Noniin, eli tein simaa ensimmäistä kertaa itse ja olen viimeksi maistanut kotitekoista simaa lapsena. Tein ihan ohjeen mukaan (tosin luulen, että hiivaa lorahti hiukan liikaa, tai sitten ei). Annoin sen käydä n. 26 tuntia. Monissa ohjeissa sanottiin, että huoneenlämmösäkin valmistuu noin 2-3 päivässä. Pullotin siis ja annoin olla 3 päivää huoneenlämmössä... rusinat oli jo nousseena seuraavana päivänä pullotuksesta? :D Jossain vaiheessa päästin pulloista vähän painetta pois, enkä pitänyt korkkia kireellä, mutta nyt kolmen päivän jälkeen olin vähän maistamassa ennenkun laitan jääkaappiin paranemaan, no sieltä syöksykin joka pullosta kauheet vaahdot kun vähänkin korkkia raotti! :D Maku oli kyllä siman, mutta ei tullut mitään makuelämystä kyllä! Ohjeessa sanottiin vielä, että on parhaillaan viikon päästä kun laitetaan sen 2-3 päivän päästä jääkaappiin...
Tuli vaan outo olo ja mietin, että voiko olla, että jotain meni pieleen? :D
Jos joku sellanen osais vastata tähän, joka on tehny 2-3 päivän huoneenlämpö valmistusreseptillä.........
sima
knolknlk
0
443
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884