ABS muovikate halkeilee

jyrki-boi

Ostin viime kesänä ruotsista käytetyn Navaran. Samasta autoliikkeestä ostin uuden abs muovista valmistetun lava katteen. Kevyt ja kestävä, sanottiin ja uskoin. Nyt talvella huomasin että kopassa on halkeama. Myyjä sanoi ettei kellään koskaan ole ollut mitään vastaavia ongelmia muovikatteen kanssa. Väittivät että se on saanut kovan iskun ja siksi halki.

Olen kuitenkin kuullut että rutsissa on ilmennyt halkeamis ongelmia, nimenomaan abs kopissa. Onko täällä kellään sattumoisin jotain tietoa? En haluaisi heti luovuttaa koska koppa oli aika kalliskin.

2

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua !

Minulla on autossa Road Ranger merkkinen lavakate jonka valmistaja väittää olevan materiaaliltaan lasikuitua
      ja hintaa oli 2750e(auton väriin maalattuna).Materiaalina minua tuo myös epäilyttää,toistaiseksi kuitenkin pysynyt ehjänä.ABS muovista minulla on paljon parempi käsitys kuin lasikuidusta,koska minulle sattui toissa
      kesänä veneen kanssa pieni kivelle ajo ja keulaan tuli pieni reikä joka oli kyllä erittäin helppo paikata veneliikkeen myymällä ainella jopa niin ettei paikkausjälki näy ollenkaan.Vene on Terhi nimeltään ja paikkaukseen sopivan massan sain terhi venettä myyvästä liikkeestä.Ymmärtääkseni tätä menetelmää voisi
      pystyä hyödyntämään myös kattessa mutta kopan väristä maalia et luonnollisesti saa tuolta viimeistelyyn,sen
      värisävy pitäisi saada esim autoliikeestä. Tässä linkki/toivottoavasti jotain apua http://www.terhi.fi/service.cntum?pageId=114280

• jyrki-boi

neuvoista. Joo,korjaus kyllä onnistuu. Tuttu automaalari lupas laittaa ja maalata mutta kyse onkin siitä, että kopalla pitäisi olla 3 vuoden takuu. näyttää siltä että käytännössä mitään takuuta ei ole koska minun väitetään itse aiheuttanneen halkeamisen. Ja jos jotenkin takuuseen saisi pitäis kai mennä ruotsiin korjauttamaan. Taitaa tulla samat kulut teki niin tai näin. Autossa onneks pelaa takuu suomessakin, sekin on jo ehditty kokea. vaikka onkin tuontiauto.
        Mulle taas yksi autotuunari sanoi että lasikuitu kestää paremmin jatkuvaa tärinää ja lämpövaihteluja kuin abs. Ja sen takia lava katteet on yleensä lasikuidusta tai jostain kuitusekutuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7475
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4123
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2399
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38