oman auton myynti liisarina alta

---sss---sss

Työsuhdeleasingauto harkinnassa, mutta kertokaapas miten olette myyneet pois oman entisen oman autonne?
myymällä yksityiselle? Vai oletteko tarjonneet autoa liikkeelle joka mahdollisesti toimittaa auton leasing firmalle?
Minun tapauksessa leasingauto tulisi ALD:tä.

3

2819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uppaaduppaa

Itse myin vanhan autoni liikkeeseen, joka toimitti uuden auton. Myös ALD kautta sai ainakin muutama vuosi sitten tarjouksen vanhan auton myymisestä jollekin heidän kumppanilleen.

Kummassakin em. tapauksessa autosta maksettava hinta on reilusti alakanttiin siihen nähden mitä siitä vaihdossa saisi hyvitystä tai minkä auton arvon kuvittelee itse olevan. Parhaan hinnan saa jos auton voi myydä itse Nettiauton tms. kautta.

• Omansa myynyt

Pari vuotta sitten möin omani kun työsuhdeauton otin. Autokauppias maksoi mielestäni paremmin kuin mitä itse olisin myymällä saanut. Kommentti oli että heille uuden auton myynti liisariksi oli myynti siinä missä yksityisellekin eikä vaikuttanut näin ollen hyvitykseen... Joten lienee aika tapauskohtaista.

• Koettua

Sain uudesta työpaikastani autoedun ja oma auto piti muuttaa rahaksi. Työnantajani teki työsuhdeautostani autoliikkeen kanssa leasingsopimuksen. Kysyin, mitä autoliike tarjoaisi autostani, jos se ostaisi sen leasingsopparin solmimisen yhteydessä pois kuleksimasta. Vastaus oli 25.000 mk.

Ryhdyn myymään autoani itse (pikku lehti-ilmoituksella, Helsingissä ilmestyvässä lehdessä). Pyyntini oli 28.000 mk. Tuli jobbari Pohjanmaalta ja osti auton käteisellä hintaan 27.000 mk. Myi varmastikin eteenpäin selvästi kalliimmalla.

Autoliikkeen tarjous ei siis ollut tässä tapauksessa kovin kummoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5130
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1689
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe