Ajan 80km/h alueella ja ruuhka-aikana bussi tunkee eteen eikä jää pysäkille odottamaan autoletkaa jossa kaikki ajavat alle turvavälin etäisyyksin. Bussin tulisi jäädä vilkuttamaan vilkullaan sille pysäkilleen minne on jäänytkin ja yksityisautojen tulisi saada ajaa koska alueella 80kmh eikä 70kmh!!! Bussin tulisi odottaa jopa kymmenenkin minsaa jotain 50m väliä pitävää "rauhallista" kuskia joita ei esim kyllä kehällä ruuhka-aikaan ole koska tiet niin ahtaita!
Bussi tunkee eteen!!
7
244
Vastaukset
- Tamperelainen2+7
Käsittääkseni busseilla on etuajo-oikeus jos nopeusrajoitus on 60km/h tai yli.
- minnä vain ylittelen
Niin vai olikos se ny kuitenkin ali..?
No yli tai ali, niin tai näin, ajetaan vähän miten sattuu jonkun yli tai ali tai jotenkin. - 34838
ettei olis ollu 50, ja alle...
- Ja vastaavasti
Bussia on väistettävä silloin, kun nopeusrajoitus on 60 kilometriä tunnissa tai vähemmän.
http://www.ess.fi/?article=217866 - kuski71
Ajatellaanpa asiaa siltä kannalta kumpi palvelee liikennettä paremmin. Henkilöauto jossa 1-5 (usein vain 1) matkustaja vai bussi jossa usein 10-20 matkustajaa ja voi olla jopa 100 henkilöä .....
...mutta jos jatketaan ajatusta tuosta, niin onko kolmioristeyksessä pakko odottaa, jos on melkovarma, että itsellä on kovempi kiire, kuin muilla!?
Säännöt ovat sitävarten, että hommat toimii vähintäänkin välttävästi. Jos niissä aletaan joustamaan, niin eipä siitä pitemmällä juoksulla hyvää seuraa.
Eipä silti, kyllä kannatan liikenteessä vapaaehtoista joustavuutta, kunhan se ei aiheuta vaaratilanteita odottamattomuudellaan.
- Liikennesääntö
Viittaat varmaan tähän asialliseen keskusteluun jota yrität nollata pelkillä tunnesyillä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8842030
Liikenne ei ole kuitenkaan tunteilua eikä vihan pidä antaa ottaa valtaa. Häpeä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277