Aloin opettelemaan PHP-koodausta ominpäin. Onnistuin tekemään sivut, jossa PHP-koodi toimii 000webhost.comiin. Mutta miten saan tehtyä tietokannan sivulleni? Käsittääkseni PHP-koodiin ei voi suoraan laittaa create database -lauseita. Haluaisin oppia tekemään kantoja ja integroimaan niitä PHP:hen ihan yleispätevästi eikä pelkästään 000webhost.comissa toimiviksi.
PHP:tä ja mysql:ää opettelemaan
3
352
Vastaukset
- lapm
No onko käytössäsi tietokanta jonka voit liittää tuohon sivustoosi? Mikäli sinulla ei ole pääsyä palvelimelle joka sitä tietokantaasi sitten pyörittäisi niin sen lisääminen on mahdotonta.
- kanta-alkoi
Kyllä käytössä pitäisi olla MySQL. Haluaisin kuitenkin oppia luomaan tietokantoja, jotta voisin tehdä monipuolisempia sivuja. Ongelma on siis se, että minun pitäisi jotenkin pystyä määrittämään tietokannan taulut ja relaatiot niiden välille.
- sqlfakiiriko?
kanta-alkoi kirjoitti:
Kyllä käytössä pitäisi olla MySQL. Haluaisin kuitenkin oppia luomaan tietokantoja, jotta voisin tehdä monipuolisempia sivuja. Ongelma on siis se, että minun pitäisi jotenkin pystyä määrittämään tietokannan taulut ja relaatiot niiden välille.
SQL-ohjelmoinnista hyvä opus voisi olla esim:
http://www.docendo.fi/?p=showproduct&product=951-846-228-3
Tärkeää on tietysti saada hands-on-kokemusta eli kokeilla ihan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164