Mä oon oksentanu onnistuneesti vaan pari kertaa. Teen sitä vain kun porukat ei ole kotona.
Jäin kiinni ensimmäisellä oksukerralla, kuvitelkaa? Yökin niin kamalan lujaa.
Mulle tulee välillä ahmimiskohtauksia ja silloin on niin sairaan kamala olo, tekis mieli vaan yrjötä kaikki pois. Mutta ei, kun olen niin äänekäs, kaikki kuulis.
Niin se perimmäinen kysymys on että miten opettelisin oksentamaan ääneti?
Mitään kikkoja?
P.S. Tiiän että jotkut kiihkoilijat alkaa kettuilemaan tästä huomautuksesta, mutta mulla on aika terve suhtautuminen ruokaan. Oksennan vain kun olen ahminut mahalaukun täyteen herkkuja ja muuta ravintoarvotonta. Olen normaalipainoinen, ja haluan myös pitää laihdutukseni normaalipainon sisällä. En näe törröttävissä luissa mitään kaunista.
Joten ihmiset, vastailkaa, tää on tosi tärkeetä. :)
Äänetön puklaaminen?
10
1003
Vastaukset
- nimpparoijja
Ex-bulimikkona meni jonkin aikaa, että opin äänettömän oksentamisen "taidon". Kyllä mä oksentelen vieläkin ruokaa, mutta vatsalihaksilla, sormia mun ei tartte käyttää. Ainoa ääni mikä lähtee, on se kun ruoka osuu pönttöön. Siksi esim. jos ruoka on kovin nestemäistä, pyrin oksentamaan mahdollisimman lähelle pöntön reunaa, ettei sitä "ääntä" syntyis, mikä tulee kun se puklu osuu siihen pönttöveteen.
Sairasta.
Opi eroon tästä. Samaa sanon itsellenikin.- tipsandadvice
siihen pönttöveden päällehän voi laittaa pari talouspaperin palaa niin ei tuu sitä veteen osumisen ääntä.
ja ..., arvasin että joku huomauttaa.. miksi edes oleilet tällä palstalla kun sun tarkoitus on vaan tuomita? - 37648
tipsandadvice kirjoitti:
siihen pönttöveden päällehän voi laittaa pari talouspaperin palaa niin ei tuu sitä veteen osumisen ääntä.
ja ..., arvasin että joku huomauttaa.. miksi edes oleilet tällä palstalla kun sun tarkoitus on vaan tuomita?talouspaperi voi kyllä helposti yhdessä oksennuksen kanssa tukkia viemärin (kokemusta on). No riippuu tietysti vähän viemäristä ja mitä oksentelee, mutta yleensäkään talouspaperia ei sais viemäriin laittaa..eikä kyllä ruokaakaan..mutta minnekäs sitä muuten. No, jos on roskis melkein täys, vois oksentaa siihen roskapussiin muiden jätteiden sekaan, jos se pussi on täysin ehjä ja vie sit heti pois.
- bulsu89
Pistä suu O:n muotoon ku laatta tuulee.. mulla toimii JOS ehtii laittaa suun silleen.. Usein (jos oon juonut paljon vettä, eli aina) oksu räjähtää pyttyyn, veteen, reunoille, reunojen yli, takaisin naamalle ja suuhun.. bulimia on kivaa!! :(
- ...
Voiko henkilöllä, joka ahmii niin että on paha ja liian täysi olo, olla "aika terve suhtautuminen ruokaan" ??
- 50.0
Mikä luokitellaan ahmimiseksi?
Mä en ahmi, en saa ahmimiskohtauksia. Oksennan vaan kaiken syömäni ulos. Joskus joinakin päivinä saatan vaan syödä ja oksentaa, mutta koskaan mulla ei oo tullu ns. bulimista, hallitsematonta ahmimiskohtausta. Puklaan vaan syömäni.
Nim. diagnoosi F50.0 Anorexia nervosa (laihuushäiriö) - tipsandadvice
50.0 kirjoitti:
Mikä luokitellaan ahmimiseksi?
Mä en ahmi, en saa ahmimiskohtauksia. Oksennan vaan kaiken syömäni ulos. Joskus joinakin päivinä saatan vaan syödä ja oksentaa, mutta koskaan mulla ei oo tullu ns. bulimista, hallitsematonta ahmimiskohtausta. Puklaan vaan syömäni.
Nim. diagnoosi F50.0 Anorexia nervosa (laihuushäiriö)eikös se oo sitten bulimareksia. sekin vähä, minkä syö, pitää oksentaa.
- gggf
Mulla ei tuu ikinä minkäänlaista yökkimisääntä ku oksennan. Ei tullu edes alkuaikoina.
- Härännälkä
Eipä onnistu multa ainakaan.. Ei ole koskaan onnistunut,vaikka olen sairastanut noin kuusi(-8,ei muista enää edes itse,joten älkää ihmetelkö jos olen jonnekin toisin kirjoittanut) vuotta aiemmin bulimiaa ja sairastunut nyt uudestaan. Virallisena diagnoosina siis bulimia nervosa.
Ei sitä yökkimisen ääntä kukaan kuule,edes minä,mutta kyllä se safka sinne pönttöön sen verran kovalla tahdilla läsähtää,että siitä lähtee kyllä ääntä.
Ja olen aina ihmetellyt tuota vatsalihaksilla oksentamista. Minä ainakin joudun ensin "stimuloimaan" kurkkua ja sen jälkeen pystyn pusertamaan lihaksilla.
Syön muiden seurassa melkein mitä tahansa,vaikka se ahdistaakin,mutta pakko se on! Ahmin sitten kun olen yksin ja silloin oksennan.
- Anonyymi
Tervemenoa hautaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225324- 254508
- 282631
- 342294
- 372038
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121561
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211307Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101224