AY95

jaskan

Tietääkö kukaan miksi yli 12 h myöhässä 07.03.2010 Hel-Bkk?

23

1008

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seepran raidat

      En valitettavasti tässä tapauksessa. Olen huomannut, että myöhästymisien määrä on lisääntynyt.
      Palvelun tarjoaja on toisaalta vähentänyt informaatiota, mikä on mauttomuuden huippua.

      Ollaan eräissä tapauksissa nähty (peilauksina lasipinnoista) että asentajat,huoltomiehet vilahtelee
      koneen alla. Lieneekö valvonta lisääntynyt, ettei enää riitä käden heilautus,katotaan joskus.

      Tiettyjä vaihto-osia,varaosia on säästösyistä vähennetty ja keskitetty enempi suomeen. Lisäksi
      henkilökunnan lepoaikoja seurataan tarkemmin, mikä joissakin tapauksissa vaatisi enempi työn-
      tekijöitä.

      Lentämisen nopeus. Kun 4 h matkalle tulee pyydetyt 3 h aikaisemmin ja varttuu lähtöä,joka
      myöhästyy 1-4 h niin on siinä lapsille selittämistä. "nopeaa" ja epävarmaa.

      Lentoyhtiöillä on porukkaa täällä palstoilla hyvin. Pienikin moiteviesti, heti tulee -1. ja joku ivallinen
      vastaus.

      • jaskan

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Niitä ei usein näe täällä. Olet ilmeisesti oikeassa arvioissasi. Se, että Finnair ei tiedota näistä on todellakin mauttomuuden huippua. Mitäköhän varten heidän nettisivut ovat? Kyllähän siellä kerrotaan aivan turhista asioistakin: http://www.helsinki-vantaa.fi/hel_tiedote?id=2088144


      • jaskan
        jaskan kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Niitä ei usein näe täällä. Olet ilmeisesti oikeassa arvioissasi. Se, että Finnair ei tiedota näistä on todellakin mauttomuuden huippua. Mitäköhän varten heidän nettisivut ovat? Kyllähän siellä kerrotaan aivan turhista asioistakin: http://www.helsinki-vantaa.fi/hel_tiedote?id=2088144

        lisää...Vr on maksanut joulukuusta lähtien takaisin ainakin osan lipun hinnasta, milloinka voidaan nähdä samaa Finnairin toiminnassa? Lainaus: "Yli puolentoista tunnin myöhästymisestä matkustaja saa takaisin neljänneksen lipun hinnasta, kun taas yli kahden tunnin viivästyksestä saa puolet takaisin" Tämähän olisi ainoastaan reilua asiakkaita kohtaan, ei muuta, eikä korvaa muita mahdoillisesti aiheutuneita vaivoja, mutta kuitenkin...


      • kitisee kitisee
        jaskan kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Niitä ei usein näe täällä. Olet ilmeisesti oikeassa arvioissasi. Se, että Finnair ei tiedota näistä on todellakin mauttomuuden huippua. Mitäköhän varten heidän nettisivut ovat? Kyllähän siellä kerrotaan aivan turhista asioistakin: http://www.helsinki-vantaa.fi/hel_tiedote?id=2088144

        ja jos finnair ei olisi tiedottanut tuosta kokouksesta ja joku reppana olisi myöhästynyt niin se olisi ollut tietenkin finskin vika ja täällä olis ollut taas raivoisa huuto ja itku kun ei tiedoteta. parempii runsas tiedotus kuin turha itku


      • jaskan
        kitisee kitisee kirjoitti:

        ja jos finnair ei olisi tiedottanut tuosta kokouksesta ja joku reppana olisi myöhästynyt niin se olisi ollut tietenkin finskin vika ja täällä olis ollut taas raivoisa huuto ja itku kun ei tiedoteta. parempii runsas tiedotus kuin turha itku

        niitä viestejä siellä sivulla...eipä ole kovin monta jotka koskevat tärkeitä asioita. Tietääkö kukaan vieläkään mistä johtuu myöhästyminen ihan näin konkreettisesti? Eilen 8.3 olisi pitänyt lähteä 23:30, ja lähtö häämöttää jo nyt, noin 14 h myöhässä...AY95. Kyllähän sitä voi sattua kaikenlaista, mutta miksi ei kerrota syytä? Finnairin sivulla löytyy: "Enemmän tietoa" > "Tiedotearkisto" > Eikä mitään tietoa lennoista...
        En ymmärrä sinua joka puolustelee tätä asiaa..."niin ja itku jatkuu"...On kuitenkin kysymyksessä huomattavista myöhästymisistä. Taidat ehkä olla Finnairin palveluksessa, tai läheinen siellä töissä, tai sitten et koskaan matkustele?


