kysymys pakanoille ja noidille. Onko teillä minkäänlaisia juhlapyhiä? Olen kuullut että jotkut noidat viettävät Beltainea vaikkei he olisikaan wiccoja. Itse lähinnä olen viettänyt omia juhlapyhiä samaan aikaan kuin kristityt (lomat tulevat koulusta niiden mukaan) ja myös samaan aikaan kuin wiccat.
juhlapyhät
4
435
Vastaukset
- Chandi
Pyrin aina huomioimaan muistaessani jollakin tavoin 8 sapattia, tai edes ainakin seisaus- ja tasauspäivät. En ole wicca, mutta mielestäni näillä päivillä on tällä pallolla pidemmät perinteet kuin millään naurettavilla väännöksillä joita k-usko on niistä väkertänyt.
Tottakai Maan ja Auringon välisen suhteen merkkipäivät ovat sellaista luonnollista kamaa jota pyhittää... Välijuhlat ovat väliaikamerkkejä... :P
Onhan minulla myös romanttisia näkemyksiä siitä että on ollut joku erityisen etevä muinainen kulttuuri jonka perintöä juuri noihin merkkipäiviin liittyvät megaliittitemppelit ovat. Haluaisin tietää mitä he tiesivät ja osasivat... Pääsisipä joskus edes Stonehengelle juuri oikeana päivänä...
Käytännössä tietysti tulee herkuteltua joulunakin vasta aattona, vaikka se ajallinen epäkohta ärsyttääkin. Ei sitä nyt tietysti ihan älyttömän fanattiseksi viitsi alkaa.- Star
Sen minäkin haluaisin joskus nähdä. Jos joskus olisi rahaa matkustella, Stonehengelle lähtisin heti!
- Chandi
Star kirjoitti:
Sen minäkin haluaisin joskus nähdä. Jos joskus olisi rahaa matkustella, Stonehengelle lähtisin heti!
Mutta valitettavasti ei sattunut olemaan mikään seisokkipäivä...
Oli vissiin huhtikuun loppu ja satoi vaakasuoraan, kastuin läpimäräksi. Mutta kehälle mennessä kun oli vielä kuivaa, oli tosi mahtava kokemus kun se paukahti esiin jonkin mäen alta. Tunsin suorastaan energian tulvahtavan kohti!
- ogelilainen
Varmasti vuoden kiertokulun mukaan määriteltyjä merkkipäiviä viettävät muutkin kuin wiccalaiset, kukin omalla tavallaan. Pääsiäisviikonloppu on sopiva kevään juhlan ajankohta, vaikka se onkin useamman viikon päässä kevätpäivän tasauksesta. Pääsiäismunat ja muut kevään symbolit eivät ole kristittyjen omaisuutta, eiväthän ne itse asiassa liity kristilliseen pääsiäiseen mitenkään. Lammas maistuu myös minulle pääsiäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342254
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174