Ostin juuri itselle 01 mallisen 1.8 primeran. Myyjä kehu autoa taloudelliseksi, että
keskikulutus pyörii siinä 7 litran paikkeillla. Entinen 96 mallin primera 1.6 vei tosi vähän
maantiellä 6 paikkeilla ja kaupunkissa 8. Tämä "uusi" hörppää talvella 7-7.5 maantiella kieli keskellä suuta
ajettuna 80 km/h nopeudella. Tavallisessa reippaassa 80km/h maantie ajossa vie 8-8.5l. Kaupunkissa palaa
minimissään 9l/100km. Aika hyvin bensa maistuu, mites muilla? Musta toi on aika paljon tehoihin nähden.
kulutus 1.8 p11 vm 99-02
6
1028
Vastaukset
- Nissanistikin
Vie P11 näin pakkaskeleillä 6,75 satasella (viimeisin mittaus), pelkässä maantieajossa olis luultavasti 6-6,5, ennätys kesäkelillä 5,8.
- kbvekllke
Mulla oli viimeisin maantie keskikulutus 7.5l/100km, todella rauhallista ajoa 80km/h.
Taitaa autossa olla jotain vikaa.. Tosin almerassa pitäs olla sama moottori josta TM totesi, että
talvi ja kesä kulutuksen ero on suuri. Talvella maantie kulutukset on lähempänä kahdeksaa litraa,
joka on aika paljon. Kesällä auton pitäs olla pihimpi. Taitaa auto vaihtua pienempi ruokaiseen..
- Ex 1,8
Talven kulutuslukemien perusteella ei kannata hirveän suuria päätelmiä vielä tehdä.
Itse huomasin omassa P12 1,8:ssa seuraavaa:
- Rengaspaineet kohdilleen (ylöspäin), tiputti kulutusta.
- Takajarrut laahaavat hyvin usein tuon ikäisessä primerassa, syytä herkistellä vuosittain.
Laahaavat jarrut nostavat helposti kulutusta 0,5l/100km.
- Pienimmät kulutuslukemat eli -0,5l/100km normaalista sain, kun
kokeilin ajaa mahdollisimman isoilla vaihteilla. Ilmeisesti normaali ajotavalla
tulee helposti kierrätettyä konetta liikaa pikkuvaihteilla.- sdvgsd
"Pienimmät kulutuslukemat eli -0,5l/100km normaalista sain, kun
kokeilin ajaa mahdollisimman isoilla vaihteilla. Ilmeisesti normaali ajotavalla
tulee helposti kierrätettyä konetta liikaa pikkuvaihteilla. "
Joko on vaihdelaatikko hajonnut ja bensassa säästyneet rahat palaneet moninkertaisesti? Moinen ekoajelu kielletty ainakin vitosvaihteella joka ennenpitkää menee hajalle.
- primmu 1.8
1.8 p11 -144 menee seka-ajossa n. 7 - 7, 5L satkulla talvella kun kaikki on kunnossa JA tankissa 98:a. Huomaa heti jo koneen käytöksestäkin ettei tälle sovi uusi etanolisotku 95.
n. 90% matka/10% kaupunkiajossa olen saanut helposti lukemaksi 6, 7l satasella ja tämä talvikeleillä eikä mitenkään erityisen säästeliäällä ajolla. Minusta ihan hyvin lähes 15 vuotiaalle parin tonnin käyttökipolle. - kurttushow
Kerran sain 1.8 primeralla kulutukseksi alle 7,5L/100km kun ajoin pelkkää matka-ajoa tankillisen talvinopeusrajoituksilla. Kesällä menee matka-ajossa 8L.
Kaupungissa (taajamassa) pyöriessä menee 9L ja talvella pakkasilla 10L pätkäajossa.
Kone ei ole taloudellinen, mutta kiihtyy hyvin väännön ansiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738