Ihmetyttää tuo tehomittauksissa käytettävä systeemi tehohäviön toteamiseksi.
Rullilla kiihdytyksen jälkeen painetaan kytkin pohjaan ja mitataan hidastuvuudesta tehohäviö.???
Uskooko joku,että voimansiirron häviö on sama rullatessa ja esim. 500nm:n kampiakseliväännöllä?
Kyllä vaihteistoa voi pyörittää ilman vastusta kymmeniä minuutteja ilman hälyyttävää kuumenemista,mutta jo parilla kunnon vedolla se on aivan kuuma.
Esim. mitattiin pyöriltä 310hv,mutta moottoritehoksi ilmoitettiin vain 330hv.Tuntuu häviö aika pieneltä???
Tehohäviö?
2
711
Vastaukset
- rre
Harisella tehoja mittaamassa ? toi pyörätehon suhde moottoritehoon vaikuttaa ihan Harisen penkissä mitatulta.itseäni on ihmetyttänyt miten joku kuvittelee että pyöristä mittaamalla yleensäkään voi saada kampiakselitehoa,muuta kun arvaamalla.on aivan sama ku8inka monta heppaa siellä moottorissa on,kun se mitä on pyörissä vie sitä autoa.
- Punnerrus
Mitattu S-joen amkk:ssa,mutta sama rullaushäviöiden mittaussysteemi on ollut muissakin penkeissä.
Olen täysin samaa mieltä,että pitäis puhua vaan pyörätehoista.Maksimi vääntö kampiakselilta on vaan arvio,kun ei tiedetä tarkasti häviöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738