Miten estätte perävaunun jarrujen jumittamisen pysäköinnin aikana?
Pv:n jarrut jumittavat
8
1857
Vastaukset
- SAF SAF
itellä 22,5 vanteella oleva levyjarrullinen, ja jarrut ei jäädy, mutta jarrusatulan ja vanteen väli jäätyy pöllylumesta joka sulaa jonkunverran, eli just niin että pyörä ei ilman kuormaa lähde pyörimään... veeeeetuttaa kovasti, aina sama homma... En tiiä olisko uudet kärryt jo parempia. ( oma ihan ekoja levyjarrullisia, n.10v vanha )
- esko16
Toinen on 80-luvun lopun EK-Koivu, jarrut ei jumitu koskaan. Toinen on nuorempi vaihtolavapv, siinä jumittaa hyvin usein. Mikä lienee selitys, ja mitä konsteja olisi ongelmaan?
- xxccccc
seisontajarrua ei pidä kytkeä viiteen-kymmeneen minuuttiin päälle jos mahdollista...
- kolkytjarisat
on jarrujen vapautus vaunusta pysäköinnin aikana, vaan eipä tuota juuri tule tehtyä. Tälle talvea olen kerran ´päässyt´ rumpua paukuttelemaan, joten omalla kohdalla ongelma ei järin iso ole.
- Kapitaliftiti-Riistä
Laske ilmat pois(jos on 50-70- luvun kärry..)....Eli EI jousijarrusylintereitä... uudemmissa ei muuta mahdollisuutta kuin jättää kärry jarruttomaksi. Joko pikapoistoventtiilillä tai jätät yhdistelmän ilman käsijarrua seisomaan.Jos auto ja pv pitää ilmat niin onnistuu. Jos ei pidä ja pikapoisto ei toimi niin lämpimään talliin tai sitten aamulla kosani-liekkiä jarruihin.Tai tenua letkuihin jos venttiilit temppuilee.EN SUOSITTELE kuivaajaautoihin tenua!!!
Aikasi hinkkaat kyljet lumessa jäätyneen kärryn alla ja mietit on olla RAHTARI!! Jos et lumea itseäsi ,ET OLE Rahtari!!! Kapitaliftiti-Riistä kirjoitti:
Laske ilmat pois(jos on 50-70- luvun kärry..)....Eli EI jousijarrusylintereitä... uudemmissa ei muuta mahdollisuutta kuin jättää kärry jarruttomaksi. Joko pikapoistoventtiilillä tai jätät yhdistelmän ilman käsijarrua seisomaan.Jos auto ja pv pitää ilmat niin onnistuu. Jos ei pidä ja pikapoisto ei toimi niin lämpimään talliin tai sitten aamulla kosani-liekkiä jarruihin.Tai tenua letkuihin jos venttiilit temppuilee.EN SUOSITTELE kuivaajaautoihin tenua!!!
Aikasi hinkkaat kyljet lumessa jäätyneen kärryn alla ja mietit on olla RAHTARI!! Jos et lumea itseäsi ,ET OLE Rahtari!!!...takia oon tapellut, mutta melkein joka aamu kärryä perään ottaessa on jarrukenkä jäätynyt rumpuun kiinni! Ja tietysti se vaikeimmin (peileistä) nähtävä, oikeanpuoleinen taka-akseli, terävä isku esim lekalla rumpuun tai napaan on irroittanut jarrun. Huomioitavaahan on, että käsijarru on AUKI-asennossa ja yhdistelmä on TASAISELLA/kiiloilla tms estetään liikkeellelähtö, ettei jää alle kun jarrut vapautuu... Tuo mainitsemasi pikapoistoventtiili on muuten hienommalta (ja viralliselta?) nimeltään siirtelyventtiili, joka ainakin täysperävaunuissa on aisan nivelpisteen yläpuolella, sijoituksesta johtuen on näin talvella "umpipuuta".
- paja vasara
Kapitaliftiti-Riistä kirjoitti:
Laske ilmat pois(jos on 50-70- luvun kärry..)....Eli EI jousijarrusylintereitä... uudemmissa ei muuta mahdollisuutta kuin jättää kärry jarruttomaksi. Joko pikapoistoventtiilillä tai jätät yhdistelmän ilman käsijarrua seisomaan.Jos auto ja pv pitää ilmat niin onnistuu. Jos ei pidä ja pikapoisto ei toimi niin lämpimään talliin tai sitten aamulla kosani-liekkiä jarruihin.Tai tenua letkuihin jos venttiilit temppuilee.EN SUOSITTELE kuivaajaautoihin tenua!!!
Aikasi hinkkaat kyljet lumessa jäätyneen kärryn alla ja mietit on olla RAHTARI!! Jos et lumea itseäsi ,ET OLE Rahtari!!!suosittele kuivuri autoihin?? me ollaan pajalla kaadettu märkä säiliöön suoraan eli kuivuri on eka sitten märkä säiliö. tenu syö venttiilejä siinä missä kuivuri päästää öljy paskaa läpi jonka märkä säiliö erottaa sinne kyllä tenua voi laittaa sen litran menee pari päivää ajossa niin se haisee myös perä vaunussa tenu.
ihmettelen kommenttia kerro mulle perustelut miksi ei tenua kuivuri autoon - paja vasara
rahti4193 kirjoitti:
...takia oon tapellut, mutta melkein joka aamu kärryä perään ottaessa on jarrukenkä jäätynyt rumpuun kiinni! Ja tietysti se vaikeimmin (peileistä) nähtävä, oikeanpuoleinen taka-akseli, terävä isku esim lekalla rumpuun tai napaan on irroittanut jarrun. Huomioitavaahan on, että käsijarru on AUKI-asennossa ja yhdistelmä on TASAISELLA/kiiloilla tms estetään liikkeellelähtö, ettei jää alle kun jarrut vapautuu... Tuo mainitsemasi pikapoistoventtiili on muuten hienommalta (ja viralliselta?) nimeltään siirtelyventtiili, joka ainakin täysperävaunuissa on aisan nivelpisteen yläpuolella, sijoituksesta johtuen on näin talvella "umpipuuta".
se päästää vettä sinne rumpuun siitä sulamis lumesta ja voi olla että ässä akseli menossa ympäri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod223994- 182996
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3882155Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391919- 271851
- 311727
- 321619
- 141367
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681230- 121171