Virkojen jako ei ole

Vastaääninen

tasa-arvoista nyky-Suomessa. Esim. valtion virkaan kun hakee, niin sieltä ei edes aina vastata netin kautta tehtävään hakemukseen, saati kutsuta haastatteluun, vaikka olisi kuinka monipuolinen koulutus ja laaja työkokemus.

http://heli.valtiolle.fi/OpenJobs.asp?IE=2&NODATA=1

Pitkän ajan kuluttua, kun mahdollinen valitusaika on mennyt umpeen, saattaa tulla kirje, jossa todetaan, että on ollut kymmeniä hakijoita, mutta nimiä ei mainita. Samoin mainitaan valitun nimi ja yleiskoulutus, mutta ei työkokemusta, kursseja, saati ansioita. Tuntuu, että valinnassa painaa muut kriteerit, esim. oikean puolueen tai kerhon jäsenyys tai että on ns. hyvä maine ja kansalaiskuntoisuus, joka todennetaan SUPO:n kautta. Jos esim. on jonkun uskonnolisen liikkeen jäsen tai vähemmistöpuolueessa tai muuten polkaissut jonkun isokenkäisen varpaille, tai on esim. uusnatsististen supolaisten mielestä ei-suomalainen, voi olla varma, ettei virkaa tule. Mitään selitystä ei tule, millä kriteereillä ei tule valituksi tai edes kutsutuksi haastatteluun ja miksi joku henkilö on juuri valittu valtion virkaan. Se jos mikä on hyvin hämäräperäistä ja tasa-arvolain vastaista. Jokin mafia siellä valvoo, ketkä niitä virkoja saavat ja mitään keinoa valittaa saati tarkistaa, onko joutunut syrjityksi, ei taida olla, vai onko?

Onko Suomi läpeensä korruptoitunut? Kenen hyväksi? Sitä nykyinen porvarihallitus teettää.

3

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoituksesi pitää paikkansa. Kansalaiskuntoisuus on hyvä lyömäase ja sitä arvoivat kaikki muut työnhaussa paitsi lääkäri. Sen avulla voidaan rehellisestä kansalaisesta, jolla on puhdas rikosrekisteri, tehdä jonkun työnantajan lausunnolla pätemättömän työpaikkaan. Itse en työllistynyt viiteentoista vuoteen ennen eläkeikää juuri viimeisimmän työpaikan henkilöstöpäällikön antamasta lausunnosta, kun yritin puolustautua kun minua kiusattiin, että "kansalaiskuntoisuuteni" on alentunut. Olisi pitänyt kääntää vain toinen poski ja ottaa asia huumorilla. Tämmöinen läpimätä on tämä systeemi. Nyt olen minimaalisella eläkkeellä.

• Anonyymi

Sanna Marinin hallitus porvarihallitus 😂 On tainnut jäädä maajussilta koulut käymättä.

• Anonyymi

Onhan mukana kepu ja RKP.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40