      • äly_hoi_jätti_jo
        jaskan kirjoitti:

        niitä viestejä siellä sivulla...eipä ole kovin monta jotka koskevat tärkeitä asioita. Tietääkö kukaan vieläkään mistä johtuu myöhästyminen ihan näin konkreettisesti? Eilen 8.3 olisi pitänyt lähteä 23:30, ja lähtö häämöttää jo nyt, noin 14 h myöhässä...AY95. Kyllähän sitä voi sattua kaikenlaista, mutta miksi ei kerrota syytä? Finnairin sivulla löytyy: "Enemmän tietoa" > "Tiedotearkisto" > Eikä mitään tietoa lennoista...
        En ymmärrä sinua joka puolustelee tätä asiaa..."niin ja itku jatkuu"...On kuitenkin kysymyksessä huomattavista myöhästymisistä. Taidat ehkä olla Finnairin palveluksessa, tai läheinen siellä töissä, tai sitten et koskaan matkustele?

        jos nyt edes prus asiat olsivat selvät niin ei kitinä ja itku jatkuis loputtomiin. Sivut johon viittaat:
        Finnairin sivulla löytyy: "Enemmän tietoa" > "Tiedotearkisto" > Eikä mitään tietoa lennoista...
        eivät edes ole Finnair vaan Finavian, nämä kaksi oat täysin eri asia. Jos ymmärrystä ja sisälukutaitoa löytyy niin yläkulmassa lukee ihan isoin tikkukirjaimin FINAVIA.
        Finavia Oyj on palveluyritys, joka luo yhteydet maailmalle 25 lentoasemansa kautta.

        Finavia ylläpitää lentoasemia, turvatarkastaa matkustajat ja matkatavarat, pitää kiitotiet kesäkelissä sekä varmistaa turvalliset lentoonlähdöt ja laskeutumiset.
        Finnair siis lentää lenkoneilla ja Finavia hoitaa lentoasemia.

        http://www.finavia.fi/tietoafinaviasta


      • määä_arvaan_kans
        äly_hoi_jätti_jo kirjoitti:

        jos nyt edes prus asiat olsivat selvät niin ei kitinä ja itku jatkuis loputtomiin. Sivut johon viittaat:
        Finnairin sivulla löytyy: "Enemmän tietoa" > "Tiedotearkisto" > Eikä mitään tietoa lennoista...
        eivät edes ole Finnair vaan Finavian, nämä kaksi oat täysin eri asia. Jos ymmärrystä ja sisälukutaitoa löytyy niin yläkulmassa lukee ihan isoin tikkukirjaimin FINAVIA.
        Finavia Oyj on palveluyritys, joka luo yhteydet maailmalle 25 lentoasemansa kautta.

        Finavia ylläpitää lentoasemia, turvatarkastaa matkustajat ja matkatavarat, pitää kiitotiet kesäkelissä sekä varmistaa turvalliset lentoonlähdöt ja laskeutumiset.
        Finnair siis lentää lenkoneilla ja Finavia hoitaa lentoasemia.

        http://www.finavia.fi/tietoafinaviasta

        voi noita reppanoita, ensin pitäis käydä edes peruskoulu loppuun ja harjotella sisälukutaitoa ja asianymmärrystä.
        Opetellaan nyt aluks Finnair-sanassa on kaksi n-kirjainta ja Finavia-sanassa yksi. Ja nyt viikon kysymys kumpi pättyy R-kirjaimeen. Vastaukset saa lähettää tälle palstalle.


    • ihmettelen....

      Kun MD-11 jäi liikenteestä pois niin BKK lennot usein myöhässä.Taitaa olla niin että Finnair on ostanut aika susi koneita.Ei luulisi että uusissa Airbus 330 tai 340 koneissa olisi jatkuvasi vikoja.

      • jaskan

        mutta onko nyt jotain sattunut koneille, vai onko syyt haettavissa muualta? Tämä kiinnostaa ainakin minua. Mikäli jälkimmäinen oletus on syynä, jotain varmaan tarttis tehdä...Ihan vaan Finnairin parhaaksi.


      • jaskalta
        jaskan kirjoitti:

        mutta onko nyt jotain sattunut koneille, vai onko syyt haettavissa muualta? Tämä kiinnostaa ainakin minua. Mikäli jälkimmäinen oletus on syynä, jotain varmaan tarttis tehdä...Ihan vaan Finnairin parhaaksi.

        hieman. Ymmärrän että tätä lukee monet Finnairin palveluksessa olevat, tai muuten vaan jotenkin "läheiset välit". Eihän heidän motivaatiota hyvään asiakaspalvelukseen saada parannettua/pidettyä moittimalla täällä heidän toimintaa, joskin epäsuorasti. Kuitenkin minä en millään lailla tätä keskustelua aloittanut siinä mielessä, vaan ihan vain uteliaisuudesta. Miksi sitten täällä vastataan ivalliseen sävyyn, on eri asia. Tarvitsemme Finnairia mielestäni, minulla ei myöskään ole pahemmin moittimista yleensä. Kaikki tämä keskustelu olisi jäänyt minun puolesta käymättä, mikäli olisi jossain tiedotettu asiasta. Joko Finnairin sivuilla, tai Finavian.


      • Mopo340

        Airbus 330 ja varsinkin Airbus 340 on tehoton kone, eli ei ole potkua lentää lujaa ja korkealla. Tai on, mutta kun sinne lentopinnoille pääseminen kestää kauan....Airbus 340 lentoonlähtö perustuu maapallon pyöreyteen, jokainen voi katsoa kun A340 yrittää päästä ilmaan, aika tuskaisen näköistä puuhaa, ainoa kone joka jopa "räpyttää" siipiän että pääsisi maasta ylös. Ja varsinkin tuon Finskin versio on vielä lutkumpi versio.

        Ja se lisää lentoaikaa ja kun kääntöaika on lyhyt ja pitää lentää kaksi kertaa päivässä BKK ja takaisin niin ei isoa delayta maassa vaadi että on aikataulu sekaisin. Varsinkin kun lentämällä ei saa menetettyä aikaa takaisin kuten MD11 jossa oli tehoa riittävästi. Siksi MD11 onkin nykyään suosittu rahtikone, ei ole ongelmaa painojen tai tehojen kanssa.

        Lennot ovat myöhässä koska nykyinen kalusto ei ole tarpeeksi tehokasta noin pitkälle legille. Airbus 330/340 on hyvä kone muttei noin rankalle reitille sopiva, parempi hiukan lyhemmillä legeillä ja helpompiin kohteisiin. Bangkok on kuuma paikka joten vaaditaan tehoa tai vähemmän painoa, huono yhdistelmä koneelle joka on tehoton ja pitäisi lentää 10 tuntia täysi kuorma päällä.

        Paperilla kaiken pitäisi toimia jos kaikki menee kuin Trömsöössä, mutta arki kun on hiukan erilaista.


      • Airbus1
        Mopo340 kirjoitti:

        Airbus 330 ja varsinkin Airbus 340 on tehoton kone, eli ei ole potkua lentää lujaa ja korkealla. Tai on, mutta kun sinne lentopinnoille pääseminen kestää kauan....Airbus 340 lentoonlähtö perustuu maapallon pyöreyteen, jokainen voi katsoa kun A340 yrittää päästä ilmaan, aika tuskaisen näköistä puuhaa, ainoa kone joka jopa "räpyttää" siipiän että pääsisi maasta ylös. Ja varsinkin tuon Finskin versio on vielä lutkumpi versio.

        Ja se lisää lentoaikaa ja kun kääntöaika on lyhyt ja pitää lentää kaksi kertaa päivässä BKK ja takaisin niin ei isoa delayta maassa vaadi että on aikataulu sekaisin. Varsinkin kun lentämällä ei saa menetettyä aikaa takaisin kuten MD11 jossa oli tehoa riittävästi. Siksi MD11 onkin nykyään suosittu rahtikone, ei ole ongelmaa painojen tai tehojen kanssa.

        Lennot ovat myöhässä koska nykyinen kalusto ei ole tarpeeksi tehokasta noin pitkälle legille. Airbus 330/340 on hyvä kone muttei noin rankalle reitille sopiva, parempi hiukan lyhemmillä legeillä ja helpompiin kohteisiin. Bangkok on kuuma paikka joten vaaditaan tehoa tai vähemmän painoa, huono yhdistelmä koneelle joka on tehoton ja pitäisi lentää 10 tuntia täysi kuorma päällä.

        Paperilla kaiken pitäisi toimia jos kaikki menee kuin Trömsöössä, mutta arki kun on hiukan erilaista.

        Tässä meillä on varsinainen tekniikan ja koneiden asiantuntija...
        Finskillä on vain 2" vähän lutkumpaa" 340 versioista konetta jitka ovat AirFrancilta vuokrassa. Ne on lutkuja sisältä mutta lentää samalla tavalla kun muutkin 340. Muut 340 koneet ovat Finskin omia.

        330 on sitten taas ihan eri kone.

        Selvittelepä vähän asioita ensi kerralla ennenkun purat painetasi täällä.


    • Lennolle

      Ohjausjärjestelmässä ilmeni vika Viron yllä ja kone palasi takaisin korjattavaksi Helsinki-Vantaalle. Matkustajat yövytettiin hotellissa ja pääsivät matkaan tiistaina aamulla. Näin ainakin mediassa asia raportoitiin.

      Lentoaseman sivuilta (www.helsinki-vantaa.fi) näkee lähtevät ja saapuvat lentotiedot ja niiden statuksen, mutta jos haluaa selvittää lentojen peruutus- ja myöhästymissyitä pitää käydä vilkaisemassa lentoyhtiön sivuilta.

      • jaskan

        tästä tiedosta. Kuitenkin täytyy olla joku toinenkin haaveri sattunut jo ennen maanantaita, jolloin aloitin tämän keskustelun. Tämä ohjausvikainen konehan lähti 8.3 ennen puoltayötä, mikäli aikataulussaan, ja joutui palaamaan tänä aamuna. Alun perin ihmettelin 7.3 23:50 lähtevän koneen kohtaloa, se lähti 8.3 maanantaina noin 12h myöhässä. Joten jotain muutakin on ollut ongelmana.


      • havaintoa
        jaskan kirjoitti:

        tästä tiedosta. Kuitenkin täytyy olla joku toinenkin haaveri sattunut jo ennen maanantaita, jolloin aloitin tämän keskustelun. Tämä ohjausvikainen konehan lähti 8.3 ennen puoltayötä, mikäli aikataulussaan, ja joutui palaamaan tänä aamuna. Alun perin ihmettelin 7.3 23:50 lähtevän koneen kohtaloa, se lähti 8.3 maanantaina noin 12h myöhässä. Joten jotain muutakin on ollut ongelmana.

        Tänään piti laskeutua 6.30 ja arvioitu 12.10. ja eilenkin muutaman tunnin myöhäs...... mikähän siel mättää...... konetyyppi susi vai?


      • jaskan
        havaintoa kirjoitti:

        Tänään piti laskeutua 6.30 ja arvioitu 12.10. ja eilenkin muutaman tunnin myöhäs...... mikähän siel mättää...... konetyyppi susi vai?

        on kyllä vain kyse rotaatiosta: On vaikeaa saada kiinni menetettyä aikaa.


      • jaskan kirjoitti:

        on kyllä vain kyse rotaatiosta: On vaikeaa saada kiinni menetettyä aikaa.

        Ja syy miksi käytän muita isompia yhtiöitä. Finnairin luotettavuusongelmat eli peruutukset tai isot myöhästymiset ovat ongelma, mitä ei esiinny yleensä muilla yhtiöillä. Ne pystyvät asettamaan korvaavia koneita reitille.


      • jaskan
        M.1 kirjoitti:

        Ja syy miksi käytän muita isompia yhtiöitä. Finnairin luotettavuusongelmat eli peruutukset tai isot myöhästymiset ovat ongelma, mitä ei esiinny yleensä muilla yhtiöillä. Ne pystyvät asettamaan korvaavia koneita reitille.

        kaikki taas. Bkk-Hel ajallaan, sekä myös Hel-Bkk. Luultavasti on laitettu korvaava kone kehiin.


      • Kyläh

        että olisi ollut vikaa jossain ohjainlaitteessa myös siinä koneessa josta alkuperäinen kirjoittaja kyseli. Sen takia se oli myöhässä.


      • ei hyvältä näytä
        Kyläh kirjoitti:

        että olisi ollut vikaa jossain ohjainlaitteessa myös siinä koneessa josta alkuperäinen kirjoittaja kyseli. Sen takia se oli myöhässä.

        Ennen kaikki oli md11 syytä, airbussit yhtä romuja?


      • Kukkelist
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

        Ennen kaikki oli md11 syytä, airbussit yhtä romuja?

        airbusat on vielä paskempia. yhteiseurooppalaista paskaa.


    • --

      Seon Finnair!

    • pikkuhyppelyihin

      Lentokone on aikas vaativa laite. Huolestuttaa sikäli kun Airbussit tehdään pitkin eurooppaa eri tehtaissa ja laadunvalvonta pettää välillä vaikka kone olisi hyvin pitkälti "omaa tuotantoa" Toki kaikki valmistajat käyttää ostoosia, mutta Airbussin kohdalla on menty turhan pitkälle että on saatu rahoittajia touhuun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe