mikrobitin 3/10 zoomkameratestin videot

untoko

sonyssa sanotaan saavan 1440x1080 "hyvälaatuista full hd-videota" miten nämä full hd nyt oikein menee? 720,1080, entäs 1920 x 1080? olen luuullut että vain se on full hd:tä. onkos tuo 1440saa eri kuvasuhde vain nyt sitten?

6

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d

1440x1080 ei ole full-HD:tä

• täysi HD

Full-HD nimellä saa kutsua vain 1080p videota eli 1920*1080 pikselin progressive scan versiota.
      Tarkalleen ottaen edes 1080i (lomitettu) ei ole "Full HD" vaikka pikseleitä onkin sama määrä.

Markkinamiehiä tämä ei tietenkään rajoita vaan Full-HD:na kaupataan vaikka mitä VHS-videokameraa.

http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

• Camera obscura

Full HD

• Missämennäänx

Niin, ja onko tavallinen dihipokkari jossa on HD videokuvaus parempi videon kuvaamiseen kuin tavallinen videokamera joka ei kuvaa HD:nä?. Eli onko mitään järkee enää ostaa tavallista videokameraa jos digipokkarissa on HD Videokuvaus? kuvalaatuhan ei ole läheskää yhtä hyvä sit ku digipokkarin hd videoissa.

• swdefrgthyjuki

video noissa kameroissa on aina pakattua. vaikka kamera ottaisi vain sen 1440, siitämahdollisesti voi silti tehdä parempaa 1920 videota kuin mihin joku toinen kamera prosessoi ja pakkaa valmiiksi. jos sen välttämättä haluaa ihkaoikeaksi fullhdksi. Silloin 3sta pikselistä tulee 4.

• pikselimäärä kertoo

full hd tarkoittaa vain ja ainoastaan pikselimäärää kuten myös hd .. eli full hd on 1080 pikseliä, siinä ei ole mitään välimaastoja tyyliin "scannaus, lomitettu, lomittamaton" vaan vain ja ainoastaan pikselimäärä kertoo onko kyseessä full hd olipa kuvanlaatu vaikka maailman surkein :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16