Laittaisikohan joku linkkiä, missä olisi hyvät loukun piirustukset johon menee supi ja kettu
Loukku
6
3507
Vastaukset
- OrginalCheyenne
Etsi googlesta Ka-Nu- tai KANU- tai kanu - loukku.
Se lienee yksinkertaisin löytää näin nykyaikana joka toimii myös ketulle.
Perinteisempää linjaa edustaa (puusta tehty) "norjalainen kettuloukku".- edullinen,,
Minä olen tehnyt vanhoista putkihetekan rungosta Kanu loukun mallisia loukkuja. Minkki verkko vain
ympärille. Pohjaverkon kehikoksi 50 x 50 lankku. Laukaisulaite 5 x 50 alumiini latasta. Laukaisulaite
tulee laukaisunarun väliin, naru loukusta laukaisulaitteeseen ja siitä naru puuhun. - niksi.,
edullinen,, kirjoitti:
Minä olen tehnyt vanhoista putkihetekan rungosta Kanu loukun mallisia loukkuja. Minkki verkko vain
ympärille. Pohjaverkon kehikoksi 50 x 50 lankku. Laukaisulaite 5 x 50 alumiini latasta. Laukaisulaite
tulee laukaisunarun väliin, naru loukusta laukaisulaitteeseen ja siitä naru puuhun.Kiitti neuvosta. ”Minä olen tehnyt vanhoista putkihetekan rungosta”. Mutta kummalle sivulle saranat, pitkälle vai lyhyelle sivulle?
- edullinen,
niksi., kirjoitti:
Kiitti neuvosta. ”Minä olen tehnyt vanhoista putkihetekan rungosta”. Mutta kummalle sivulle saranat, pitkälle vai lyhyelle sivulle?
Saranat päätyyn, lyhemmälle sivulle. Putken pätkistä saranat , kaksi ja kaksi. Sitten ohuempi putki
läpi, tai jokin tanko.
Saranapäähän olen laittanut noin metrin mittaiset ja puolimetriä korkeat irtoverkot molemmille sivuille, nojaamaan loukkuun. Ne estävät, jos vaikka koira menee, niin sen on mentävä
täysin avoimesta päästä. Jos menijä tavallaan oikasee syöttiin, loukku laukiaa ja koira jää ikään kuin
kiljotiiniin. Mutta kun koira tai kettu menee avoimen pään kautta, ei käy kuinkaan. Jää vain mottiin.
Koiria en tietenkään tarkoituksella pyydä, mutta metsästysaikana voivat vahingossa mennä.
- jimjimjim
Voihan netistä hakea sanoilla kettuloukku, supiloukku jne.
- trapperi
se paras loukku, niin miksi hakee jotain muuta. Kanu loukun nimi tulee sen keksijän mukaan Kalevi Nurmentaus aseseppä joka tekee hyvät vaimentimet ja on kunnostautunut loukkupyynnissä. Kanulla pyytää hyvin myös ilveksiä, niistä voi ilmoittaa riistapiireille niin tulevat laittamaan kissalle pannan kaulaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447256
- 324028
- 563549
- 463062
- 172786
- 372258
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482236- 432228
- 162226
- 462191