Miten päin liimapuuleyvä

mänty-maiju

Ajattelin askarrella (tai ainakin yrittää) nikkaroida tv-tason liimapuulevystä. Olen näissä nikkarointi hommissa ihan alkumetreillä ja tekniikka on vielä hakusessa. Mihin suuntaan/miten päin tason päissä ja välissä olevat väliseinät pitää olla? Pitääkö liimapuulevyn rimat olla vaakatasossa vai pystysuunnassa näissä väliseinissä kantavuuden kannalta. Tarkoitus olisi tehdä vajaa pari metriä pitkä taso, miten pitkä väliseinä väli voi olla, että telkku pysyy tason päällä keikahtamatta? Kannattaisiko tehdä taso tehdä vajaan 4 sentin liimalevystä vai käykö tuohon köykäsempikin materiaali? Jos kenellä olisi nikkarointiohjeista tietoa, niin kaikki vinkit otan mielelläni vastaan.

3

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56526

pystyyn, niin leveys mitat osuis varmasti leveydessä, ja kuvio jatkuu seinästä "kattoon" ja pohjaan samoin päin.

• 11+5

Hmm, ehkä 38 mm liimalevy tekee muhkeamman näköisen paremmin kuin ohuemmat levyt.
      Teet varmaan avonaisen tason jossa ei ole ovia ja laatikoita, tuo 38 mm levy on jo melko jämäkkää, alle 2 m tasossa riittää hyvin kaksi väliseinää.

Liimalevyä ostaessasi tutki tarkkaan että levy on varmasti suora joka suuntaan.

• Eläke puuseppä

Väliseinät ilmanmuuta pystyyn, ei rimojen päät näy, enemmän ulkonäkö kuin kantavuus. Kaksi metriseeen
      vähintään kaksi väliseinää, lokeroiden leveydeksi tulee n. 6oo- 650 mm.
      25 mm. levyn paksuus riittää aivan hyvin, jos hyllyn syvyys jotain luokkaa 600- 800 mm.

Itse olen vastaavia tehnyt myyntiin aikoinaan satoja, päädyt toimivat jalkoina ja tulevat ylätason pinnan yläpuolelle väh. 60 mm.

Saman verran alataso irti lattiasta, päsee imuroimaan alta.
      Liitokset kalustepulteilla, kuusiokolo mutteri. Muukin ratkaisu käy.

Päätyjen yläpintaan kunnon pyöristys, jos käytössä jyrsin. Jos ei, terävät kulmat hiomalla siistiksi.

Tämä vain yhtenä esimerkkinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51