X-Typestä klassikko?

ksafuhdsadh

Tulleekohan tuosta X-Typestä vielä jonain päivänä arvostettu klassikko?
Toistaiseksi ei mielestäni ole kovinkaan erikoinen pikkuauto.
Saapa nähdä.
Mielipiteitä.

22

1413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+11

      tuleeko mondeo mk2:sta klassikko? Ei, no ei tule X-typestäkään, älä huoli!

      • ei myöskään

        volvo V70:stäkään, siinä on mondeota vähintään yhtä paljon kuin jaggessa


      • 1029384756

        Itse koeajoin keväällä c-sarjan mesen, audi a4, v70-kymppisen ja jaggen X-typen ja päädyin viimeiseen.Todella tyytyväinen vieläkin 20 ktm jälkeenkin. Aemmin ollut pari 3-sarjan bemaria, joista kummastakin moottorit loppuivat 100 tkm jälkeen. Sakut ovat nykyään todellakin "retarded".


    • cftyujk

      klassikko sanalla tarkoitetaan samaa kuin Disney aniomaatioissaan. Jokainen uusi tekele on jo ensi-illassaan mainosten mukaan klassikko.
      Jos sana taas tarkoitaa sitä mitä se ennen on tarkoittanut, niin ei tule. Ikinä.

    • miksei....

      Kyllä uudemmistakin autoista voi klassikkoja tulla. Luultavasti kyseessä on tehokkalla koneella varustettu malli hyvin varustein ja alkuperäiskuntoisena. Onko X:stä tehty R-versiota tai vastaavaa?

      T-mallin Ford on klassikko mutta kuka semmoisen haluaa kun huru-ukot on päätyneet hautaan?
      Ketä kiinnostaa 1960-luvun Jagge 30-vuoden päästä?
      Ne jotka pienenä ollessaan näkivät X-typen voivat haluta sellaisen sitten joskus, näin se vaan menee.

      • 16+20

        eikös ne pikkupojatkin unelmoi ennemmin luokkaa isommasta ja kalliimmasta, eli autot a'la top gear, paljon tehoa ja "näyttävyyttä" mutta järkyttävän kallis. Ne on ne autot joista tulee klassikoita, niinkuin esim. nuo R-mallit.


      • jajajajajag
        16+20 kirjoitti:

        eikös ne pikkupojatkin unelmoi ennemmin luokkaa isommasta ja kalliimmasta, eli autot a'la top gear, paljon tehoa ja "näyttävyyttä" mutta järkyttävän kallis. Ne on ne autot joista tulee klassikoita, niinkuin esim. nuo R-mallit.

        Eihän X:stä ole edes ärrää tehty vaan S:stä.
        S on ajettavuudeltaan ja olemukseltaan Jaguar, X=pikkuauto.
        Korjatkaa jos olen väärässä.

        Onneksi X:n valmistus loppui.


      • oikea jagge
        jajajajajag kirjoitti:

        Eihän X:stä ole edes ärrää tehty vaan S:stä.
        S on ajettavuudeltaan ja olemukseltaan Jaguar, X=pikkuauto.
        Korjatkaa jos olen väärässä.

        Onneksi X:n valmistus loppui.

        on XJ ja mielellään vielä ärränä, S on myös pikkuauto


    • . .

      No ei varmasti tule, Se on Mondeo väärissä vaatteissa ja jokainen tietää sen.

      • tietävät...

        Ne tietävät jotka ovat sitä ajaneet, ettei ole Mondeolla mitään tekoa Jaggen kanssa.


      • zöf
        tietävät... kirjoitti:

        Ne tietävät jotka ovat sitä ajaneet, ettei ole Mondeolla mitään tekoa Jaggen kanssa.

        Alusta ja tekniikka pyhäpukua lukuunottamatta on ehtaa Voorttia.


      • Jagjack

        paljolti samaa tekniikkaa kuin Mondeossa mutta v**un paljon nätimmässä paketissa ja ajettavuuskin himppasen eri luokkaa.


      • Aidolla ajanut
        Jagjack kirjoitti:

        paljolti samaa tekniikkaa kuin Mondeossa mutta v**un paljon nätimmässä paketissa ja ajettavuuskin himppasen eri luokkaa.

        Ne tietävät jotka ovat sitä ajaneet, ettei X:llä ole mitään tekemistä Jaggen kanssa.


      • x =)
        Aidolla ajanut kirjoitti:

        Ne tietävät jotka ovat sitä ajaneet, ettei X:llä ole mitään tekemistä Jaggen kanssa.

        kyllä se on niin että x on jo klassikko pelkästään sen takia että mikään muu jaguarin malli ei ole synnyttänyt näin paljon kateutta kuin x typy............=)


    • Bemuisti

      ... on valitettavasti vain mondeo. Joten ei TULE.

      • x=)

        mitäs minä sanoin.............=)


      • Kruisailija_

        Volvo V70 on tasan yhtä paljon Mondeo kuin X-Type, sama pohjalevy ja moottorin peruskonstruktio. Ja taitaapa sama pohjalevy löytyä mm. Mazdan tietyistä malleista.

        X-Typen ja Mondeon pohjalevyissä on ainakin seuraavat erot: X-Typessä pohjalevyä on lyhennetty 4,5cm, ja alustassa on paksumman kallistuksenvakaajat.

        Mikä ihme ihmisiä vaivaa, ei tietääkseni Volvoa ole koskaan tituleerattu Fordiksi. Tai jos on, se on erittäin harvoin. Mutta annas olla kun puhe on X-Typestä, aina kaikkien pitää päästä sanomaan että se on Mondeo.

        Suomalaista peri-kateutta, sanon minä.


      • zöf
        Kruisailija_ kirjoitti:

        Volvo V70 on tasan yhtä paljon Mondeo kuin X-Type, sama pohjalevy ja moottorin peruskonstruktio. Ja taitaapa sama pohjalevy löytyä mm. Mazdan tietyistä malleista.

        X-Typen ja Mondeon pohjalevyissä on ainakin seuraavat erot: X-Typessä pohjalevyä on lyhennetty 4,5cm, ja alustassa on paksumman kallistuksenvakaajat.

        Mikä ihme ihmisiä vaivaa, ei tietääkseni Volvoa ole koskaan tituleerattu Fordiksi. Tai jos on, se on erittäin harvoin. Mutta annas olla kun puhe on X-Typestä, aina kaikkien pitää päästä sanomaan että se on Mondeo.

        Suomalaista peri-kateutta, sanon minä.

        se nyt joku raja olla mitä autoa sopii Voorttiksi tituleerata.
        Voortti on luonteeltaan perusauto vailla egolisiä.


      • Hurjaa omahyväisyytt
        Kruisailija_ kirjoitti:

        Volvo V70 on tasan yhtä paljon Mondeo kuin X-Type, sama pohjalevy ja moottorin peruskonstruktio. Ja taitaapa sama pohjalevy löytyä mm. Mazdan tietyistä malleista.

        X-Typen ja Mondeon pohjalevyissä on ainakin seuraavat erot: X-Typessä pohjalevyä on lyhennetty 4,5cm, ja alustassa on paksumman kallistuksenvakaajat.

        Mikä ihme ihmisiä vaivaa, ei tietääkseni Volvoa ole koskaan tituleerattu Fordiksi. Tai jos on, se on erittäin harvoin. Mutta annas olla kun puhe on X-Typestä, aina kaikkien pitää päästä sanomaan että se on Mondeo.

        Suomalaista peri-kateutta, sanon minä.

        Luulisin että ei ole kyse kateudesta, vaan siitä että halutaan ilmaista useille leuhkoille X-Type omistajille sitä ettei tuo malli täytä Jaguarin arvomaailmaa kaikkien silmissä.
        Kateudella ei kannata lähteä syyttelemään, sillä paljastaa vain oman leuhkuutensa ja köyhän arvomaailman Jaguarin suhteen.


      • x-type(rä) :D
        Hurjaa omahyväisyytt kirjoitti:

        Luulisin että ei ole kyse kateudesta, vaan siitä että halutaan ilmaista useille leuhkoille X-Type omistajille sitä ettei tuo malli täytä Jaguarin arvomaailmaa kaikkien silmissä.
        Kateudella ei kannata lähteä syyttelemään, sillä paljastaa vain oman leuhkuutensa ja köyhän arvomaailman Jaguarin suhteen.

        Itelä X-type, mielestäni siinä ei ole mitään leuhkimisen aihetta tai ylpeilemisen aihetta, auto siinä kuin muutkin.

        Olen omistanut myös Mondeon, ja vaikka perustekniikka on entisen emoyhtiön perua niin äkkisiltään yhtäläisyyksiä ei huomaa. Sisämelu ajaessa on aivan eriplaneetalta kuin mondeossa, pikku jaggessa ei tarvi kuulla jokaisen asfalttinyppylän kertomaa viestiä kajuutan sisäpuolelle.
        Pikku jaggen sisusta ja muotoilu kertoo, että auto olisi pykälää hienompi, kuin mondeo.
        Mielestäni täsä on kyseessä sama vertailu kuin volvoissa, joissa rellun tai volkkarin kone. Kyllä volvo on silti volvo, eikä siihen kukaan puutu.

        Ainut mitä ihmettelen suuresti, en pelkästään x-typen kohdalla, vaan useampien automerkkien kohdalla on sisustan nappien ja vipujen muotoilu ja värimaailma. Pikkujaggen napit antaa kyllä toivomisen makua, olisi voinu britti inssi laittaa vaikka kromia tai jalopuujäljitelmämuovistsa painonapit. Viikset tuntuu talvella siltä, että ne katkeaa käytössä. En uskoisi, että em. napit ja viikset olisi nostanut hintaa yhtään alkuperäistä hankintahintaa kalliimmaksi, vaan paremminkin automerkin imagolle paremmin sopivaksi. Tämä itseasissa pätee myös S-typeen.

        Mielestäni on sääli, että pikkujaggen valmisus lopetettiin, koska kyllähän muillakin perinteisillä premium merkeillä on laajahko valikoima erilaisia käyttöautoja. Jagge ei ole pelkästään urheiluautovalmistaja, vaan valikoimaan kuuluu myös edustusautoluokan biilejä, joten miksipä ei myös perheautoja?
        Jaggella ei ole tule koskaan olemaan Bentleyn tai Aston Martinin tasoista imagoa ns.huippuautona, joten senkin puolesta laaja valikoima erilaisia autoja puhuu puolestaan. No, mihinkään Mersun tai Bemarin asteelle ei tarvitse mennä, ja vastaavasti pikkujaggen kokoa voisi kasvattaa samaan kokoluokkaan 5-sarjan bemarin ja E-sarjan mersun kanssa.

        No, nyt on kuitenki pikkujaggen valmistus lopetettu ja nämäkin itkut on turhaa.


      • Jakularisti
        x-type(rä) :D kirjoitti:

        Itelä X-type, mielestäni siinä ei ole mitään leuhkimisen aihetta tai ylpeilemisen aihetta, auto siinä kuin muutkin.

        Olen omistanut myös Mondeon, ja vaikka perustekniikka on entisen emoyhtiön perua niin äkkisiltään yhtäläisyyksiä ei huomaa. Sisämelu ajaessa on aivan eriplaneetalta kuin mondeossa, pikku jaggessa ei tarvi kuulla jokaisen asfalttinyppylän kertomaa viestiä kajuutan sisäpuolelle.
        Pikku jaggen sisusta ja muotoilu kertoo, että auto olisi pykälää hienompi, kuin mondeo.
        Mielestäni täsä on kyseessä sama vertailu kuin volvoissa, joissa rellun tai volkkarin kone. Kyllä volvo on silti volvo, eikä siihen kukaan puutu.

        Ainut mitä ihmettelen suuresti, en pelkästään x-typen kohdalla, vaan useampien automerkkien kohdalla on sisustan nappien ja vipujen muotoilu ja värimaailma. Pikkujaggen napit antaa kyllä toivomisen makua, olisi voinu britti inssi laittaa vaikka kromia tai jalopuujäljitelmämuovistsa painonapit. Viikset tuntuu talvella siltä, että ne katkeaa käytössä. En uskoisi, että em. napit ja viikset olisi nostanut hintaa yhtään alkuperäistä hankintahintaa kalliimmaksi, vaan paremminkin automerkin imagolle paremmin sopivaksi. Tämä itseasissa pätee myös S-typeen.

        Mielestäni on sääli, että pikkujaggen valmisus lopetettiin, koska kyllähän muillakin perinteisillä premium merkeillä on laajahko valikoima erilaisia käyttöautoja. Jagge ei ole pelkästään urheiluautovalmistaja, vaan valikoimaan kuuluu myös edustusautoluokan biilejä, joten miksipä ei myös perheautoja?
        Jaggella ei ole tule koskaan olemaan Bentleyn tai Aston Martinin tasoista imagoa ns.huippuautona, joten senkin puolesta laaja valikoima erilaisia autoja puhuu puolestaan. No, mihinkään Mersun tai Bemarin asteelle ei tarvitse mennä, ja vastaavasti pikkujaggen kokoa voisi kasvattaa samaan kokoluokkaan 5-sarjan bemarin ja E-sarjan mersun kanssa.

        No, nyt on kuitenki pikkujaggen valmistus lopetettu ja nämäkin itkut on turhaa.

        Kaiken maaliman pikku jonnet ne tänne kirjottelee! Jaguar X-type vs Ford Mondeo on täysin sama asia kuin Lexus IS vs Toyota Avensis. Kun keulalla on kissa tulee siitä klassikko. Jokainen jaguaari on tulevaisuudessa klassikko. Itellä on Jaguar X-type 2,5L AWD, automaatti, helmiäisvihreä, vaaleilla nahoilla, muisti penkeillä, huippu stereoilla ynm... Löytyy lähes kaikki lisävarusteet. On aivan mahtava peli! Talvella neliveto on yliveto! Kaikki vajaavetoset jää jalkoihin:) Auton sisätilat on pöyristyttävän tyylikkäät. Yleensä puuta säästellään ja laitetaan muovinen ohut lista koje lautaan mutta Jaguaarin versiossa ehta paksu puulista täyttää koko kojelaudan sekä ovet. Materiaalit ovat laadukkaat ja nahka ei löysty ja veny vanhetessaan kuten saksalaisissa serkuissaan. Sitten vielä kerrottakoon ettei X-type mihinkään katoa Jagge mallistosta! Ovat kehittämässä uutta AWD X-typeä 2012. Kun on ipanoita joilla ei ole yhtään kokemusta asiasta niin poruukka saa väärän kuvan! Tässä puhuu kuitenkin kokemuksen syvä rinta ääni.


      • classic for me
        Jakularisti kirjoitti:

        Kaiken maaliman pikku jonnet ne tänne kirjottelee! Jaguar X-type vs Ford Mondeo on täysin sama asia kuin Lexus IS vs Toyota Avensis. Kun keulalla on kissa tulee siitä klassikko. Jokainen jaguaari on tulevaisuudessa klassikko. Itellä on Jaguar X-type 2,5L AWD, automaatti, helmiäisvihreä, vaaleilla nahoilla, muisti penkeillä, huippu stereoilla ynm... Löytyy lähes kaikki lisävarusteet. On aivan mahtava peli! Talvella neliveto on yliveto! Kaikki vajaavetoset jää jalkoihin:) Auton sisätilat on pöyristyttävän tyylikkäät. Yleensä puuta säästellään ja laitetaan muovinen ohut lista koje lautaan mutta Jaguaarin versiossa ehta paksu puulista täyttää koko kojelaudan sekä ovet. Materiaalit ovat laadukkaat ja nahka ei löysty ja veny vanhetessaan kuten saksalaisissa serkuissaan. Sitten vielä kerrottakoon ettei X-type mihinkään katoa Jagge mallistosta! Ovat kehittämässä uutta AWD X-typeä 2012. Kun on ipanoita joilla ei ole yhtään kokemusta asiasta niin poruukka saa väärän kuvan! Tässä puhuu kuitenkin kokemuksen syvä rinta ääni.

        nimittäin eihän mallistojen alimmasta yleensä tule.
        vertaa vaikka mihin, tosin poikkeus on eka corolla.
        ja kuten joku fiksumpi totesi, tulee Jaguarista aina klassikko, AINA!
        sille ei nää huutajat mahda mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe