Huh, huh. Saa nähdä milloin koneet pääsevät lentämään.
Ei oli tällaistakaan uskonut, että voi tapahtua, kun noista Kanarian matkoista haaveilee. Onneksi ei ketään vakkareista ole kaiketi jäänyt saarille jumiin.
Ilmeisesti kuitenkin tuhansia suomalaisiakin on eri puolilla eurooppaa, eikä pääse kotiin. Tai ollut lähdössä eikä pääse matkaan. Taitaa olla maailman kirjat melkoisen sekaisin, ainakin matkailun osalta tällä erää.
Melkoinen tuhkapilviongelma
22
1111
Vastaukset
Kanarian kohteista käsittääkseni pääsee vielä mantereelle, mistä käsin moni on tilannut jatkolentonsa. Mutta sinne se matka sitten jämähtää. En tunne noita käytäntöjä riittävästi, mutta noin oikeustajunäkökulmasta olisi varmasti kohtuullista voida peruuttaa lennot ja jäädä odottamaan tilanteen selkiintymistä. Ookke Kara on Puerto de la Cruzissa, muista en tiedä, en myöskään hänen alkuperäistä paluutaan. Ooken viesti per tämä päivä on luettavissa Plazalta.
Ja siinä vaiheessa, kun porukkaa ryhdytään kotiuttamaan, ei sekään ihan käden käänteessä tapahdu. Monelle tulee mittava lisälasku hotellivuorokausista ja muista elinkustannuksista. Ja kun kausi on lopuillaan, menee matkanjärjestäjiltäkin pasmat sekaisin. Oppaiden pitäisi pian olla kesäkohteissa, mutta niissähän ei mitään tapahdu, ennen kuin homma pyörii normaaliin tapaan. Suurimpia häviäjiä tässä lienevät Välimeren kohteet ja kaupunkilomat, joiden startti on nyt alkamassa.- pohjanpoika,,
Toisaalta mikäs kiire heillä on tänne palelemaan ... hrrr
- huh huh
pohjanpoika,, kirjoitti:
Toisaalta mikäs kiire heillä on tänne palelemaan ... hrrr
palelee...ei siellä Kanarialla ole kuin muutama aste lämpimämpää että tuskin siitä nyt kiinni jää. On varmaan mukava matka kun Malagasta linja-autolla Suomeen tuodaan?? Siinä sitä alkaa jo kyyti olla kylmää.
- CanarCanar
huh huh kirjoitti:
palelee...ei siellä Kanarialla ole kuin muutama aste lämpimämpää että tuskin siitä nyt kiinni jää. On varmaan mukava matka kun Malagasta linja-autolla Suomeen tuodaan?? Siinä sitä alkaa jo kyyti olla kylmää.
toki ihan eri juttu olla "vapaaehtoisella" lomalla lomailemassa, kuin pakkotilanteessa jäädä ihmettelemään ja odottelemaan mahdollisesti kovissakin lentokenttä- ym ryysiksissä, että milloin pääsee ja mihin pääsee ja mitä kautta, vai pääseekö lainkaan, ja kuka maksaa. Eipä siinä paljon pikku herjan heitot auta, kuulkaas nyt pohjanpoika ja huhheli.
Minulla kävi moukan tuuri, olin nim ottamassa tällä viikolla tosi edullista äkkilähtöä Malagaan ihan viittä vaille olin lähdössä, mutta sitten iski järkyttävä flunssa, enkä tietenkään voinut ottaa matkaa.
Vai niin Sotis, että Ookke on Puertossa, ei varmaan paljon naurata. Minäkin tsekkailin Puertoon äkkilähtöjä, mutta ei ollut, ainakaan edullisia. Tässä olis nyt mukavasti aikaa kun on vuorotteluvapaa alkanut.
Ja kuvittele mitä tappioita tästä tulee lentoyhtiöille, joilla muutenkin menee huonosti,kuten esim Finskillä. CanarCanar kirjoitti:
toki ihan eri juttu olla "vapaaehtoisella" lomalla lomailemassa, kuin pakkotilanteessa jäädä ihmettelemään ja odottelemaan mahdollisesti kovissakin lentokenttä- ym ryysiksissä, että milloin pääsee ja mihin pääsee ja mitä kautta, vai pääseekö lainkaan, ja kuka maksaa. Eipä siinä paljon pikku herjan heitot auta, kuulkaas nyt pohjanpoika ja huhheli.
Minulla kävi moukan tuuri, olin nim ottamassa tällä viikolla tosi edullista äkkilähtöä Malagaan ihan viittä vaille olin lähdössä, mutta sitten iski järkyttävä flunssa, enkä tietenkään voinut ottaa matkaa.
Vai niin Sotis, että Ookke on Puertossa, ei varmaan paljon naurata. Minäkin tsekkailin Puertoon äkkilähtöjä, mutta ei ollut, ainakaan edullisia. Tässä olis nyt mukavasti aikaa kun on vuorotteluvapaa alkanut.
Ja kuvittele mitä tappioita tästä tulee lentoyhtiöille, joilla muutenkin menee huonosti,kuten esim Finskillä.Pääsin itse kotiin 4.4., enkä nyt suuressa pulassa olisi LaPassa ollut, en myöskään välttämättä pistänyt pahakseni pientä viivästystä. Ookkekin tuntui suhtautuvan ihan huumorimielellä. Mutta on monia elämäntilanteita ja työssä/koulua käyvillä tietysti on kiire kotiin.
Noista lentoyhtiöiden tappioista; Finskillä semmosta parin miljoonan luokkaa per päivä ja kuten tuolla aiemmin kirjoitin, lopettavat palkan maksun pikapuoliin, ellei tilanne muutu. SAS on lomauttamassa muistaakseni n. 2500 työntekijää varsin pian.
Finnair on viimeisten tietojen mukaan siirtämässä Kanarian matkaajia Malagaan. Liittyykö tuohon sitten joku suunnitelma maakuljetuksista, jää nähtäväksi. Olisi se kyllä aika heviä jyryyttää bussilla tai junalla halki Euroopan. Joukossa on paljon lapsiperheitä sekä vanhempaa väkeä, joten pelkkä odottaminenkin on varmasti melkoinen koettelemus. Ja varsinkin kun ne odotuskustannukset menevät ihan omaan piikkiin. Hirveän monella on tarkka lomabudjetti, mistä palstallakin on käyty useita keskusteluja.- pavi
Sotavento kirjoitti:
Pääsin itse kotiin 4.4., enkä nyt suuressa pulassa olisi LaPassa ollut, en myöskään välttämättä pistänyt pahakseni pientä viivästystä. Ookkekin tuntui suhtautuvan ihan huumorimielellä. Mutta on monia elämäntilanteita ja työssä/koulua käyvillä tietysti on kiire kotiin.
Noista lentoyhtiöiden tappioista; Finskillä semmosta parin miljoonan luokkaa per päivä ja kuten tuolla aiemmin kirjoitin, lopettavat palkan maksun pikapuoliin, ellei tilanne muutu. SAS on lomauttamassa muistaakseni n. 2500 työntekijää varsin pian.
Finnair on viimeisten tietojen mukaan siirtämässä Kanarian matkaajia Malagaan. Liittyykö tuohon sitten joku suunnitelma maakuljetuksista, jää nähtäväksi. Olisi se kyllä aika heviä jyryyttää bussilla tai junalla halki Euroopan. Joukossa on paljon lapsiperheitä sekä vanhempaa väkeä, joten pelkkä odottaminenkin on varmasti melkoinen koettelemus. Ja varsinkin kun ne odotuskustannukset menevät ihan omaan piikkiin. Hirveän monella on tarkka lomabudjetti, mistä palstallakin on käyty useita keskusteluja.muitakin, minä ainaski jään tänne Inglesiin mieluimmin
kun mantereelle,johonkin kalliiseen hotlaan,täällähän
on tilaa,kun ei tänne tuu ketään ,ja osa on häipynyt..
Onhan tässä vielä 9 pv lähtöön ja jos ei niin oon syksyks
valmiiks.
Kyselin mun vakuutusyhtiöstä miten on jos en pääse 28,
niin Lähivakuutus kysyi onko ollut jo ylimääräsii kustannuksii,
tuntui siltä että ,auttavat taloudellisesti jos joutuu jäämään tänne,
tuhkan takia.,mut kait ne tuulet kääntyy johonkin toiseen suuntaan,JOSKUS.
ja siitä lämmöstä josta HUH HUH kirjoitti,illat n. 18-20
päivällä 25> nytkin just tällä hetkellä Inglesissä 20 ,9 klo 20.57
mutta tuullu on melkoisesti pavi kirjoitti:
muitakin, minä ainaski jään tänne Inglesiin mieluimmin
kun mantereelle,johonkin kalliiseen hotlaan,täällähän
on tilaa,kun ei tänne tuu ketään ,ja osa on häipynyt..
Onhan tässä vielä 9 pv lähtöön ja jos ei niin oon syksyks
valmiiks.
Kyselin mun vakuutusyhtiöstä miten on jos en pääse 28,
niin Lähivakuutus kysyi onko ollut jo ylimääräsii kustannuksii,
tuntui siltä että ,auttavat taloudellisesti jos joutuu jäämään tänne,
tuhkan takia.,mut kait ne tuulet kääntyy johonkin toiseen suuntaan,JOSKUS.
ja siitä lämmöstä josta HUH HUH kirjoitti,illat n. 18-20
päivällä 25> nytkin just tällä hetkellä Inglesissä 20 ,9 klo 20.57
mutta tuullu on melkoisestiSinähän, Pavi et ole pakettimatkalla ja olet tottunut junailemaan niitä lentoja tilanteen mukaan.
Kyllä minäkin jäisin "tukikohtaani" vastaavassa tilanteessa. Leiriä ei missään tapauksessa kannata siirtää sieltä pois.
Sinällään ymmärrän matkanjärjestäjien ajatuskulun. Kaikessa yksinkertaisuudessaan kysymys on siitä, että kun Finskin suorat lennot tietyille saarille ovat päättyneet/päättymässä, jengi roudataan sellaiseen kohteeseen, josta heidät voidaan kotiuttaa joko myöhemmin lentäen tai pikaisemmin maakuljetuksia hyödyntäen. Mutta kun hotelliyön hinta paikasta riippuen (en tunne Malagan hintatasoa) on eittämättä kymmeniä euroja per päivä, kyllä tulee odottelulle hintaa. Ja kuka sen loppupeleissä sitten maksaa... Tuo mitä kerroit Lähivakuutuksesta oli aika mielenkiintoista. Varmasti eri yhtiöillä on erilaisia käytäntöjä. Yhtiöiden, kuten aiemmin jossain jo sanoin, pitäisi selkeästi linjata omat tulkintansa vakuutusehdoista tässä tapauksessa. Se varmaan auttaisi monia
pähkäilijöitä tekemään ratkaisunsa ja säätämään rahan käyttöään omaan tilanteeseensa sopivaksi.
Noh, sinulla on päiviä vielä jäljellä ja tulkintani mukaan se purkaus olisi nyt hiljalleen laantumassa.
Noille kai on kuitenkin tyypillistä se, että uusi ryöppy voi tulla piankin.- pavi
ei täällä palele,katselin Suomen lämpöjä eilen ,
niin MITEN NIIN muka muutaman asteen ero
20 ero on tietysti muutama ????????
täällä Inglesissä ei palele, ja voi olla että "joutuu" jäämään
vielä joksikin aikaa,sen tuhkapilven takii,mutta mihis tässä
valmiissa maailmassa,jään Inglesiin kunnes pääsen Vantaalle.
Eiks ne vois lähettää " palokunnan ja sammuttaa" sen vuoren,
niin päästäis taas taivaalle ja lämpöiseen Suomeen.
täällä ei oo näkynyt tuhkaa VIELÄ
mutta puolipilvistä 20,8 ja72 %
eikös teneltä kulje laivakin mantereelle, ihme kun matkatoimistot eivät sitä ole älynneet. lisäkokemus matkalaisille päästellä isolla ulapalla tallinnan ja ruotsin risteilyiden rinnalle. olisi varmaan mahtava kokemus.
Eli Santa Cruzista Gadiziin. Nyt porukka on lennätetty Malagaan ja Jeresiin, missä Aurinkomatkojen osalta ei sitten ole toistaiseksi tapahtunut mitään uutta. Hauskin tähän sarjaan liittyvä juttu oli eilen seiskauutisissa, jossa todettiin Facebookin toimivan tehokkaammin, kuin matkatoimistot. Ts. Facebookin kautta haetaan ja tarjotaan erilaisia kuljetusmuotoja ja tämä kanava on koitunut monen odottajan hyödyksi.
Luin juuri ip-lehtien nettisivut ja toista ipurkausta nyt Islannissa odotetaan lähipäiville hieman kauempana olevasta tulivuoresta, jonka ympärillä on tästä selkeitä merkkejä. Ja tuon purkauksen pitäisi sitten olla aiempaa rajumpi. Don't shoot the messenger, kerron vain sen, mitä media raportoi. Tämä oli nimenomaan islantilaisten näkemys edessä olevasta.- pavi
Sotavento kirjoitti:
Eli Santa Cruzista Gadiziin. Nyt porukka on lennätetty Malagaan ja Jeresiin, missä Aurinkomatkojen osalta ei sitten ole toistaiseksi tapahtunut mitään uutta. Hauskin tähän sarjaan liittyvä juttu oli eilen seiskauutisissa, jossa todettiin Facebookin toimivan tehokkaammin, kuin matkatoimistot. Ts. Facebookin kautta haetaan ja tarjotaan erilaisia kuljetusmuotoja ja tämä kanava on koitunut monen odottajan hyödyksi.
Luin juuri ip-lehtien nettisivut ja toista ipurkausta nyt Islannissa odotetaan lähipäiville hieman kauempana olevasta tulivuoresta, jonka ympärillä on tästä selkeitä merkkejä. Ja tuon purkauksen pitäisi sitten olla aiempaa rajumpi. Don't shoot the messenger, kerron vain sen, mitä media raportoi. Tämä oli nimenomaan islantilaisten näkemys edessä olevasta.tänne Inglesiinhän sitä on nyt jääty,eihän täällä mitään
hätää oo,enkä lähde seikkaileen minnekkään mantereelle ja
mahd.laivoihin...täälähän on niin hyvä olla...
mihin se tässä kiire on, valmiissa maalimassa,ja Immikin on täällä...
Nyt tuli viesti Seat24 että Spanair ei maksa takaisin lippujen hintoja,
saas nähä josko siirtävät,luulis koska oon tilannut ja vartun täällä
siksi kun lennot EHKÄ alkavat,
mutta kun en oo tilannut minkäänlaisia lentoja Spanairilta
vaan Seat24 .tä Suomesta,joten voi tulla vielä kädenvääntöö, rahasta.
Mut tääl Inglesissä ollaan voimissa ja hengissä,
toisin kuin silloin, monella oli Taikuissa sunamin aikaan,muutama vuosi sitten
Täytyy vaan tää asuminen järjestää, mutta luultavasti se ei oo
mikään ongelma,,kun täältähän on lähtenyt,mutta tänne on hankala päästä...
kanarian kirjeenvaihtaja Pavi
TERVEISII kaikille Inglesistä, tääl on melko hiljaista
nytkin 21.8 80 % puolipilvistä pavi kirjoitti:
tänne Inglesiinhän sitä on nyt jääty,eihän täällä mitään
hätää oo,enkä lähde seikkaileen minnekkään mantereelle ja
mahd.laivoihin...täälähän on niin hyvä olla...
mihin se tässä kiire on, valmiissa maalimassa,ja Immikin on täällä...
Nyt tuli viesti Seat24 että Spanair ei maksa takaisin lippujen hintoja,
saas nähä josko siirtävät,luulis koska oon tilannut ja vartun täällä
siksi kun lennot EHKÄ alkavat,
mutta kun en oo tilannut minkäänlaisia lentoja Spanairilta
vaan Seat24 .tä Suomesta,joten voi tulla vielä kädenvääntöö, rahasta.
Mut tääl Inglesissä ollaan voimissa ja hengissä,
toisin kuin silloin, monella oli Taikuissa sunamin aikaan,muutama vuosi sitten
Täytyy vaan tää asuminen järjestää, mutta luultavasti se ei oo
mikään ongelma,,kun täältähän on lähtenyt,mutta tänne on hankala päästä...
kanarian kirjeenvaihtaja Pavi
TERVEISII kaikille Inglesistä, tääl on melko hiljaista
nytkin 21.8 80 % puolipilvistäEn tietenkään tunne noita pilkkuja yksityiskohdin, mutta kaiken järjen ja minun oikeustajuni puitteissa matkaa tulisi voida siirtää. Luin juuri Ilta-Sanomien nettisivuilta yhdestä 25-vuotiaasta raskaana olevasta suomalaisnaisesta, joka joutuu matkustamaan 3 vuorokautta kylmässä suomalaisen matkanjärjestäjän operoimassa bussissa. Ajokin lämpötila pidetään alhaalla, jottei kuski nukahtaisi!!! Matkat ovat semmosta 30 tuntia kerrallaan, pari pientä paussia. Varsin inhimillistä touhua. Että se siitä pullamössösukupolvesta, josta tuolla irvailtiin.
Toukokuulle mentäessä kaikilla saarilla vedetään henkeä ennen kesän sesonkia, mutta palveluthan kuitenkin pelaa. Nythän on sitten tänään uutisoitu tietoa Islannista, eli siellä odotetaan Katlan purkausta muutaman päivän sisällä. Ja sen vahingot asiantuntijoiden mukaan tulisivat olemaan merkittävästi isommat.
Eli nauti kevään etenemisestä. Ongelmanahan tuossa on se, että siirtoa ei voi niitata tietylle päivälle, kun ei tiedä tulevasta. Noh, kämpän vaihtaminen ei liene ongelma, tilaa on vamasti.
Sotis- pavi
Sotavento kirjoitti:
En tietenkään tunne noita pilkkuja yksityiskohdin, mutta kaiken järjen ja minun oikeustajuni puitteissa matkaa tulisi voida siirtää. Luin juuri Ilta-Sanomien nettisivuilta yhdestä 25-vuotiaasta raskaana olevasta suomalaisnaisesta, joka joutuu matkustamaan 3 vuorokautta kylmässä suomalaisen matkanjärjestäjän operoimassa bussissa. Ajokin lämpötila pidetään alhaalla, jottei kuski nukahtaisi!!! Matkat ovat semmosta 30 tuntia kerrallaan, pari pientä paussia. Varsin inhimillistä touhua. Että se siitä pullamössösukupolvesta, josta tuolla irvailtiin.
Toukokuulle mentäessä kaikilla saarilla vedetään henkeä ennen kesän sesonkia, mutta palveluthan kuitenkin pelaa. Nythän on sitten tänään uutisoitu tietoa Islannista, eli siellä odotetaan Katlan purkausta muutaman päivän sisällä. Ja sen vahingot asiantuntijoiden mukaan tulisivat olemaan merkittävästi isommat.
Eli nauti kevään etenemisestä. Ongelmanahan tuossa on se, että siirtoa ei voi niitata tietylle päivälle, kun ei tiedä tulevasta. Noh, kämpän vaihtaminen ei liene ongelma, tilaa on vamasti.
Sotistuhkaa,olis varmaan Onni Clovni sanonut, nyt näyttää
siltä että "JOUTUU" lähteen täältä ihanasta Inglesistä,
keskiviikkona sinne räntäsateeseen,kun ois ollu mukava
olla vielä jonkin aikaa täällä, ja kun mun vakuutusyhtiö (lähivakuutus)
lupas maksaa majoituksen 1700 € oon asti, JOS ei pääse tukapilven
takia täältä...
Mutta kun katsoin Finavian saapuvia lentoja Helsinkiin,
niin ei ollu kuin ½ myöhässä...ja kun
mulla on mutkankautta lento,LAPA-MADRID-COPENHAGEN-HELSINKI,
ja ongelmahan oli Köpis,kun se oli kiinni ja Helsinki.
tääl on ollu mukavan lämmintä eikä oo tuullutkaan
nyt klo18.55 22.5 69% - Tintura
pavi kirjoitti:
tuhkaa,olis varmaan Onni Clovni sanonut, nyt näyttää
siltä että "JOUTUU" lähteen täältä ihanasta Inglesistä,
keskiviikkona sinne räntäsateeseen,kun ois ollu mukava
olla vielä jonkin aikaa täällä, ja kun mun vakuutusyhtiö (lähivakuutus)
lupas maksaa majoituksen 1700 € oon asti, JOS ei pääse tukapilven
takia täältä...
Mutta kun katsoin Finavian saapuvia lentoja Helsinkiin,
niin ei ollu kuin ½ myöhässä...ja kun
mulla on mutkankautta lento,LAPA-MADRID-COPENHAGEN-HELSINKI,
ja ongelmahan oli Köpis,kun se oli kiinni ja Helsinki.
tääl on ollu mukavan lämmintä eikä oo tuullutkaan
nyt klo18.55 22.5 69%kirjoittaa. Tervetuloa tänne tällä hetkellä sateiseen ja koleaan Suomeen. Kyllä kai minäkin olisin siellä auringossa ja lämmössä jos vain olisi mahdollisuutta. Kyllä ilmat täälläkin kohenee, uskoisin:))
Terveisiä Immille. - Ensi vuonna taas GC
Sotavento kirjoitti:
En tietenkään tunne noita pilkkuja yksityiskohdin, mutta kaiken järjen ja minun oikeustajuni puitteissa matkaa tulisi voida siirtää. Luin juuri Ilta-Sanomien nettisivuilta yhdestä 25-vuotiaasta raskaana olevasta suomalaisnaisesta, joka joutuu matkustamaan 3 vuorokautta kylmässä suomalaisen matkanjärjestäjän operoimassa bussissa. Ajokin lämpötila pidetään alhaalla, jottei kuski nukahtaisi!!! Matkat ovat semmosta 30 tuntia kerrallaan, pari pientä paussia. Varsin inhimillistä touhua. Että se siitä pullamössösukupolvesta, josta tuolla irvailtiin.
SotisPäästiinpäs Malagasta lähtemään, keskiviikkoiltapäivänä kait kaikki suomalaiset lähtivät Malagasta Suomeen. Me sunnuntaina sinne kuskatut tulimme to.yönä klo 01.30 Vaasaan, josta bussikuljetus Vantaalle. Aurinkomatkat korvasi hotellimajoituksen Torremolinoksessa ja tottakai matkat Vantaalle asti. Täytyy kerrankin kehua sekä Finskiä että AM:ja hyvästä toiminnasta ja nopeasta reagoinnista ja tiedottamisesta.
- gancho
Ensi vuonna taas GC kirjoitti:
Päästiinpäs Malagasta lähtemään, keskiviikkoiltapäivänä kait kaikki suomalaiset lähtivät Malagasta Suomeen. Me sunnuntaina sinne kuskatut tulimme to.yönä klo 01.30 Vaasaan, josta bussikuljetus Vantaalle. Aurinkomatkat korvasi hotellimajoituksen Torremolinoksessa ja tottakai matkat Vantaalle asti. Täytyy kerrankin kehua sekä Finskiä että AM:ja hyvästä toiminnasta ja nopeasta reagoinnista ja tiedottamisesta.
minäkin keskiviikkona päästä täältä Gran Ganarialta,
vaik kun kuuntelee Suomen säätiedoituksii niin ei
hirveesti himoita.
Näyttää lennot olevan ajallaan nyt kun Köpiskin
on auennut - pavi
gancho kirjoitti:
minäkin keskiviikkona päästä täältä Gran Ganarialta,
vaik kun kuuntelee Suomen säätiedoituksii niin ei
hirveesti himoita.
Näyttää lennot olevan ajallaan nyt kun Köpiskin
on auennutme täältä keskiviikkona päästään,katsoin Finavian tulolentoja
ei ollu kun yks peruttu...
Täältä lähtevä 06,00 on ollut ajallaan Vantaalla jo muutaman päivän.
Et eiku La Pan kentälle ja mutkankautta koti Kuomeen - pavi
pavi kirjoitti:
me täältä keskiviikkona päästään,katsoin Finavian tulolentoja
ei ollu kun yks peruttu...
Täältä lähtevä 06,00 on ollut ajallaan Vantaalla jo muutaman päivän.
Et eiku La Pan kentälle ja mutkankautta koti Kuomeenei Kuomeen ,vaan Suomeen
- Auringossa..
pavi kirjoitti:
ei Kuomeen ,vaan Suomeen
keskiviikko 22.4 kello 23.00 tultiin las palmasista ouluun ja sieltä, sitten yötä myöten bussilla helsinkiin, aika pitkä matka ,mutta kivasti päästiin pois, 4 ylimääräistä odotuspäivää oli kanarialla, ilmojen puolesta siellä oli hyvä olla, mutta epävarmuus peloitti kun pelkäsi ,ettäjoutuu olemaan viikkoja ,jopa kuukausia ja kun ei palkkaa tullut, niin laskut jumissa, mutta loppepelissä Finnmatkat hoiti asian hyvin ja saatiin majoitus ja ruokaakin.
- vilperi57
Auringossa.. kirjoitti:
keskiviikko 22.4 kello 23.00 tultiin las palmasista ouluun ja sieltä, sitten yötä myöten bussilla helsinkiin, aika pitkä matka ,mutta kivasti päästiin pois, 4 ylimääräistä odotuspäivää oli kanarialla, ilmojen puolesta siellä oli hyvä olla, mutta epävarmuus peloitti kun pelkäsi ,ettäjoutuu olemaan viikkoja ,jopa kuukausia ja kun ei palkkaa tullut, niin laskut jumissa, mutta loppepelissä Finnmatkat hoiti asian hyvin ja saatiin majoitus ja ruokaakin.
Iltalehdessä oli että euroopan lentoyhtiöt ovat korvausvelvollisia ylimääräisistä kustannuksista!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/uutiset1_uu.shtml - pavi
vilperi57 kirjoitti:
Iltalehdessä oli että euroopan lentoyhtiöt ovat korvausvelvollisia ylimääräisistä kustannuksista!!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/uutiset1_uu.shtmlTaitaa olla mielenkiintoista yrittää saada esim. Span Airilta
korvauksia,peruuntuneesta lennosta ja muista kuluista.
Sain tietoo Seat24,että Span Air ei korvaa peruuntuneita
lentoja,eikä korvaa nuitakaan kuluja,mut mun vakuutus yhtiö
(lähivakuutus)ilmoitti että he korvaavat 1700e asti asumisen
lisäkulut jotka johtuu tuhkapilvestä, ei tarvittu
Meidä lähdön aikaan 28/4 oli jo tuhkat hävinneet,tultiin
Madridin -Köpenhaminan kautta Hesaan just ajallaan.
Mutta kylmää on ollut Keski -Suomessa
viime viikko Inglesissä tosi lämmintä,
päivällä varjossa 30 paikkeilla... vilperi57 kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/uutiset1_uu.shtmlTuossahan ei alun alkaenkaan ole ollut mitään epäselvää, huolenpitovelvoite koskee kaikkia EU-alueen matkustajia. Ongelmana on ollut lentoyhtiöiden halu tulkita EU-säädöksiä heille sopivalla tavalla ja kuten useasti olen sanonut, Finnair otti tässä erittäin jyrkän kannan. EU-viranomaisten taholta on harrastettu tiukkaa painostusta lentoyhtiöitä kohtaan ja nyt on sitten saatu aikaan ihan hyvältä kuulostava paketti, jonka avulla korvausten hakeminen on helpompaa.
En tunne lentoyhtiöiden käytäntöjä, mutta ihan maallikkona olettaisi yhtiöillä olevan laajamittaiset vakuutukset sellaisten riskien varalle, jotka erityistilanteissa saattavat realisoitua, kuten tässä tapauksessa nuo massiiviset korvausvelvoitteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178103Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996349Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702390
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382386- 392173
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222166Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575