Diesel Caddy?

NakuNakuCaddy

Löysin hienon 1981 diesel Caddyn ja ajttelin kysyä raadilta tekeekö sillä Oldsin koneella mitään? Ideani olisi panna Museo rekkariin ja ajaa halvalla! Auto on loistokunnossa kaikin puolin mutta toi diesel pata epäilyttää kun en niitä tunne.
PS. Eikös sen saa jo Museokilpiin ensi vuonna?

9

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • delta88

      se 5,7 kone oli täysi susi. 6,2 litrainen sitten kestikin jo jotain.

    • zöf

      litrainen diisseli kestää kun sitä ajaa ja hoitaa hyvin, elikkäs riittävän tiheät öljynvaihdot, ei revittelyä kylmänä ja lämpöjen tasauskäyttö ennen sammuttamista.

    • Laatua.

      Harrastekäytössä ihan toimiva peli, kun huoltaa ja hoitaa asiallisesti, eikä ajele epäkuntoisena. Tuo maine, kuten esim. tuo "delta88" julisti, on hyvin pitkälle tunteisiin perustuva, ei mihinkään faktoihin. Saman kestoiän koneita on pilvin pimein, mutta eivät silti kanna "susikoneen" mainetta, usein jopa päivastoin, esim. mini, joka ei tosin kestänyt mistään muualtakaan.

      Ei saa museorekisteriin vielä ensivuonna, vaan vasta 2012 alusta.
      Kannattaa säilyttää hyvin ja muutoskatsastaa museoajoneuvoksi, niitä ei ole montaa ja on hienoa kyytiä.

      • Laatua.

        Jos auto valmistettu jo 80-luvun puolella, niin saa museorkisteriin jo ensivuonna, mutta pitää olla dukumentit valmistusajasta.
        Esim. kuljettajan oven tarrassa on valmistusvuosi ja kuukausi.


      • nyt-66 Dodge
        Laatua. kirjoitti:

        Jos auto valmistettu jo 80-luvun puolella, niin saa museorkisteriin jo ensivuonna, mutta pitää olla dukumentit valmistusajasta.
        Esim. kuljettajan oven tarrassa on valmistusvuosi ja kuukausi.

        jos kerta vieläkin käy ja kukkuu ,niin mikäs sen enää tuhoaisi harrastepelinä.hyvällä hoidolla ja laatuosilla sekä nyky tieto/taito ko.koneesta saa kestävänkin.Ei kannata enää kaivaa noita Olds aikoja jolloin tuotiin suomeen paljonkin.osa kesti,osa ei vaan oli käyttäjiäkin joka lähtöön!huonohan se maineeltaan ja kestoltaan pääsääntöisesti oli,myönnetään.Mitään 6,2d ei henkilöautoihin IKINÄ asennettu,eikä järkevästi työmäärältään/kustannuksiltaan sinne sovikkaan,uskokaa pois.kiinnikkeet ei sovi,apulaitteet ei passaa,kallis projekti,laatikko ei sovi suoraan ja jos vaihdetaan=kardaani uusiksi jne.Toisekseen MR kilpiin ei mitään asiaa enää!!Henk koht omistin aikoinaan 4,3l V8D Cutlass-79 ja 5,7l V8D Delta88-80.eivät levinneet mihinkään eikä ne nyt mitään pomminvarmoja olleet toki vaan toinen vanha taxi ja toinenkin paljon ajettu...sitäpaitsi:GM kehitti moottoria koko ajan ja viimeiset vm(-85) olivat jo ok!1981 oli jo tehty muutoksia kestävyyden suhteen mm puristuksissa ja kansissa.mikään ei estä päivittämästä konetta moiseksi,jos tahtoo.osia löytyy ja pilahintaan 6,2d nähden.osta pois ja nauti!Toimiessaan/ehjänä moisessa 5,7D hieno kyyti(4,3 oli vähä laiska),toisaalta Caddyn pellin alle minusta traktorimainen ääniltään...


      • Delta 88
        nyt-66 Dodge kirjoitti:

        jos kerta vieläkin käy ja kukkuu ,niin mikäs sen enää tuhoaisi harrastepelinä.hyvällä hoidolla ja laatuosilla sekä nyky tieto/taito ko.koneesta saa kestävänkin.Ei kannata enää kaivaa noita Olds aikoja jolloin tuotiin suomeen paljonkin.osa kesti,osa ei vaan oli käyttäjiäkin joka lähtöön!huonohan se maineeltaan ja kestoltaan pääsääntöisesti oli,myönnetään.Mitään 6,2d ei henkilöautoihin IKINÄ asennettu,eikä järkevästi työmäärältään/kustannuksiltaan sinne sovikkaan,uskokaa pois.kiinnikkeet ei sovi,apulaitteet ei passaa,kallis projekti,laatikko ei sovi suoraan ja jos vaihdetaan=kardaani uusiksi jne.Toisekseen MR kilpiin ei mitään asiaa enää!!Henk koht omistin aikoinaan 4,3l V8D Cutlass-79 ja 5,7l V8D Delta88-80.eivät levinneet mihinkään eikä ne nyt mitään pomminvarmoja olleet toki vaan toinen vanha taxi ja toinenkin paljon ajettu...sitäpaitsi:GM kehitti moottoria koko ajan ja viimeiset vm(-85) olivat jo ok!1981 oli jo tehty muutoksia kestävyyden suhteen mm puristuksissa ja kansissa.mikään ei estä päivittämästä konetta moiseksi,jos tahtoo.osia löytyy ja pilahintaan 6,2d nähden.osta pois ja nauti!Toimiessaan/ehjänä moisessa 5,7D hieno kyyti(4,3 oli vähä laiska),toisaalta Caddyn pellin alle minusta traktorimainen ääniltään...

        Tässä voisi vähän muistella menneitä. Amerikkalainen auto oli harvinaisuus vielä 70-luvulla tällaisessa pienessä maalaiskunnassa, jossa olen aina asunut. Jenkkiautoja näki harvoin ja ne olivat suurta eksotiikkaa. Lähinnä vain amerikkalaisissa elokuvissa ja tv-sarjoissa esiintyivät. Kunnes 70-luvun ja 80-luvun vaihteen tienoilla tuli kuntaamme pari uutta Jeep Wagoneeria ja pari uutta diesel-Oldsmobileä ja pari uutta Chevrolet diesel pick-uppia. Olivat ne katseenvangitsijoita silloin. Ihailua herättivät nuoren miehen mielessä. Jenkit olivat ulkonäöltään ja ominaisuuksiltaan kovasti silloisista kansanautoista poikkeavia. Lada, Toyota Corolla, Ford Escort, Opel Kadett, Fiat 127; ne olivat aivan toista maata.

        Nykyään ei ole enää näin suuria eroja autojen kesken. Jenkkiautoja, perinteellisessä mielessä ymmärrettynä, ei enää ole.


    • Caddyman myös

      Koneita on kahta mallia. D kone on susi, DX kone kestävämpi. Koneiden erona on runkolaakerin pukkien paikka. DX- moottorissa pukit ovat sylinterien suuntaisesti ja D- koneessa suoraan ylhäältä alaspäin, eli käytännössä pukit ja lohko halkeavat, kun kuormitus tulee osittain sivusuuntaan. Muitaakseni lohkon numeromerkinnästä selviää kumpi on kyseessä. Lohkossa on joko D tai DX merkintä numerosarjassa. Joissain malleissa myös laatikon turbiini "irtosi" , koska se ei oltu suunniteltu diesel moottorin värinöille.
      Muutenhan Caddy on todella MUST !

      • Ollut on molemmat

        Ihan sama peruskone parannettuna,tyyliin:Alhaisemmat puristukset,Pidemmät ja järeämmät pultit alakerrassa ym pientä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4954
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      4005
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2341
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2144
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1948
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1838
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1557
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1481
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1195
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1134
    Aihe