Moi, aijin kasvattaa appelsiinipuun siemenestä ;). Kannattaako istutettaviksi siemeniksi valita pulleat vai kapeat siemenet?
Appelsiinipuu
1
424
Vastaukset
- Hyvää omasta puusta
Sillä ei ole merkitystä, kunhan valitset oikeat lajikkeet. Lisäksi on tärkeää, että valitset pienen astian johon kuohkeasti puolet hiekkaa ja puolet mahdollisimman ravinteetonta multaa. Laita vaikka jugurttipurkkiin ja pohjaan muutama reikä ettei vesi seiso. Laita alkuun kanneksi tuorekelmu johon pari pientä reikää. Kun kelmu on huurteinen, niin hyvin menee. Kun huurre alkaa hävitä, niin lisää aina hiukan vettä. Kun olet huolellinen ja pitkäjännitteinen, niin saat omia maukkaita hedelmiä kymmnen vuoden kuluttua, kuten tuttavanikin, joka tekee niistä litrakaupalla tuoremehua. Haen häneltä joka kesä sitä monta litraa ja se on yhtä hyvää kun etelässä. Melkein parempaa, koska tällä on pidempi valoisa aika. Litran hyvää juomaa siitä saa, kun lisää litraan appelssiinimehua desin valkoista rommia ja kaksi desiä valkoviiniä (Rheinhessen). Suosittelen. Kannattaa myös kokeilla sitruunan viljelyä. Niistä tulee itse kasavattaen paljon makeampia eikä niin kitkeriä kuin kaupasta ostetut raakan poimitut ja myrkytetyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758