Kellään kokemuksia HTPC rakentelusta? Mikä olisi paras toimiva kokoonpano? Itse aijon sellaisen kohta virittää ja tällaista ajatellut pistää pesään: Kotelo Thermaltake DH104 (kakella) AMD Athlon IIx2 250 3,0GHz, 4GB DDR2 800MHz, Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 (passiivi jäähdytyksellä) Blu-ray asema. Ohjelmisto Vista tai Windows 7 64-bit.
HTPC
25
1065
Vastaukset
Muutenhan nuo on järjettömästi ylimitoitetut osat HTPC-käyttöön.
Ostat 400€ maksavan kotelon ja laitat sinne 200€ halpisosat sisälle?
Olisko vähän syytä miettiä asiaa?Dr.xyz kirjoitti:
Ostat 400€ maksavan kotelon ja laitat sinne 200€ halpisosat sisälle?
Olisko vähän syytä miettiä asiaa?No perustelut kokoonpanolle on: Kone tulee appiukolle ja hän ei muuta osaa käyttää, kuin Windows. Kotelo sen takia kallis koska pitää kuulemma olla kosketusnäyttö ja se pitää ulkoisesti myös miellyttää anopin silmää. Halpis osat sisälle, mutta laadukkaat sellaiset ja tehokaan ei lopu aivan heti kesken.
- 24+12
Hurja_mies kirjoitti:
No perustelut kokoonpanolle on: Kone tulee appiukolle ja hän ei muuta osaa käyttää, kuin Windows. Kotelo sen takia kallis koska pitää kuulemma olla kosketusnäyttö ja se pitää ulkoisesti myös miellyttää anopin silmää. Halpis osat sisälle, mutta laadukkaat sellaiset ja tehokaan ei lopu aivan heti kesken.
Ei se appiukkos tajua hevonvittua mikä käyttis siellä sisällä on kun painaa nappia tai käyttää kaukosäädintä. Onko sulla hajuakaan miten HTPC toimii? Siis se ei toimi kuten työpöytätietokone.
- xx xxx xx
24+12 kirjoitti:
Ei se appiukkos tajua hevonvittua mikä käyttis siellä sisällä on kun painaa nappia tai käyttää kaukosäädintä. Onko sulla hajuakaan miten HTPC toimii? Siis se ei toimi kuten työpöytätietokone.
"onko sulla hajuakaan miten HTPC toimii? Siis se ei toimi kuten työpöytätietokone. "
Ja tässähän ei ole sitten mitään eroa normaali pc käyttöön, lisämahdollisuutena voi käyttää kaukosäädintä. - Eetu Kili
xx xxx xx kirjoitti:
"onko sulla hajuakaan miten HTPC toimii? Siis se ei toimi kuten työpöytätietokone. "
Ja tässähän ei ole sitten mitään eroa normaali pc käyttöön, lisämahdollisuutena voi käyttää kaukosäädintä.no ei se sitten ole mikään htpc, vaan olohuonetietokone jossa on multimediaominaisuuksia. HTPC on home theatre personal computer eli kotiteatteritietokone, jota käytetään kuten digiboksia tai dvd/bluray-soittimia asiaa hieman yleistäen.
- xx xxx xx
Eetu Kili kirjoitti:
no ei se sitten ole mikään htpc, vaan olohuonetietokone jossa on multimediaominaisuuksia. HTPC on home theatre personal computer eli kotiteatteritietokone, jota käytetään kuten digiboksia tai dvd/bluray-soittimia asiaa hieman yleistäen.
Kyllä itselläni on kuule ihan HTPC koteloon rakennettuna normaali PC, toimii HD DVD, Toimii BkuRay,, toimii kaikki muukin kun Win yhteensopivan koodipaketin ajaa.
Htpc koteloita on pieniä ja isoja, Htpc paketteja on valmiina myytävänä, Htpc tietokoneita voi itse rakentaa...
Ps: Älä enää puhu jos et asiasta mitään tiedä, kysyjä / ketjun aloittaja halusi itse rakentaa Htpc:n - Eetu Kili
xx xxx xx kirjoitti:
Kyllä itselläni on kuule ihan HTPC koteloon rakennettuna normaali PC, toimii HD DVD, Toimii BkuRay,, toimii kaikki muukin kun Win yhteensopivan koodipaketin ajaa.
Htpc koteloita on pieniä ja isoja, Htpc paketteja on valmiina myytävänä, Htpc tietokoneita voi itse rakentaa...
Ps: Älä enää puhu jos et asiasta mitään tiedä, kysyjä / ketjun aloittaja halusi itse rakentaa Htpc:nhttp://fi.wikipedia.org/wiki/HTPC
Palstan tasoon sovit erinomaisesti vänkääjäksi. Sulla ei ole htpc vaan htpc-koteloon rakennettu normaali pc, kuten itsekin asian ilmaisit. Mistä siis väite etten tiedä asiasta mitään? Jos osaisit googlettaa niin selvittäisit asian ensiksi itsellesi ennenkuin vänkäät lisää.
- Eetu Kili
HTPC on parhaimmillaan linuxpohjainen, esim. mythbuntu, tai serveriasennus ja siihen tarpeelliset ohjelmat (mythtv, apache2,mysql,php jne). En usko että kukaan järkevä windowspohjalle alkaa sitä rakentamaan. Ihan n00bipohjaltakin onnistuu jos osaa lukea ja tulkita lukemaansa. Englannninkielen taito on lähes pakollinen.
Hurja_mies kirjoitti:
Tuon kotelon media tukee vain Vistaa ja ehkä Windows 7
Kertokaa lisää... millasia ootte rakennellu ja miten ovat toimineet? (rehellisesti) Käyttöympäristönä olohuone?
- Bronttosaurus
Hurja_mies kirjoitti:
Tuon kotelon media tukee vain Vistaa ja ehkä Windows 7
Ei siinä kotelossa ole mitään mediaa, se on pelkkä kotelo, jossa muutama hotkey, potikka ja mestat komponenteille
- xx xxx xx
Hurja_mies kirjoitti:
Kertokaa lisää... millasia ootte rakennellu ja miten ovat toimineet? (rehellisesti) Käyttöympäristönä olohuone?
Kotelosta hieman.
Vasta rakentelin Thermaltaken koteloon itse, se kotelo on iso ja atx emolle sopiva eli Dr.xyz ylimitoitetut osatkin voi sinne asentaa.
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/VF7001BNS?t=false
Kotelossahan lukee että Win Vista sopivuus mutta ohjelmistonhan pystyi luonnollisesti myös päivittämään Seiskalle sopivaksi mutta se toimi kyllä ihan hyvin suoraan paketistakin.
Kotelohan on tyylikäs ja media-ohjelmisto toimii hyvin, kaukosäätimellä saa koneen päälle ja sammutettua, hiiritoimintokin löytyy.
Kannattaa ainakin 4 ytiminen prosessori ottaa ja siihen sopiva emolevy, vähintään 4 gigaa muistia, Windows 7 tai Vista. - heipaapparipaa
Bronttosaurus kirjoitti:
Ei siinä kotelossa ole mitään mediaa, se on pelkkä kotelo, jossa muutama hotkey, potikka ja mestat komponenteille
Ainakin valmistajan mukaan tulee media softa mukaan.
- xx xxx xx
Bronttosaurus kirjoitti:
^^^^ Taaskaan ei tiedetä mistä puhutaan, on siinä hyväkin media ohjelmisto. (imon)
http://www.soundgraph.com/forums/forumdisplay.php?f=143 xx xxx xx kirjoitti:
Kotelosta hieman.
Vasta rakentelin Thermaltaken koteloon itse, se kotelo on iso ja atx emolle sopiva eli Dr.xyz ylimitoitetut osatkin voi sinne asentaa.
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/VF7001BNS?t=false
Kotelossahan lukee että Win Vista sopivuus mutta ohjelmistonhan pystyi luonnollisesti myös päivittämään Seiskalle sopivaksi mutta se toimi kyllä ihan hyvin suoraan paketistakin.
Kotelohan on tyylikäs ja media-ohjelmisto toimii hyvin, kaukosäätimellä saa koneen päälle ja sammutettua, hiiritoimintokin löytyy.
Kannattaa ainakin 4 ytiminen prosessori ottaa ja siihen sopiva emolevy, vähintään 4 gigaa muistia, Windows 7 tai Vista.Kiitos xx xxx xx. Tämä on tärkeä paikka, kun pitää appiukolle konetta tehdä :D Tuon prosessorin riittävyyttä olenkin eniten miettinyt, kierroksia tuossakin on kivasti mutta onko kuitenkin 4 ydintä se oikea vaihtoehto. Tuon emo nielee kaikkia AMD:n prossukantoja, että sillä mennään...
- xx xxx xx
Hurja_mies kirjoitti:
Kiitos xx xxx xx. Tämä on tärkeä paikka, kun pitää appiukolle konetta tehdä :D Tuon prosessorin riittävyyttä olenkin eniten miettinyt, kierroksia tuossakin on kivasti mutta onko kuitenkin 4 ydintä se oikea vaihtoehto. Tuon emo nielee kaikkia AMD:n prossukantoja, että sillä mennään...
Itse laitoin Am3 kantaisen emolevyn ja siihen sopivan AM3 kantaisen 3 Ghz prossun (AMD Phenom II X4 945 -prosessori, mutta tehokkaampiakin prossuja on tarjolla AM3 kantaan.
4 ytimistä itse suosittelen eikä se loppujen lopuksi niin paljoa enempää maksa, jaksaa pyörittää ainakin Bluray elokuvia ja HdDvd elokuvia pehmeästi, nopeaa muistiakin kannattaa ostaa DDR3 tai DDR2, suosittelen nopeaa DDR3 muistia. xx xxx xx kirjoitti:
Itse laitoin Am3 kantaisen emolevyn ja siihen sopivan AM3 kantaisen 3 Ghz prossun (AMD Phenom II X4 945 -prosessori, mutta tehokkaampiakin prossuja on tarjolla AM3 kantaan.
4 ytimistä itse suosittelen eikä se loppujen lopuksi niin paljoa enempää maksa, jaksaa pyörittää ainakin Bluray elokuvia ja HdDvd elokuvia pehmeästi, nopeaa muistiakin kannattaa ostaa DDR3 tai DDR2, suosittelen nopeaa DDR3 muistia.No mutta perhana, en muistanu... mullahan on tässä kohta 4 vuotta vanhassa pöytäkoneessa peräti polttava Blu-ray asema ja koneen tehot on: AMD Athlon 64 x2 6000 3,2GHz, 4GB Corsair DDR2 800MHz (jäähdytettyä) Asus GeForce 8800 GTX 768 DDR3, Zalman 600W heatpipe
Blue-ray:t on pyöriny hienosti, kunhan päivitykset on kunnossa. Ja löysin peräti alkuperäsen myyntilaatikon, jossa tuo asema on tullut. Siinä vähimmäisvaatimukset polttavalle Blue-ray:lle ovat seuraavat: Prossu 3,2GHz kaksi ydintä, tai enempi. Muistia 1GB tai enempi. Kovalevytilaa 30GB, Näytönohjain vähintään 256MB tai enempi...xx xxx xx kirjoitti:
4 ytimistä itse suosittelen eikä se loppujen lopuksi niin paljoa enempää maksa, jaksaa pyörittää ainakin Bluray elokuvia ja HdDvd elokuvia pehmeästi, nopeaa muistiakin kannattaa ostaa DDR3 tai DDR2, suosittelen nopeaa DDR3 muistia.BR-toistoon riittää aivan loistavasti joku Atom 330 ION -emo jossa tehonkulutuskin on murto-osa teidän möhköjen rinnalla.
Joku vanha äijänkäppyrä muka "vaatii kosketusnäyttöä", ihan huuhaata.Dr.xyz kirjoitti:
BR-toistoon riittää aivan loistavasti joku Atom 330 ION -emo jossa tehonkulutuskin on murto-osa teidän möhköjen rinnalla.
Joku vanha äijänkäppyrä muka "vaatii kosketusnäyttöä", ihan huuhaata.Pari vuotta seurannut noita sun jutusteluja S24:ssa. Arvaa paljonko sanasi painaa? :D:D
Hurja_mies kirjoitti:
Pari vuotta seurannut noita sun jutusteluja S24:ssa. Arvaa paljonko sanasi painaa? :D:D
Totuus, jonka kerron, painaa aina useita kertaluokkia enemmän kuin teidän suoltama tuuba.
Siis väität, että BR ei toimi Atom ION -yhdistelmällä?- xx xxx xx
Hurja_mies kirjoitti:
No mutta perhana, en muistanu... mullahan on tässä kohta 4 vuotta vanhassa pöytäkoneessa peräti polttava Blu-ray asema ja koneen tehot on: AMD Athlon 64 x2 6000 3,2GHz, 4GB Corsair DDR2 800MHz (jäähdytettyä) Asus GeForce 8800 GTX 768 DDR3, Zalman 600W heatpipe
Blue-ray:t on pyöriny hienosti, kunhan päivitykset on kunnossa. Ja löysin peräti alkuperäsen myyntilaatikon, jossa tuo asema on tullut. Siinä vähimmäisvaatimukset polttavalle Blue-ray:lle ovat seuraavat: Prossu 3,2GHz kaksi ydintä, tai enempi. Muistia 1GB tai enempi. Kovalevytilaa 30GB, Näytönohjain vähintään 256MB tai enempi...Ootpa hurja mies
- onpi
seuraava kokoonpano
celeron 566MHz
256Mt ram
Hauppauge FF-kortti telkulle
Hauppauge tyhmä kortti telkulle
SB Live
Verkkokortti
8Mt ATI rage 128
SATA-kortti
250Mt SATA-kovalevy
Käyttiksenä tietty Linux. Homma hoituu VDR:llä.- onpi
tietysti kake ja USB-porttiin liitettävä IR-vastaanotin.
- xx xxx xx
onpi kirjoitti:
tietysti kake ja USB-porttiin liitettävä IR-vastaanotin.
ihan sisään rakennettu media-näyttö ja ohjelmisto, kauko tietenkin niin,
Miten muuten oliko tuo muka vitsi että Hurja Mies ei ollutkaan tosissaan, aika naurettavaa pelleilyä.
mie mee itkee ja leikkii linukkaaaaaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911