Lokasuojien reunat

Inssi TP

Autossani (-99) lokasuojien reunat ovat alkaneet pikkuhiljaa ruostumaan. Pintaruostetta pääasiassa.
Mikä on paras keino reunuksien siistimiseen? Maalaus lieneen ajan ja rahan hukkaa. (Hionnassa lähtee suojaavat sinkit pinnasta.)
Olen itse alkanut kallistumaan ratkaisuun, jossa ensin pensselöidään lokasuojan reunuksiin kotelosuojaa ja perään musta pintamassa. Kokemuksia kellään?

Toinen ratkaisu voisi olla kovettuva massa, jonka voisi maalata korin väriseksi, jos haluaisi oikein hienostella.

Keskeinen ongelma lokasuojien reunuksien ruostumisessa on pistehitsattujen peltien väliin pesiytyvä ruoste. Sen pysäyttämiseksi olen ajatellut injektoida kotelosuoja-ainetta peltien väliin. Homma onnistuu lääkeruiskulla, johon kiinnittää 12mm kumilevystä rakennetun lokasuojan reunukseen istuvan suulakkeen.

Kokemuksia?

10

7691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 86rw

Mitä hyötyä siitä sinkkikerroksesta on jos on valmiiksi ruostunut? Peltien välissä oleva ruoste on aika paha ja sinne voi kyllä laittaa kotelosuojaa hidastamaan ruostumista mutta ulkopuolen kyllä itse maalaisin kun ruosteet on ensin hiottu pois. Pohjamaaliksi esim. happomaalia joka suojaa ruostumiselta.

• Önsis

kokemukset happomaali käsittelystä. Kaksi vuotta sitten pinnat puhdistettiin vanhasta maalista ja ruosteesta. Nyt sitten laajat alueet ovat kuoriutuneet kokonaan mustasta maalista. (happomaali)

Olen avaajan kanssa samaa mieltä. Lokasuojien reunoihin ei kannata ainakaan maalia tarjota. Ei nimittäin tule kestämään!

• 86rw
        Önsis kirjoitti:

kokemukset happomaali käsittelystä. Kaksi vuotta sitten pinnat puhdistettiin vanhasta maalista ja ruosteesta. Nyt sitten laajat alueet ovat kuoriutuneet kokonaan mustasta maalista. (happomaali)

Olen avaajan kanssa samaa mieltä. Lokasuojien reunoihin ei kannata ainakaan maalia tarjota. Ei nimittäin tule kestämään!

jos oikein tekee. Itse hioin kaikki ruosteet pois ja puhdistin pinnan rasvasta, spraypullolla suihkutin happomaaliin ja sen päälle pintavärin. Hyvin on kestänyt jo 2 vuotta.

• Liian myöhäistä on tehdä enää mitään. Olisi pitänyt jo uutena suojata kunnolla.
      Voithan silti kokeilla, niin uskot.
      Yksi mahdollisuus on hioa ruosteet pois kokonaan, maalata Zingalla (noin 60 euroa kilo) pariin kertaan ja sitten pintamaalaus ja mahdollinen kiveniskusuojaus. Paljon työtä, kallista, tulos erittäin epävarma. Pistehitsisaumojen suojaus on jo pahasti myöhäistä, mutta voihan yrittää. Osaat sitten uuteen autoosi...

Ja ala säästää siihen uuteen autoon...

• Inssi TP

Toisaalta eräs jo paalaimeen päätynyt nousevan auringon maan härveli suojattiin lähes uutena. Palkkeihin porattiin reiät ja niiden suojaus hutiloitiin. Seuraus oli se, että kyseinen autoni piti romuttaa puhkiruostuneiden palkkien vuoksi jo 11 vuoden iässä. Ja oli kallis, hyvin varusteltu iso japsi.

Asioilla on usein myös kääntöpuolensa.

• ruosteeton
        Inssi TP kirjoitti:

Toisaalta eräs jo paalaimeen päätynyt nousevan auringon maan härveli suojattiin lähes uutena. Palkkeihin porattiin reiät ja niiden suojaus hutiloitiin. Seuraus oli se, että kyseinen autoni piti romuttaa puhkiruostuneiden palkkien vuoksi jo 11 vuoden iässä. Ja oli kallis, hyvin varusteltu iso japsi.

kromikaaret mitä yksilöllisesti mersuihin tehdään, vai oliko se penari.

• hähää
        Inssi TP kirjoitti:

Meikäläisen autossapa onkin muoviset lokarkit, ei ruostu... tosin vain edessä.

• _Heikki__

Kuka paaliin menevää koslaa enää alkaa hinkkaamaan. Kyllä se sinne kelpaa ruosteenraiskaamanakin.

• epoksimies

Ruosteet hiomalla pois ja epoksipohjamaali peltiin. Itsellä pitänyt jo 2v. Aiemmin noverox-spraypohjamaalipaletilla tullut jo vuodessa läpi...

• aaaaas
        epoksimies kirjoitti:

Ruosteet hiomalla pois ja epoksipohjamaali peltiin. Itsellä pitänyt jo 2v. Aiemmin noverox-spraypohjamaalipaletilla tullut jo vuodessa läpi...

Sinkkimaalia pohjamaaliksi ja kyllä kestää, laitat sinkkimaalia vähintää kolme kerrosta,mitä usempi kerros sitä parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe