Ja Hän kertoi heille vertauksen

Ja hän kertoi heille vertauksen.

Oli kaksi naista, jotka kumpikin menivät nettiin rukoilemaan, ja kuinka ollakaan, päätyivät suomi24-palstalle.

Adventistisisar rukoili:

Herra, minä kiitän Sinua siitä, että en ole niin kuin nuo muut syntiset.

Minä tiedän, mikä on oikea lepopäivä.

Minä tiedän, mikä on kuolleitten tila.

Minä tiedän, millainen sielu on.

Minä tiedän, mitä helvetillä tarkoitetaan.

Minä maksan kymmenykset myös mintuista, tilleistä ja kuminoista. Ja paitsi tienaamistani ansioista, minä maksan kymmenykset myös saamistani syntymäpäivä- ja muista lahjoista.

Minä uskon joka sanan, minkä Herran palvelijatar Ellen G. White on kirjoittanut, silloinkin kun se näyttäisi olevan ristiriidassa Raamatun sanan kanssa, sillä minä ymmärrän, että Ellenin saama tieto oli tuoreempaa ja hän kirjoitti kielellä, jonka jokaisen sanan merkitys tiedetään.

Minä kiitän siitä, että olet varjellut huuleni sianlihaa maistamasta ja kahvia juomasta, paitsi mitä nyt joskus päänsärkyyn, mutta sitähän ei lasketa synniksi.

Minä kiitän siitä, että minulla on Jumalan sinetti enkä tule osallistumaan pedon merkistä, sillä minulle on opettettu, mitä VICARIUS FILII DEI tarkoittaa.

Mutta se ei-adventisisisar piti päänsä kumaraan painettuna ja rukoili:

Herra, minulla ei ole Sinulle paljon tuotavana.

Minulle ei ole oikein selvinnyt tuo lepopäiväkysymys, mutta yritän joka päivä löytää levon Sinussa.

Ja tunnustan, että minusta Raamatun opetus kuoleman jälkeisistä asioista voidaan ymmärtää eri tavoin. Kai niistä joku on oikea, mutta en minä kumminkaan tiedä, mikä on oikea.

Ja senkin olen kuullut, että tuhatvuotiskaudesta, siitä, mitä tapahtuu sen aikana, sitä ennen ja sen jälkeen, on olemassa erilaisia näkemyksiä, joita kaikkia voidaan perustella sekä Raamatulla että järkisyillä. Jopa saman kirkkokunnan julistajien keskuudessa on mielipide-eroja. Niinpä minä en tiedä, mitä niistä pitäisi ajatella, mutta minulle riittää, että Sinä olet luvannut olla minun kanssani maaailman loppuun asti.

Ja minä olen apostolisen opetuksen mukaan syönyt kaikkea, mitä lihakaupasta löytyy, sikäli kuin varoja ruokaan on ollut. Mutta silloinkin, kun ruokarahaa ei ole ollut, Sinä olet pitänyt minusta huolen. Kiitos siitä!

Paljon muustakin minulla olisi aihetta kiittää, mutta Herra, Sinä tiedät kaiken. Kiitos siitä, että kuolit ristillä puolestani, ja kiitos siitäkin että kuolit tuon advetistisisaren puolesta, vaikka minusta näyttääkin siltä, että hänelle on opetettu, ettei se vielä ihan riittäisi, vaan että tarvittaisiin jotakin, mikä liittyy vuoteen 1844.

Jeesuksen nimessä: Aamen!

Kumpi näistä kahdesta poistui netistä vanhurskaana?

7

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roolinäköalat.

Koska kyse on ajatusroskasta, jonka mielikuvitus rakentaa olemattomat olevaiseksi ennakkokäsitteiden turvaksi, mitä ajattelee (itse) vaikkapa näitten palstojen kautta pönkkäpuuksi itselleen.

En ole tavannut kumpaakaan roolihahmoa muissa kuin palstalaisten korvienvälitarinatuvissa näillä palstoilla..

• Jeesuksessa

Eihän tuo ollut, kuin jonkun sortin selkään puukotus ja huono sellainen! Adventisteissakin on joka lähtöön, niinkuin muissakin uskovissa. miksi muka adventistien pitäsi olla kaikessa niin täydellisiä? Jokainen adventisti myöntää tarvitsevansa Kristusta pelastajakseen.

• sda.manager
        Jeesuksessa kirjoitti:

Eihän tuo ollut, kuin jonkun sortin selkään puukotus ja huono sellainen! Adventisteissakin on joka lähtöön, niinkuin muissakin uskovissa. miksi muka adventistien pitäsi olla kaikessa niin täydellisiä? Jokainen adventisti myöntää tarvitsevansa Kristusta pelastajakseen.

pitääkin "puukottaa selkään".
        "Te kyykäärmeiden sikiöt."
        Muuten fariseus voisi pistää kuolettavasti, jos et ehdi ensin puukottamaan sitä hengiltä.
        Lupa myönnetty.

• tulette
        sda.manager kirjoitti:

pitääkin "puukottaa selkään".
        "Te kyykäärmeiden sikiöt."
        Muuten fariseus voisi pistää kuolettavasti, jos et ehdi ensin puukottamaan sitä hengiltä.
        Lupa myönnetty.

tänne halveksimaan. Sitäpaitsi, vähän sinä tiedät Jeesuksesta ja Raamatusta, kun noin opetat, sillä Jeesus sanoi, että "jos joku lyö sinua poskelle, niin käännä vielä toinenkin poski."

• adventisti (:

Ehkä kaiken kaikkiaan tuo adventisti, koska hän oli rehellisempi, koska tuolta toiselta puuttui uskonvarmuus, eli hän ei ollut uskossa ollenkaan.

Uskovan sydän on kiitosta tulvillaan, eikä se epäile.

Täyttä valhetta sekin, ettei adventistille riittäisi Jeesus sovitukseksi.

Jeesus riittää, mutta uskon hedelmät todella näkyvät uskovassa, eikä uskova ihminen halua toimia ihmisten tuomitsijana, vaikka sanookin väärän vääräksi ja oikean oikeaksi.

• mielikuvitusta tarvi

Ei tuossa ollut pilkun vertaa mielikuvitusta vaan tuota se juuri on. Oikeastaan tuo oli kaunisteltu kuva adventisteista. Kyllä he tosiaan ovat olevinaan opissaan niin täydellisiä ja muut ovat eksyneet. Ei siihen Kritusta tarvita kyllä he aivan itse tietävät miten Raamattua pitää lukea.

He juuri ovat selityksen mestareita. Eikä heidän mielestään saa syödä ainakaan sianlihaa. Koska ei sitä ollut juutalaisissa lihakaupoissa. Niin he selittävät, vaikka toisaalta sikoja paimennettiin ja Jeesuskin ajoi siat surman suuhun. Mutta jos ne oli villisikoja eikä kukaan syönyt niitä.

Ja kun uskoon liitetään sapatin viettäminen, niin silloin siitä vasta pelleilyä tuleekin. Sen ympärillä jutut sellaisia että Kristus tosiaan sivupersoona. Jos edes sitäkään.

• etkä ole
        mielikuvitusta tarvi kirjoitti:

Ei tuossa ollut pilkun vertaa mielikuvitusta vaan tuota se juuri on. Oikeastaan tuo oli kaunisteltu kuva adventisteista. Kyllä he tosiaan ovat olevinaan opissaan niin täydellisiä ja muut ovat eksyneet. Ei siihen Kritusta tarvita kyllä he aivan itse tietävät miten Raamattua pitää lukea.

He juuri ovat selityksen mestareita. Eikä heidän mielestään saa syödä ainakaan sianlihaa. Koska ei sitä ollut juutalaisissa lihakaupoissa. Niin he selittävät, vaikka toisaalta sikoja paimennettiin ja Jeesuskin ajoi siat surman suuhun. Mutta jos ne oli villisikoja eikä kukaan syönyt niitä.

Ja kun uskoon liitetään sapatin viettäminen, niin silloin siitä vasta pelleilyä tuleekin. Sen ympärillä jutut sellaisia että Kristus tosiaan sivupersoona. Jos edes sitäkään.

uskossa ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94