vaihto-oppilas vuoden rahoitus??

+ööp

Vanhempieni mielestä USAhan lähtö maksaa hirveesti, n. 7500 € eivätkä tiedä miten saisi sen maksettua. Kannattaako ottaa lainaa, vai mitä pitäisi tehdä ? Heillä on hyvät työt, mutta rahat menevät talon rakentamiseen otetun lainan maksamiseen. Kaikki apu ja ideat ovat tervetulleita =)

6

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkom.opisk.
    • Joao

Hmm... yrità hommata kesàtòità? Muuten voisit harkita opintolainaa vaikka se kuulostaa ika radikaalilta

• ffkkfdsdsad

Opintolainaa ei saa, ellei saa opintotukea ja vaihto-oppilasvuoteen ei myönnetä opintotukea.

• hipheijjaa

on stipendejä eli muutamia "ilmaispaikkoja", mutta ottavat huomioon vanhempien varallisuuden, ja jos vanhemmillasi on varaa rakentaa taloa, niin tuskin täyttävät "vähävaraisten kriteereitä".

• Kallista on

Tuo summa ei tule edes olemaan lopullinen summa! Vanhempasi joutuisivat vielä maksamaan käyttörahasi, koulumaksut, harrastukset ym. menot. Perheestä saat ainoastaan ruoan ja katon pääsi päälle. Itse olen nyt vaihdossa USA:ssa ja laskin, että tuskin 10 000€ riittää kustannusten kattamiseksi. Mene kesätöihin ja säästä... saat ainakin hieman helpotusta käyttörahoihin. Itse säästin 900€, vanhemmat maksoivat loput.

• yolome

Tuo on todella kallista.. Itse lähdössä usa:han lukion toisella, mikäli saan rahat kerättyä. Mä joudun siis itse keräämään rahat tuohon matkaan. Stipendejä oon miettiny mut ei niillä koko matkaa makseta. Perustin Amerikka-rahaston jonne laitan rahaa säästöön reissua varten, kaikki synttäri/nimppari/joululahjat rahana tilille :) serkut ja muut tietää mun tavoitteen ja tilille laittaa kaikki 'lahjat'. Vaihoin myös mun moporahat tonne amerikkarahastoon :) en tee kesätöitä mutta jalkapallon tuomaroinnista saa hyvin rahaa :) (tasosta riippuen)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51