Mihin pikakompostorin tuotteet?

Pikainen

Pikakompostorissa usein jää osa ns. palamatta. Kuinka olette ratkaisseet jälkikompostoinnin? Oletteko vain kääntäneet kompostin maan sisällä vai ratkaisseet tämän jollain muulla tavalla?

3

1627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kompostori

pitäisi olla 2 kompostoria toiseen siirtää jälkikompostointiin palaneen jätteen, niin ei mene tuorejätteen kanssa sekaisin. tai sitten jälkikompostoi maassa eli tyhjentää kompostista palaneen maahan. jätän kompostiin tietenkin keskeneräisen aineen, ja palanuttakin niin komposti jatkaa palamistaan ilman keskeytystä.itse jälkikompostoin monesti suoraan marjapensaiden,omenapuiden alle peitän heinällä ym.aine on yleensä jo hyvin palanutta kompostorissa,minkä siirrän sieltä pois.

• Maritta

Vien kompostorin tuotteet lehtikompostiin sen tekovaiheessa. Laitan väliin lehtiä ja osin maatunutta kompostia tätä kompostorin tuotetta. Seuraavana vuonna on upeaa multaa.

• Tellu
        Maritta kirjoitti:

Vien kompostorin tuotteet lehtikompostiin sen tekovaiheessa. Laitan väliin lehtiä ja osin maatunutta kompostia tätä kompostorin tuotetta. Seuraavana vuonna on upeaa multaa.

Luin pari vuotta sitten Hesarista vinkin, jolla omakotiasuja säästää vaivojaan. Ajan syksyllä ruohonleikkurilla puiden lehdet silpuksi aina kun niitä on varissut vähän reilummin. Ne lannoittavat nurmikon. Ei tarvitse kuskata kompostia edestakaisin. Keväällä niitä ei maassa näy kuin ihan ensi vaiheissa hiukan. Nyt näyttää olevan jotakin silppua vielä, mutta häviää kohta kun maa lämpenee ja ruoho kasvaa. Meillä on suuria vaahteroita ja lehtiä tulee mahdoton määrä, ja tuntui ettei jaksa sitä haravointia.
        Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7135
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3448
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2167
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe