaikat jaetaan kaukolennoilla? Reittilennoista siis on kyse. Joku mainitsi, että lento kannattaisi varata mahdollisimman aikaisin, jotta saa perheen kanssa vierekkäiset paikat? Vaihteleeko tämä yhtiöittäin? Jakavatko jotkut yhtiöt jopa vuotta aiemmin paikkoja varauksen yhteydessä? Euroopan lennoilla olen aina saanut paikan lähtöselvityksessä tai varannut sen itse lentoyhtiön sivuilta vuorokausi-pari ennen lentoa.
Olen lähdössä nelihenkisen perheeni kera Etelä-Afrikkaan lokakuun lopulla. Lentoyhtiö on joko Virgin Atlantic tai South African Airways, British Airways saattaa olla vaihtoehto myös. Tietääkö kukaan näiden yhtiöiden istumapaikkojen jakokäytännöstä? Tarvitsemme ehdottomasti vierekkäiset paikat, mutta ei kai meidän nyt vielä tarvitse lentoja varata? Olin suunnitellut varaavani liput joskus loppukesästä ellei hyvää tarjousta ilmaannu sitä ennen. Olenko tuolloin jo ihan myöhässä?
Milloin lennon istumapaikat jaetaan?
9
2164
Vastaukset
- j.ko
jos tarvitsette ehdottamasti viereiset paikat kannattaa soittaa ja asiasta mainita. Eihän pikkulasta laiteta tietenkään istumaan eripaikkaan kun vanhemmat
- Jako istuimien
Eikö lomalle lähdetä myös siksi että edes jossain vaiheessa voisi olla erossa perheestään ja tutustua vaikka uusiin ihmisiin - tai sitten ei.On se kumma kun ei muutamia tunteja osata olla metalliputken sisällä muutamia metrejä toisistaan erossa :-) Mutta istuimet kaltaisellesi jaetaan niin,että odotat kotona.Ovikello soi ja kalusteliikkeen autolla pojat tuovat sinulle lentokoneen istuimet kotiin.Jos menet ajoissa kentälle pääset ensimmäisenä kiinittämään oman ja perheesi istuimet lentokoneen matkustamon lattiaan hyville paikoille ja tosi lähekkäin.Eli joissa liikkeelle - sillä se hoituu!
Jos teet varauksen siten, että kaikki ovat samalla varauksella. Eli teet varauksen samaan aikaan kaikille.
Samalla varauksella olevat henkilöt pyritään laittamaan istumaan vierekkäin. Monet yhtiöt tarjoavat paikan varausta ennakkoon (ASR). Tiettyä paikkaa ei silti taata, jos koneen versio esimerkiksi muuttuu.
British Airways veloittaa tästä palvelusta jopa EUR60 per lento
http://www.britishairways.com/travel/mmbseatingpolicy/public/en_fi- turha panikoida
Saahan sitä toivoa vaikka kuuta taivaalta mutta vasta boardingkortti kädessäsi (ja olet mennyt portista) tiedät missä lentosi istut.
- Eine kleine problem
turha panikoida kirjoitti:
Saahan sitä toivoa vaikka kuuta taivaalta mutta vasta boardingkortti kädessäsi (ja olet mennyt portista) tiedät missä lentosi istut.
Olen aina saanut haluamani istumapaikat checkinnistä - pitääkö vaivaa nähdä etukäteen? Taas uusi stressin aihe ja meitä on kaksi ja usein kissa.
Eiköhän se supliikki tiskillä auta. - naurattavaa
Eine kleine problem kirjoitti:
Olen aina saanut haluamani istumapaikat checkinnistä - pitääkö vaivaa nähdä etukäteen? Taas uusi stressin aihe ja meitä on kaksi ja usein kissa.
Eiköhän se supliikki tiskillä auta.mahdollista että aina saa paikan minkä haluaa? Ja eikö ole ihan sama missä koneessa istuu? Entä jos sinun kohdalla sattuukin että joku muu haluaa saman paikan...istutko syliin?
- vai supliikilla
naurattavaa kirjoitti:
mahdollista että aina saa paikan minkä haluaa? Ja eikö ole ihan sama missä koneessa istuu? Entä jos sinun kohdalla sattuukin että joku muu haluaa saman paikan...istutko syliin?
Tänä päivänä voit jo lentolippuvarauksen yhteydessä klikata koneesta paikat missä istut vaikka 9 kuukautta etukäteen. . Ja ne paikat myös pysyy. Mitä aiemmin varaat lennot niin sitä enemmän on valinnanvaraa. Näin toimii tämä ainakin AA:lla ja ei maksa yhtään mitään ylimääräistä.
Ja supliikilla ei todellakaan pääse pitkälle ja miksi pitäisi päästä? Miksi jonkun pitäisi luovuttaa 9 kuukautta sitten varaamansa paikka jollekin muulle/äkkilähtijälle? AA:lla on otettu erittäin hyvä ja tiukka linja. Chekkauksessa ei yhdenkään paikkaa vaihdeta vaan jos et ole paikkaa tajunnut varata etukäteen niin istut siellä mistä hajapaikkoja löytyy. Chekkauksessa sanotaan vaan että kysy itse koneessa haluaako joku vaihtaa paikkaa kanssasi. Ja näitä paikanvaihtokyselijöitä oli sitten koneessa useita. Ainut ja oikea systeemi. Jos ei kelpaa niin olkaa lentämättä. - tiskin takaa
vai supliikilla kirjoitti:
Tänä päivänä voit jo lentolippuvarauksen yhteydessä klikata koneesta paikat missä istut vaikka 9 kuukautta etukäteen. . Ja ne paikat myös pysyy. Mitä aiemmin varaat lennot niin sitä enemmän on valinnanvaraa. Näin toimii tämä ainakin AA:lla ja ei maksa yhtään mitään ylimääräistä.
Ja supliikilla ei todellakaan pääse pitkälle ja miksi pitäisi päästä? Miksi jonkun pitäisi luovuttaa 9 kuukautta sitten varaamansa paikka jollekin muulle/äkkilähtijälle? AA:lla on otettu erittäin hyvä ja tiukka linja. Chekkauksessa ei yhdenkään paikkaa vaihdeta vaan jos et ole paikkaa tajunnut varata etukäteen niin istut siellä mistä hajapaikkoja löytyy. Chekkauksessa sanotaan vaan että kysy itse koneessa haluaako joku vaihtaa paikkaa kanssasi. Ja näitä paikanvaihtokyselijöitä oli sitten koneessa useita. Ainut ja oikea systeemi. Jos ei kelpaa niin olkaa lentämättä.9 kuukautta etukäteen voi "varata" itselleen paikan mutta se ei takaa yhtään mitään eikä sido lentoyhtiötä. Paikka voi vaihtua jo tänään tai huomenna.
- Ie totta ole ei
vai supliikilla kirjoitti:
Ja supliikilla ei todellakaan pääse pitkälle ja miksi pitäisi päästä? Miksi jonkun pitäisi luovuttaa 9 kuukautta sitten varaamansa paikka jollekin muulle/äkkilähtijälle? AA:lla on otettu erittäin hyvä ja tiukka linja. Chekkauksessa ei yhdenkään paikkaa vaihdeta vaan jos et ole paikkaa tajunnut varata etukäteen niin istut siellä mistä hajapaikkoja löytyy. Chekkauksessa sanotaan vaan että kysy itse koneessa haluaako joku vaihtaa paikkaa kanssasi. Ja näitä paikanvaihtokyselijöitä oli sitten koneessa useita. Ainut ja oikea systeemi. Jos ei kelpaa niin olkaa lentämättä.1)Puhut asiaa että tänä päivänä lähes kaikilla lentoyhtiöillä sekä nettikaupoilla voi lentolippujen oston yhteydessä halutessaan valita istumapaikan.
2)Et puhui totta kun sanot,että valittu istumapaikka on ja pysyy!Lueppa lentoyhtiöiden säännöt.Jokaisella lentoyhtiöllä mainitaan,että vaikka istumapaikka on lentolipun varauksen/oston yhteydessä vahvistettu,varmistuu matkusjan loppulinen istumapaikka vasta lähtöselvityksessä tai joissakin tapauksissa vasta lähtöportilla,syystä että konetyyppi voi vaihtua tai luoneen luokkajako vaihtua mikä tarkottaisi,että hyvässä lykyssä economy halvin lippu antaisi mahdollisuuden business luokan paikkaan...muitakin syitä on miksi istumapaikat varmistuvat lopullisesti vasta kuten sanoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134