Ote asemakaavasta :"Rakennusoikeus on 0,30. Tehokkuuden täysimääräinen käyttö edellyttää osin 2-kerroksista rakentamista. Tonttien koot ovat 1000-1400m2." Missä tapauksessa siis pitää rakentaa kahteen kerrokseen? Meillä suunnitteilla 1000m2 tontille n.200 m2 kaikkinensa (talo talli). Lähinnä häiritsee sanmuoto täysimääräinen käyttö...
suomentakaa asemakaavaa
iipuska2
2
337
Vastaukset
- kaavailija
Kaavatonteilla yleensä talon ja autotallin paikka tontille tarkoin määritelty eri mitoin.
Rakennuspaikka tontilla varmaan niin pieni ettei rakennukset sovi 1-kerrokseen tehtyinä, jos haluaa käyttää kaiken rakennusoikeuden - prrrrr...
Tonttitehokkuusluku= Kerroin 0.30Xtontin pinta-ala ja saadaan töllin maksimi neliömäärä.
Tehokkuusluku niin suuri että muista rajotteista johtuen tarvitaan siis kaksikerros rakenteita. Syynä voi olla esim. naapurien läheisyys ja tallien paloetäisyysvaatimukset.
Täysimääräinen käyttö ei pakollista, sitä voi rakentaa pienempääkin......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707