Kodin perustamisen alkukustannukset jne.?

minävaintäältä

Hei!

Olen kohta muuttamassa ekaa kertaa omilleni. Kyselisin että millaista rahasummaa pitäisi ainakin olla jotta pystyisi hankkimaan ainakin välttämättömimmän (tyyliin keittiötarvikkeet, liinavaatteet jne.) kotiin? Jotain astioita esim. olen jo vuosien aikana kerännyt.

Nyt ei siis haeta esim. asumiskustannuksia tms.

2

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knh öäjo äoj

No sen verran kuin on. Ihan välttämättä kun ihminen ei paljoa tarvitse. Patja, vuodevaatteet, mielellään pöytä ja tuoli. Asunnoissa kun suomessa on jääkaappi ja liesi. Ja melkein mitä tahansa saa käytettynä helposti. Eli alarajaa ei oikein ole, kai sä nytkin nukut sängyssä ja sulla on patja? Ja omistat hammasharjan ja muut henkilökohtaiset tilpehöörit. Nollasta eurosta ylöspäin. Ylärajaakaan ei ole.

Kandee hokata, että rojulla on taipumus lisääntyä. Ite muutin kotoota kolkyt vuotta sitten opiskelija-asuntoon. Junalla ja kaks kassia vaatteita ja muuta. Asunto kun oli kalustettu. Siis sänky, patja ja ruokapöytä kahdella tuolilla. Viimmeks muutetiin tähän ulkomailta täysperävaunu rekalla. Ihminen ei välttämättä tarvitse juuri mitään, rojua nyt tahtoo ajanoloon kertyä.

Mieti enenpi muita asioita, Mitä pitää hoitaa, miten tehdä kaikki osoitteen muutokset, miten hoidetaan vikailmoitukset, miten bussiyhteydet toimivat jne. Niissä on jonkin verran ihmettelemistä. Mainittakoon, että jossain välissä muutettiin hesaan. Kukaan ei ollut hokannut kertoa, että sähkösopimus pitää tehdä ennen muuttoa. Selkeä asiahan se on, ei kukaan maksa toisen sähkön käyttämistä. Eka viikonloppu ilman sähköjä. Eli sitä rataa ne asiat selviää.

• elämä_kallista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe