Hei! Olemme lähdössä kesäkuun alussa 4 viikon reissuun, kohteena Italia. Mukana 6 ja 8 vuotiaat lapset, sekä isovanhemmat omalla autollaan.
Alustava suunnitelma: Lautalla Tallinnaan Via Baalticaa Puolaan, Puolan itä reunaa ns. kuninkaiden reittiä Lublin -Krakowa. Krakowassa ajatuksena viettää muutama päivä ostoksilla ja nähtävyyksiä katsellen. Budabest - Zagreb, Venetsia -Rooma.
Nyt kaipailen vinkkejä reissuun, hyviä käyntikohteita, huvipuistoja lapsille, kivoja leirintäalueita, edullisia ostospaikkoja. Italiassa on tarkoitus viettää viikko rantalomaa, kohdetta ei ole lyöty lukkoon, jos tähänkin löytyisi hyviä ehdotuksia; vaatimus lasten viihtyminen=uima-allas, vesiliukumäki ja trampoliini :). Ajatuksissa myös Napoli ja Vesuvius, jos ajointoa riittää vielä Roomasta alaspäin.
Asuntoautolla olemme ensimmäistä kertaa suuntaamassa Ruotsia kauemmas, joten olen iloinen kaikista hyvistä ohjeista mm. tietullit kannattaako jo hankkia jotakin tarroja valmiiksi jne. Leirintäkorteista meillä on ACSI ja Goldcard tulossa.
Mikäli teillä löytyy omia matkakertomuksia ja muutoinkin vinkkejä minulle voi lähettää sähköpostiin liinuli(at)windowslive.com.
Toivottavasti saan teiltä kokeneemmilta karavaanareilta hyviä vinkkejä.
Baltian kautta Italiaan
15
497
Vastaukset
- itä kaukaa
teidät on jo ryöstetty monta kertaa. Mieluummin helsingistä suoraan saksaan niin on paljon suuremmat mahdollisuudet päästä italiaankin.
- Kiva kiva
Kiva kiva, täällä on näitä asiantuntijoitakin? Olen itse ajanut reitin vain muutamia kertoja, ei vain yhtäkään rosmoa osunut kohdalle, vaikka näitä kertomuksia riittään pimein pilvin.
- Täällä on asiattomia
Noita ryöstöpuheita tulee sellaisilta jotka eivät ole ylittäneet edes Suomen rajaa tai korkeintaan laivalla umpikännissä, joten se siitä.
Motaritarrat saa matkalla.
Tuolta löydät muutaman vinkin matkalle.
http://www.saunalahti.fi/hamal0
http://www.voppari.com/ - R..
Turvallista on mennä kun pitää järjen mukana. Suomessakin on yhtä vaarallista. Laitoinpa sinulle vinkkiäkin.
- ohrana
balttiassa kukaan ryöstä, paska puhetta. Vanhat urbaanilegendat eivät näköjään häivy joidenkin mielestä. Ainoa asia mikä on syytä ottaa huomioon on maiden liikennelait, niitä on syytä noudattaa muuten rapisee sakkoja, valvonta pelaa ehkä paremmin kuin Suomessa.
- Liivio
Reitti on upea, viime kesänä testattu ja menemme sinne nyt toista kertaa tänä kesänä. Joukkueemmekin on samantapainen, isovanhemmat ja tyttären perhe, jossa nelivuotias. Taidanpa lähettää teille postia muutamista tärpeistä varsinkin lapsia ajatellen, esimerkiksi Slovakian kohteet helposti unohtuvat tuosta matkan varrelta. Kesäkuu on hyvää matkailuaikaa, mekin olemme liikkuneet Via Balticalla yleensä ilman minkäänlaisia ennakkovarauksia.
Hei!
Kiitos kaikille jo saapuneista vinkeistä ja Liivio kiva jos laitat postia tulemaan :)
Varoittelijoille myös kiitoksia, mutta matka on päätetty tehdä ja kuolla voi kotonakin. Useimmat kuitenkin tuollakin päin maailmaa matkustelleet ongelmitta.
Välillä Kaunas-Lublin en ole löytänyt yhtään leirintäaluetta. Mikäli jollakulla tietoa leirintäalueesta tai matkaparkista niin vinkkaatko.- näin on näreet
T-iina kirjoitti:
Hei!
Kiitos kaikille jo saapuneista vinkeistä ja Liivio kiva jos laitat postia tulemaan :)
Varoittelijoille myös kiitoksia, mutta matka on päätetty tehdä ja kuolla voi kotonakin. Useimmat kuitenkin tuollakin päin maailmaa matkustelleet ongelmitta.
Välillä Kaunas-Lublin en ole löytänyt yhtään leirintäaluetta. Mikäli jollakulla tietoa leirintäalueesta tai matkaparkista niin vinkkaatko.lymysivät pusikoissa, nykyisin järjestävät ansan josta sitten edullisesti suomesta "liisatuilla" sjömannin nosturilla nostavat koko roskan rekan kyytiin ja putsaavat sitten sopivammassa paikassa.
Tämä operaatio tapahtuu jo ennen puolaa. Ja huom. niitä on kaksi sjömannin autonosturia, väri saattaa olla vaihtunut, ja varmaan onkin. näin on näreet kirjoitti:
lymysivät pusikoissa, nykyisin järjestävät ansan josta sitten edullisesti suomesta "liisatuilla" sjömannin nosturilla nostavat koko roskan rekan kyytiin ja putsaavat sitten sopivammassa paikassa.
Tämä operaatio tapahtuu jo ennen puolaa. Ja huom. niitä on kaksi sjömannin autonosturia, väri saattaa olla vaihtunut, ja varmaan onkin....ja näistä Sjöman autokaappauksistahan me luemme päivittäin lehdistä :)
- R..
T-iina kirjoitti:
Hei!
Välillä Kaunas-Lublin en ole löytänyt yhtään leirintäaluetta. Mikäli jollakulla tietoa leirintäalueesta tai matkaparkista niin vinkkaatko.Ei ihan reitillä, mutta kumminkin. Bialystokin eteläpuolelta Bielsk Podlaskista itään tietä 689 lähes Valkovenäjän rajalla Bialowieza:ssa. os. ul. Kryze 11. Kirjan mukaan ei mikään huippualue. Kansallispuisto lähellä.
- Jorma K
näin on näreet kirjoitti:
lymysivät pusikoissa, nykyisin järjestävät ansan josta sitten edullisesti suomesta "liisatuilla" sjömannin nosturilla nostavat koko roskan rekan kyytiin ja putsaavat sitten sopivammassa paikassa.
Tämä operaatio tapahtuu jo ennen puolaa. Ja huom. niitä on kaksi sjömannin autonosturia, väri saattaa olla vaihtunut, ja varmaan onkin.taida näreet olla kohdallaan Markus sedällä. Josko kuuntelisit lisää niitä isojen poikien kauhujuttuja. Olenhan minäkin nähnyt monta rekkaa tulossa Suomeenpäin, Varmaankin toinen rekka kontissa, mutta varma en ole .
- Jorma K
T-iina kirjoitti:
Hei!
Välillä Kaunas-Lublin en ole löytänyt yhtään leirintäaluetta. Mikäli jollakulla tietoa leirintäalueesta tai matkaparkista niin vinkkaatko.eurogamping löytyy vaikka kuinka paljon leirintä alueita koko matkan, puolasta kyllä löytyy vartioituja ja vartioimattomia parkkeja vaikka kuinka paljon. Maksullisia ja maksuttomia. Vanhat tulli alueet rajoilla on hyviä parkkeja, ainakin minä olen niissä saanut nukkua rauhassa. Isommilla huoltoasemilla lähellä huoltorakennuksia kirkkaimman lampun alla olen saanut nukkua, rekkojen väliin en ole koskaan mennyt nukkumaan, pitävät niin kovan metelin että ei kuule jos joku touhuaa auton ulkopuolella.
Jorma K kirjoitti:
eurogamping löytyy vaikka kuinka paljon leirintä alueita koko matkan, puolasta kyllä löytyy vartioituja ja vartioimattomia parkkeja vaikka kuinka paljon. Maksullisia ja maksuttomia. Vanhat tulli alueet rajoilla on hyviä parkkeja, ainakin minä olen niissä saanut nukkua rauhassa. Isommilla huoltoasemilla lähellä huoltorakennuksia kirkkaimman lampun alla olen saanut nukkua, rekkojen väliin en ole koskaan mennyt nukkumaan, pitävät niin kovan metelin että ei kuule jos joku touhuaa auton ulkopuolella.
hei!
Eurocamping olen katsonut ja samoin campingcheque.
No se olisi ollutkin varalta vain, jos emme jostakin syystä pysty ajamaan väliä Tallina-Kaunas eka päivänä ja sitten Kaunas-Lubin seuraavana, mutta tuo taitaa olla ihan realistinen suunnitelma selviytyä noista pätkistä päivässä.- omapa on asianne
T-iina kirjoitti:
hei!
Eurocamping olen katsonut ja samoin campingcheque.
No se olisi ollutkin varalta vain, jos emme jostakin syystä pysty ajamaan väliä Tallina-Kaunas eka päivänä ja sitten Kaunas-Lubin seuraavana, mutta tuo taitaa olla ihan realistinen suunnitelma selviytyä noista pätkistä päivässä.ovat jo litvian puolella valmiina autonostureitten kanssa, autojen väristä ei ole tietoa eikä nimestä autojen kyljissä, ilmeisesti jotain haalis ja putsis.
- hohhohhoijaa
omapa on asianne kirjoitti:
ovat jo litvian puolella valmiina autonostureitten kanssa, autojen väristä ei ole tietoa eikä nimestä autojen kyljissä, ilmeisesti jotain haalis ja putsis.
Oletko sinä se "maantierosmo" vai montako autoa sinulta on viety. Kyllä minäkin tiedän kaverin kaverin potenssiin 6 kaverin jolta auto on viety.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3147894Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne926164Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733611Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322147Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222056- 391963
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961954- 751706
- 441514
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311470